2024-02-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Jag har förstått.

▶Vad som står på min Meny-lista och som senare kommer att skrivas och därefter postas i IBS-Tråden är enligt följande nedan skrivna.

▶1. ) Hur den mänskliga Magsäcken fungerar och, vilken kommer att detalj-beskrivas.

▶2. ) Bukspottkörteln:s Ana-Tóm-i-sk-a strukturer och funktioner och, vilka kommer att detalj-beskrivas.

▶3. ) De nio ( 9 ) Ab-Dóm-en-Kvadránterna och, om hur olika Kropps-Organ-Delar är placerade inom de olika
Ab-Dóm-en-Kvadránterna samt, om hur man kan lokalisera olika smärtor och smärt-upplevelser.

▶4.) Mina rekommendationer till dig som individ och beträffande ett nytt Matfönster som skall leda dig fram till en bättre Mag- och Tarm-hälsa.

▶5. ) Allt som beträffar att leva med, så som att ha,
Hyp-o-Go-n-ÁD-I-SM-(os)

▶6. ) Beträffande genomgången av alla dina tidigare tagna Blod-Prover inom Sjukvården och Blod-Provs-Resultaten.

▶7. ) Därefter kommer mycket detaljerade beskrivningar om den mänskliga Hjärnan och som i det Latínska Språket kallas för Cérebrum samt enligt det Grékiska Språket för Enkéfalon.

▶Córpus Tha-l-ám-os Ba-si-le-ûs ... vilket betyder Kungen-s Kammare inom den mänskliga Hjärnan ( 🔱 ) och, vilken Tha-l-ám-os är någonting i särklass häpnadsväckande och fantastisk.

▶Córpora Ma-m-mi-l-lá-r-es ... vilka är två organ som är belägna i den så kallade Mammill-o-Thalmátiska trakten inom den mänskliga Hjärnan.

▶Córpora Hi-p-po-Cá-m-p-es ... två organ inom den mänskliga Hjärnan som liknar Sjö-Hästar och har en ytter-struktur som är identisk med Grovtarmen.

▶Hippo-Camp-i-Fór-m-is ... vilket betyder, till formen likt en Sjö-Häst.

▶Annat exempel är ... Ap-Pé-nd-i-ks
Verm-i-fór-m-is, det vill säga, det så kallade
Bi-hanget som till-hänger Grovtarmen:s så kallade Câecum-del.

▶Det Latínska ordet Vér-m-is ... vilket betyder
Mask ( 🐍 ) och det Grékiska ordet Fó-rm-os ... vilket betyder Form ( Att vara formad )

▶Ett otroligt fantastiskt organ inom den mänskliga Hjärnan är, och kallas för Córp-a A-My-GD-Ál-a.

▶Det Grékiska ordet Amygd-ál-e ... vilket betyder
[ Mandel ] ... kärn-frukten som växer på
Mandel-Trädet ( 🌳 )

▶Amygd-al-i-fórm-is ... betyder Mandel-formad, det vill säga, ett organ inom den mänskliga Hjärnan som har formen likt en Mandel.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/

Inlägget är genomläst och också färdig-redigerat och sålunda klart för att läsas/◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-28 kl. 19:14.
Citera
2024-02-28, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
▶Beräknad tid samt någon gång under Maj Månad 👍😃

▶Härligt❗för din egen skull, att det nu har börjat röra på sig lite inom Sjukvården och att det händer något för din del som kan leda fram till en bättre förståelse beträffande din besvär och Symptómer 👍😃

✔ Fråga: Vilka sorters Blod-Prover är det som du skall lämna och få ta inom Sjukvården under nästa vecka ... ? ... eller, handlar det om Prover som du själv gör inom ditt eget hem och sedan därefter skall inlämna till din Vårdcentral ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/

Proven som jag lämnade var

FSH 2.6 IU/L ref 1.5-12

LH 5 IU/L ref 1.7-8.6

Testosteron 14 nmol/L

Testosteron har alltså på något vis gått upp till normala nivåer, däremot blir jag lite fundersam då jag ser att mitt TSH på 0.84 och mitt FSH på 2.6 båda ligger lågt inom referens, i kombination med stor fluktuation på testosteronvärde, kan dessa i samband tala om påverkan på hypofys?
Citera
2024-02-28, 22:33
Medlem
Citat:
Proven som jag lämnade var

FSH 2.6 IU/L ref 1.5-12

LH 5 IU/L ref 1.7-8.6

Testosteron 14 nmol/L

Testosteron har alltså på något vis gått upp till normala nivåer, däremot blir jag lite fundersam då jag ser att mitt TSH på 0.84 och mitt FSH på 2.6 båda ligger lågt inom referens, i kombination med stor fluktuation på testosteronvärde, kan dessa i samband tala om påverkan på hypofys?

▶ Det där handlar om mycket komplicerade saker och fenomen inom kroppen:s Hjärna och framförallt sagt beträffande Hyp-o-Fýs-funktionerna vilket betyder, att jag kommer att ta lite extra tid på mig för att på det bästa sättet kunna förklara för dig om Hyp-o-Fýs-en:s alla olika funktioner inom den mänskliga Hjärnan.

▶Jag vill, och absolut, kunna förklara för dig, till din bästa förståelse, vilket kräver lite extra tid för mig.

▶De så kallade Poly-Peptid-Hormónerna och, vilka förkortas [ LH ] och [ FSH ]

▶ Ett så kallat Lu-Te-in-is-ér-at Hormón och, vilket
ord prononcéras som ▶[ Lu-Te-j-ni-sérat ] Hormón.

▶Enligt det ovan skrivna skall tilläggas att
LH-Hormónet kallas för ▶[ Lu-Tro-p-ín ]

▶ Lu-Tro-p-ín-Hormónerna reglerar Testosterón-produktionen hos det manliga könet.

▶Lu-Tro-p-in-Hormóner är så kallade
Poly-Peptid-Hormóner vilka produceras inom
Hyp-o-Fýs-en:s Fram-Lob och, som kallas för
Ad-Én-o-Hyp-o-Fýs-en.

▶Hyp-o-Fýs-en:s så kallade Bak-Lob, kallas
för Neûr-o-Hyp-o-Fýs-en ... skall prononcéras som
▶[ Nevro-Hyp-o-Fýs-en ]

▶Fo-l-li-k-el-stimulerande Poly-Peptid-Hormóner produceras av Hyp-o-Fýs-en:s
Fram-Lob [ Ad-Én-o-Hyp-o-Fýs-en ]

▶Fo-l-li-k-el-Hormónerna kallas för Fo-l-li-Tro-p-ín-(er)

▶Fo-l-li-k-el-Hormónerna kallas för
Go-n-AD-o-Tro-p-ín-(er) vilka stimulerar
Köns-Körtel-Funktionen.

▶Blodprover som [ LH ] i konnektion med
[ Hb ] och [ EVF ] samt [ PSA ] ger oftast en god vägledning för Dia-gnostiken.

Obs❗... Jag kommer senare framåt i IBS-Tråden att fördjupa berättelserna om vad som handlar om
Hyp-o-Go-n-ÁD-I-SM-(os) och då inkluderas även
Hyp-o-Fýs-en:s funktioner.

Obs❗Hyp-o-Fýs-en styr bland annat Thyroidéa, det vill säga, Sköldkörteln och producerar Poly-Peptid-Hormónet [ TSH ] vilket stimulerar Sköldkörteln till
Hormón-in-söndringar till Blodomloppet.

▶Tids nog skall vi komma fram till vad du har för typ av problem inom din kropp och, som gör så att du för närvarande inte kan leva ett normalt och tillfredsställande liv.

▶Skam den som ger sig

▶Har du fler funderingar kring vad beträffar din kropp och dina kropps-besvär så ställ dina frågor till @JokerMannen ( 🙏💭 )

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/

Inlägget är nu genomläst och färdig-redigerat och är sålunda klart för att läsas/◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-28 kl. 23:04.
Citera
2024-02-29, 16:32
Medlem
Citat:

▶Testosteron 14 nmol/L

▶Testosteron har alltså på något vis gått upp till normala nivåer,

✔Fråga 1. ) När togs Serum-Testosterónet ... ?

✔ Fråga 2. ) Hade du fortfarande kvar din förkylning i kroppen i samband med Blod-Provs-tagningen av
S-Testosterón ... ?

✔ Fråga 3. ) Togs Blod-Provet på fastande Mage ... ? ... eller, Togs Blod-Provet en tid efter det att du tillfört din Magsäck med föda ... ?

✔ Fråga 4. ) Vilken tid på dygnets timmar togs
Blod-Provet ... ?

✔ Fråga 5. ) Var du stressad vid själva
Blod-Provs-tagningen av
Testosterón-koncentrationen i Blodet ... ?

✔ Fråga 6. Om Testosterón-Blod-Provet togs några timmar efter det att du hade ätit någon form av mat så undrar jag, om du i sådant fall hade ätit
Ägg och Bananer ... ? ( 🐔 🍌🍌 )

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-29 kl. 16:40.
Citera
2024-02-29, 16:37
Medlem
jymdjakets avatar
Har haft konstant molande magvärk i 20 år nu. Var skraj i början och gjorde en massa undersökningar, men nu är det vardag.

Eftersom jag är en blödig jävel: KOLLA FÖR FAN UPP SKITEN, FÖR DU HAR SÄKERT CANCER (PÅ RIKTIGT SNÄLLA !!!) TILL SKILLNAD FRÅN JAG).
Citera
2024-02-29, 17:54
Medlem
Citat:

✔ Fråga 2. ) Hade du fortfarande kvar din förkylning i kroppen i samband med Blod-Provs-tagningen av
S-Testosterón ... ?

✔ Fråga 3. ) Togs Blod-Provet på fastande Mage ... ? ... eller, Togs Blod-Provet en tid efter det att du tillfört din Magsäck med föda ... ?

Blod-Provet ... ?

Blod-Provs-tagningen av

✔ Fråga 6. Om Testosterón-Blod-Provet togs några timmar efter det att du hade ätit någon form av mat så undrar jag, om du i sådant fall hade ätit

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/

Fråga 1: Provet togs klockan 9 på morgonen.

Fråga 2: Förkylningen kändes riktigt bra på eftermiddag/kväll dagen innan prov, och fortsatte även känna mig frisk på morgonen.

Fråga 3: fastande.

Fråga 4: klockan 9.

Fråga 5: Jag hade spenderat 20 minuter i väntrummet och var således i närmast sovandes tillstånd, alltså ytterst ostressad.

Fråga 6: Motfråga, påverkar ägg och banan testosternovärden?
Citera
2024-02-29, 19:23
Medlem
Citat:

S-Testosterón ... ?

Blod-Provet ... ?

Blod-Provs-tagningen av

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/

Jag måste vara ärlig nu, jag skämdes över det så jag ville inte säga det, men jag åt en banan strax innan provtagning, ca en timma, jag tänkte att det är mycket kolhydrater och borde sänka marginellt, mitt resonemang var att med ett värde på 7.9 finns risken att hamna över 12, gränsen för behandling, så jag ville undvika att hamna på till exempel 12.5.
Citera
2024-02-29, 21:59
Medlem
Citat:

▶Jag måste vara ärlig nu,

jag skämdes över det så jag ville inte säga det, men jag åt en banan strax innan provtagning, ca en timma, jag tänkte att det är mycket kolhydrater och borde sänka marginellt, mitt resonemang var att med ett värde på 7.9 finns risken att hamna över 12, gränsen för behandling, så jag ville undvika att hamna på till exempel 12.5.

▶Jag börjar detta inlägget med att tacka dig för din uppvisade ärlighet ... mycket högt uppskattat av @JokerMannen, det vill säga, att du har framfört hur det egentligen var före det, att du lämnade Blod-Provet beträffande Serum-Testosteron-koncentratíonen ( 💉 )

▶Jag har nu bestämt mig för att skriva och posta flera separata inlägg i IBS-Tråden om vad som handlar om just det så kallade Andr-o-Géna Ste-r-o-ÍD-Hormónet vilket betyder Testosterón.

▶Inläggena kommer att inkludera allt vad beträffar
Hyp-o-Go-n-ÁD-I-SM-os, det vill säga, Hyp-o-Go-n-AD-Í-SM och då berättar jag för dig om TRE olika typer av
Hyp-o-Go-n-AD-Í-SM-ER som kan drabba det Masculína Könet, och om vilka olika orsaker som ligger bakom
Hyp-o-Go-n-AD-Í-SM-ER-NA.

▶Jag kommer också att deklarera, det vill säga,
klar-göra gällande ordet [ Testosterón ]
och om hur det är sammansatt och vad det egentligen betyder.

▶Extra tillägg beträffande mitt sätt att skriva mina inlägg ... Ord med stora bokstäver mitt i olika skrivna meningar betyder, att sådana ord är av större vikt än andra skrivna ord.

▶Då jag sätter ut Binde-Steck mellan olika skrivna ord betyder, att jag vill visa hur ett sammansatt ord är uppbyggt som till exempel:

▶Hyp-o-Go-n-ÁD-I-SM-os, E-Ry-Thro-Cý-t-os, det vill säga, En Röd Blod-Kropps-Cell.

▶Ga-St-r-o-In-Te-St-in-ál-es, det vill säga, hela Mag- och Tarm-kanalen som inkluderar alla samarbetande Kropps-Organ som är konnekterade till Mat-Spjälknings-funktionerna inom den mänskliga kroppen.

▶Beträffande ditt senaste tagna Blod-Prov gällande
[ Serum-Testosterón ] så kommer jag också att berätta om hur, och på vilket sätt som
Ägg och Bananer ( 🐔🍌🍌🍌 ) påverkar Testosterón-koncentrationen.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/

Inlägget är genomläst och färdig-redigerat och sålunda klart för att kunna läsas/◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-29 kl. 22:20.
Citera
2024-03-01, 12:35
Medlem
Citat:
Fråga 1: Provet togs klockan 9 på morgonen.

Fråga 2: Förkylningen kändes riktigt bra på eftermiddag/kväll dagen innan prov, och fortsatte även känna mig frisk på morgonen.

Fråga 3: fastande.

Fråga 4: klockan 9.

Fråga 5: Jag hade spenderat 20 minuter i väntrummet och var således i närmast sovandes tillstånd, alltså ytterst ostressad.

Fråga 6: Motfråga, påverkar ägg och banan testosternovärden?

▶Jag har några så kallade mellan-frågor att ställa till dig enligt nedan skrivna och, detta med anledning av mina senaste funderingar om dig som individ samt beträffande dina kroppsliga besvär vilka du för närvarande lider ut av.

✔ Fråga 1. ) ... I sådana situationer då du använder din muskel-styrka ... som till exempel, när du skall greppa något föremål som är av tyngd, upplever du då, att du ibland kan förlora din muskel-styrka tillfälligt ... det vill säga, att du till exempel tappar föremålet på golvet på grund av, att du tillfälligt förlorat din normala muskel-styrka ... ?

✔ Fråga 2. ) ... Efter det att du har ansträngt dig fysiskt
( under cirka 10 till 15 minuter ) har du då upplevt att du plötslig känner dig väldigt trött och lite orkeslös ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-01 kl. 12:38.
Citera
2024-03-01, 12:41
Medlem
Citat:
▶Jag har några så kallade mellan-frågor att ställa till dig enligt nedan skrivna och, detta med anledning av mina senaste funderingar om dig som individ samt beträffande dina kroppsliga besvär vilka du för närvarande lider ut av.

✔ Fråga 1. ) ... I sådana situationer då du använder din muskel-styrka ... som till exempel, när du skall greppa något föremål som är av tyngd, upplever du då, att du ibland kan förlora din muskel-styrka tillfälligt ... det vill säga, att du till exempel tappar föremålet på golvet på grund av, att du tillfälligt förlorat din normala muskel-styrka ... ?

✔ Fråga 2. ) ... Efter det att du har ansträngt dig fysiskt
( under cirka 10 till 15 minuter ) har du då upplevt att du plötslig känner dig väldigt trött och lite orkeslös ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/

Fråga 1: nej.

Fråga 2: ja.
Citera
2024-03-01, 14:04
Medlem
Citat:

▶Fråga 1: nej.

▶Fråga 2: ja.

▶Tack för dina svar på mina tidigare ställda frågor
i IBS-Tråden.

Tilläggs-frågor till föregående skrivna och postade inlägg.

✔ Fråga 1. ) Upplever du på något sätt att du känner dig besvärad av ljus, det vill säga, upplever du att du är ljus-känslig ... ?

✔ Fråga 2. ) Upplever du, att du kan känna dig störd av ljud, det vill säga, upplever du, att du på något sätt är ljud-känslig ... ?

✔ Fråga 3. ) Ju fler Grovtarms-tömningar som du har under dagen ... upplever du då, att du förlorar lite grann av din ork och, mer och mer för varje gång som du måste tömma din Grovtarm ... ?

✔ Fråga 4. ) Vid sådana situationer och under dagen då du får Urinéra överdrivna mängder av Urín, upplever du då att din kropps-temperatur förändras någonting ... ? ... det vill säga, att du upplever, att du fryser lite grann.

✔ Fråga 5. ) Skulle du kunna tänka dig att äta minst 4 Ägg om dagen under minst en månads tid ... ?
( Det skall i sådant fall enbart gälla för Bruna Ägg och inte Vit-Skaliga Ägg )

Anledningen till den Enigmátiska frågan enligt ovan skriven ( Fråga 5. ) ... klargör jag för dig lite senare framåt i IBS-Tråden och då, i konnektion till [ Testosterónet ] och om Hyp-o-Go-n-AD-Í-SM-ER.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-01 kl. 14:14.
Citera
2024-03-01, 14:13
Medlem
Citat:
▶Tack för dina svar på mina tidigare ställda frågor
i IBS-Tråden.

Tilläggs-frågor till föregående skrivna och postade inlägg.

✔ Fråga 1. ) Upplever du på något sätt att du känner dig besvärad av ljus, det vill säga, upplever du att du är ljus-känslig ... ?

✔ Fråga 2. ) Upplever du, att du kan känna dig störd av ljud, det vill säga, upplever du, att du på något sätt är ljud-känslig ... ?

✔ Fråga 3. ) Ju fler Grovtarms-tömningar som du har under dagen ... upplever du då, att du förlorar lite grann av din ork och, mer och mer för varje gång som du måste tömma din Grovtarm ... ?

✔ Fråga 4. ) Vid sådana situationer och under dagen då du får Urinéra överdrivna mängder av Urín, upplever du då att din kropps-temperatur förändras någonting ... ? ... det vill säga, att du upplever, att du fryser lite grann.

✔ Fråga 5. ) Skulle du kunna tänka dig att äta minst 4 ägg om dagen under minst en månads tid ... ? ( Det skall i sådant fall enbart gälla för Bruna Ägg och inte Vit-Skaliga Ägg )

Anledningen till den Enigmátiska frågan enligt ovan skriven ( Fråga 5. ) ... klargör jag för dig lite senare framåt i IBS-Tråden och då, i konnektion till [ Testosterónet ] och om Hyp-o-Go-n-AD-I-SM-ER.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/

Fråga 1: Ja, jag klarar med nöd och näppe vanligt dagsljus en klar dag.

Fråga 2: Ja, väldigt besvärande.

Fråga 3: Det är inget som jag kopplat samman.

Fråga 4: Inget som jag tänkt på, dock har jag varit betydligt mer frusen senaste året än vad jag brukar ha varit.

Fråga 5: Ja, det skulle nog gå att lösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in