2024-02-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
▶Enligt vad du tidigare har skrivit och berättat samt sett och läst i din Citat-Ruta ovan sett.

Jag anser att man helt enkelt sagt måste ha i åtanke beträffande dina besvär ifrån Magsäcken och de Symptómer som du besväras ut av ........

att det, utöver din egen misstanke om just beträffande Dys-Pepsí, det vill säga, Magkatarr även kan röra sig om ett litet uppkommet SÅR någonstans inom och på Magsäcken:s ytliga Mucósa [ Slemhinna ]

Ett SÅR som bara har kunnat läka till en viss grad och sålunda fortfarande finns kvar inom Magsäcken.

Det kan också handla om ett litet uppkommet SÅR inom och på Tovlfinger-Tarmens ytliga Mucósa [ Slemhinna ] och som inte har kunnat läkt fullt ut och sålunda då fortfarande finns kvar inom Tolvfinger-Tarmen.

Om man har ett litet Úlcus Ventriculí eller, ett litet Úlcus Duodení ... så uppstår oftast ett Symptóm, antingen i samband med födo-intaget eller, strax efter det, att man har avslutat sin måltid ... men, ett Symptóm kan också uppkomma flera timmar efter en intagen måltid ... det varierar från individ, till individ.

Obs❗Enligt det ovan skrivna, så skall av vikt tilläggas, att du som individ har, vid tidigare tillfällen uppvisat OKULT BLOD i dina Faeces-prover och då beträffande att 2 stycken Faeces-prover varit positiva och endast ett av de då 3 tagna Faeces-proverna, varit anmärkningsfritt.

Till det ovan skrivna följer två frågor, och nedan sett, ställda till dig.

✔ Fråga 1. ) Har du tidigare och inom Sjukvården genomgått en vanlig Magsäcks-Röntgen med kontrast-vätska ... ?

Fråga 2. ) Har du tidigare och inom ett Sjukhus blivit undersökt med ett så kallat Fiber-Optiskt instrument inom din Magsäck ... ? ... det vill säga, med hjälp av ett Gastr-o-Skopí.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Inlägget är nu kontrollerat och klart för
att genomläsas/ ◀

Fråga 1: nej.

Fråga 2: nej.
Citera
2024-02-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte

Tack för dina svar på mina två tidigare ställda frågor till dig.

▶Jag måste säga, att jag finner det högst egendomligt att man inom Läkarvården inte har utrett dig på ett bättre sätt än vad man tidigare tycks ha gjort beträffande dina Mag- och Tarm-besvär och övriga Symptómer.

Jag anser att man borde ha remitterat dig till ett större Sjukhus för både en Gastr-o-Skopí-undersökning av din Magsäck så som en Colo-Skopí-undersökning av din Grovtarm och därtill även en så kallad Datortomografí-undersökning för att kontrollera din Bukspottkörtel och din Lever.

✔ Fråga: Jag undrar om du har tillgång till ett genom-skinligt Liter-Mått i plast inom ditt hem ... ? ... och som har markeringar på Liter-Måttets utsida ... det vill säga, markeringar för ... 100-200-300-400-500-600-700-800-900-och-1.000/ml.

Ett Halv-Liters-Mått går också väldigt bra.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Inlägget är klart för att läsas/ ◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-17 kl. 21:24.
Citera
2024-02-17, 21:49
Medlem
Citat:
Tack för dina svar på mina två tidigare ställda frågor till dig.

▶Jag måste säga, att jag finner det högst egendomligt att man inom Läkarvården inte har utrett dig på ett bättre sätt än vad man tidigare tycks ha gjort beträffande dina Mag- och Tarm-besvär och övriga Symptómer.

Jag anser att man borde ha remitterat dig till ett större Sjukhus för både en Gastr-o-Skopí-undersökning av din Magsäck så som en Colo-Skopí-undersökning av din Grovtarm och därtill även en så kallad Datortomografí-undersökning för att kontrollera din Bukspottkörtel och din Lever.

✔ Fråga: Jag undrar om du har tillgång till ett genom-skinligt Liter-Mått i plast inom ditt hem ... ? ... och som har markeringar på Liter-Måttets utsida ... det vill säga, markeringar för ... 100-200-300-400-500-600-700-800-900-och-1.000/ml.

Ett Halv-Liters-Mått går också väldigt bra.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Ett sånt mått har jag.
Citera
2024-02-18, 10:22
Medlem
Citat:

▶kissar oxå fruktansvärt ofta, ibland kan de vara 2-3ggr på en timma.

▶ Med anledning av att du under dagarna besväras av överdrivna mängder av vatten-kastningar så vill jag föreslå dig att göra på följande sätt och enligt nedan skrivet.

▶Först och främst vill jag få tillagat till det ovan skrivna att, om du vill att jag skall hjälpa dig med att gå till botten med dina olika kropps-besvär, så är det av vikt för mig att kunna få så mycket information ifrån dig som möjligt går.

▶Du har tidigare och under gårdagen deklarerat för mig att du har tillgång till ett Liter-Mått som är försett med markerings-streck samt för mätning av antal millilitrar.

▶Mitt förslag till dig och enligt det ovan skrivna blir följande sagt.

▶Jag vill be dig om, att du under en Veckas tid mäter din dagliga Urín-Mängd från och med Måndag och fram, till och med Söndag.

▶Gör så här enligt följande beskrivning nedan sett.

▶Du skall använda ditt Liter-Mått för att kasta vatten i, och dagligen.

▶Det handlar om att du skall få kontrollera dags-mängden av producerad Urín och, vilket då skall ske från och med det att du stiger upp vid morgon-tiden och fram tills dess, att du intar ditt säng-gående samt, att detta skall äga rum under en Veckas tid, det vill säga, från och med Måndag, och fram till Söndag.

▶Du kan använda dig av två olika alternativ för att sålunda mäta din dags-mängd av producerad Urín,

✔ Alternativ ( A ) ➡ Urinéra i Liter-Måttet och sätt sedan på ett lock av någon form på Liter-Måttet tills du skall kasta vatten på nytt igen .

▶Enligt det ovan skrivna: Vid kvällstid och före säng-gåendet noterar du och skriver upp på ett papper antalet millilitrar producerad Urín som kastats under dagen och, du skall då gå till väga på samma sätt varje dag, det vill säga, från och med Måndag och fram till den avslutade Söndagen.

▶Varje dag, och före ditt säng-gående, rengör du Liter-Måttet ifrån dagens Urín.

✔ Alternativ ( B ) Kasta vatten i Liter-Måttet några gånger under morgonen och notera och skriv upp den Urín-mängden som du kastat i Liter-Måttet och därefter tömmer du ut Urín-mängden ifrån Liter-Måttet och sedan rengör Liter-Måttet ... sedan fortsätter du på samma sätt under den resterande dagen fram tills dess att du skall inta säng-gåendet, det vill säga ......

att du Urinérar i Liter-Måttet några gånger under dagen för att sedan notera mängden av kastat vatten och därefter tömmer du ut Urínet och rengör Liter-Måttet och därefter fortsätter du med att mäta dina Urín-mängder under dagen i olika omgångar.

Om du finner ett eget intresse av att göra detta enligt det ovan skrivna och, om i sådant fall, så vill jag be dig om att du mäter dina dagliga vatten-kastningar från och med Måndag samt till och med Söndag.

▶Det är av mycket stor vikt att du äter och dricker under normala omständigheter, det vill säga, att du skall äta och dricka precis som du normalt brukar att göra.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-18 kl. 10:36.
Citera
2024-02-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ett sånt mått har jag.

▶Nästa inlägg kommer att handla om Buken:s olika Kvadránter och beträffande var någonstans som den så kallade Epi-Gástriska Regionen finns samt vilka organ-delar som tillhör den Epi-Gástriska Regionen.

▶Inlägget kommer att vara försett med illustrationer, det vill säga, bild-figurer till textstyckena.

▶Inlägget kommer att begynna med en förklaring av det så kallade Bröst-benet och som via det Latínska språket kallas för [ Stérnum ] och, detta med anledning av, att en del av Bröst-Benet tillhör den Epi-Gástriska Regionen.

▶Därefter följer sedan beskrivningar vad beträffar hur man Lokalisérar Viscerála Organ-smärtor och, som sker från både de inåt-ledande Af-ferénta nerv-banorna så som, från de utåt-ledande Ef-ferénta nerv-banorna.

Af-ferénta nerver är Sensóriska nerver i det så kallade Peri-Féra Nerv-Systemet och, vilka leder så kallade
IN-Signaler i det Centrála Nerv-Systemet.

Exempel till det ovan skrivna:

Organ från den så kallade Fram-Tarmen vilka är: Gáster (Magsäcken) och Duodénum (Tolvfinger-Tarmen) och Pancréas, det vill säga, (Bukspottkörteln) och Hépar, det vill säga, (Levern) och Vésica Felléa, det vill säga,
(Gall-Blåsan) samt Spléen (Mjälten)

Dessa Organ enligt ovan skrivna har så kallade Af-ferénta nerver till ( Th-6 och till Th-8 ) och den Viscerála smärtan upplevs alltid i den Epi-Gástriska Regionen.

Förklaringar till olika Nerv-Säten som till exempel:
( Th-6 till Th-8 ) och gällande varifrån Smärt-Impulserna leds, det vill säga, från och till ... det kommer sedan att förklaras av mig när det kommer till beträffande Gastro-Intestinál Dia-Gnóstik och Smärt-Lokaliseringar.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Inlägget är nu genomläst och färdig-redigerat samt klart för att läsas/ ◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-18 kl. 12:10.
Citera
2024-02-18, 16:15
Medlem
Citat:

▶Jag har ställt en fråga till dig i detta inlägget samt, lite längre nedan sett.

▶Du misstänker, att du bland annat lider av Dys-Pepsí-besvär ( Magkatarr ) men❗du är helt säker på att dina problem och då med bland annat beträffande dina Mag- och Tarm-besvär att, grunden till dina besvär, beror på för låga ut-söndringar av Testosteróner.

▶Om jag nu har förstått det hela korrekt, så ämnar du, och inom kort, att låta behandla dig med Testosterón-preparat.

▶Enligt det ovan skrivna vill jag avråda dig till att behandla dig själv med ett Testosterón-preparat. Jag vet med mycket stor bakom-liggande kunskap om just detta med intag av Testosteróner.

▶Tillägg till det ovan skrivna: Vill du riskera att utveckla en så kallad Cardi-o-Vaskulär sjukdom samt även därtill Prostata-Cancer, ja, då skall du i sådant fall änvända dig en Testosterón-behandling.

▶Jag lägger ner väldigt mycket tid på att skriva mina inlägg till IBS-Tråden och därför undrar jag ... ✔ Frågan: Varför har du inte berättat för mig i IBS-Tråden beträffande Testosterón ... ?

▶Och, även beträffande ditt Vikt-Problem ... ?

▶Extra tillägg: Du har tidigare berättat i IBS-Tråden beträffande att din Moder fick en utvecklad Dia-Bétes, det finns nämligen något som kallas för Pre-Dia-Bétes och som faktiskt kan låta kopplas till många av de Symptómer som du nu har besvärats av under en längre tid.

▶SHBG står för Sexuál-Hormón-Bindande-Globulín.

▶Testosterónets utsöndring, har alltid en kraftig variation över dygnet, kroppens maximala Testosterón-utsöndring sker alltid på morgonen och sedan sjunker under dagen.

Obs❗Var noggrann med din dagliga borstning av dina Tänder inom munnen, detta sagt med anledning av, att om du får för stora mängder av så kallade Fúso-Bakterier inom din munhåla, så kan sådana bakterier ta sig ner till och inom din Magsäck och sedan vidare ut i ditt Tarm-System vilket leder fram till olika Symptómer.

▶Håller man inte dagligen en god och tillfredsställd mun-hygien så, sålunda får man stora mängder av Fúso-Bakterier inom sin munhåla.

▶Många individer vilka lider av olika typer av Mag- och Tarm-problem har också en förändrad mun-bakterie-flora där just Fúso-Bakterierna har ökat i antal.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Inlägget är genomläst och färdig-redigerat samt klart för att läsas/ ◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-18 kl. 16:26.
Citera
2024-02-18, 19:40
Medlem
Citat:
▶ Med anledning av att du under dagarna besväras av överdrivna mängder av vatten-kastningar så vill jag föreslå dig att göra på följande sätt och enligt nedan skrivet.

▶Först och främst vill jag få tillagat till det ovan skrivna att, om du vill att jag skall hjälpa dig med att gå till botten med dina olika kropps-besvär, så är det av vikt för mig att kunna få så mycket information ifrån dig som möjligt går.

▶Du har tidigare och under gårdagen deklarerat för mig att du har tillgång till ett Liter-Mått som är försett med markerings-streck samt för mätning av antal millilitrar.

▶Mitt förslag till dig och enligt det ovan skrivna blir följande sagt.

▶Jag vill be dig om, att du under en Veckas tid mäter din dagliga Urín-Mängd från och med Måndag och fram, till och med Söndag.

▶Gör så här enligt följande beskrivning nedan sett.

▶Du skall använda ditt Liter-Mått för att kasta vatten i, och dagligen.

▶Det handlar om att du skall få kontrollera dags-mängden av producerad Urín och, vilket då skall ske från och med det att du stiger upp vid morgon-tiden och fram tills dess, att du intar ditt säng-gående samt, att detta skall äga rum under en Veckas tid, det vill säga, från och med Måndag, och fram till Söndag.

▶Du kan använda dig av två olika alternativ för att sålunda mäta din dags-mängd av producerad Urín,

✔ Alternativ ( A ) ➡ Urinéra i Liter-Måttet och sätt sedan på ett lock av någon form på Liter-Måttet tills du skall kasta vatten på nytt igen .

▶Enligt det ovan skrivna: Vid kvällstid och före säng-gåendet noterar du och skriver upp på ett papper antalet millilitrar producerad Urín som kastats under dagen och, du skall då gå till väga på samma sätt varje dag, det vill säga, från och med Måndag och fram till den avslutade Söndagen.

▶Varje dag, och före ditt säng-gående, rengör du Liter-Måttet ifrån dagens Urín.

✔ Alternativ ( B ) Kasta vatten i Liter-Måttet några gånger under morgonen och notera och skriv upp den Urín-mängden som du kastat i Liter-Måttet och därefter tömmer du ut Urín-mängden ifrån Liter-Måttet och sedan rengör Liter-Måttet ... sedan fortsätter du på samma sätt under den resterande dagen fram tills dess att du skall inta säng-gåendet, det vill säga ......

att du Urinérar i Liter-Måttet några gånger under dagen för att sedan notera mängden av kastat vatten och därefter tömmer du ut Urínet och rengör Liter-Måttet och därefter fortsätter du med att mäta dina Urín-mängder under dagen i olika omgångar.

Om du finner ett eget intresse av att göra detta enligt det ovan skrivna och, om i sådant fall, så vill jag be dig om att du mäter dina dagliga vatten-kastningar från och med Måndag samt till och med Söndag.

▶Det är av mycket stor vikt att du äter och dricker under normala omständigheter, det vill säga, att du skall äta och dricka precis som du normalt brukar att göra.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Detta skall jag fundera hur jag löser, rent praktiskt.
Citera
2024-02-18, 19:48
Medlem
Citat:
▶Jag har ställt en fråga till dig i detta inlägget samt, lite längre nedan sett.

▶Du misstänker, att du bland annat lider av Dys-Pepsí-besvär ( Magkatarr ) men❗du är helt säker på att dina problem och då med bland annat beträffande dina Mag- och Tarm-besvär att, grunden till dina besvär, beror på för låga ut-söndringar av Testosteróner.

▶Om jag nu har förstått det hela korrekt, så ämnar du, och inom kort, att låta behandla dig med Testosterón-preparat.

▶Enligt det ovan skrivna vill jag avråda dig till att behandla dig själv med ett Testosterón-preparat. Jag vet med mycket stor bakom-liggande kunskap om just detta med intag av Testosteróner.

▶Tillägg till det ovan skrivna: Vill du riskera att utveckla en så kallad Cardi-o-Vaskulär sjukdom samt även därtill Prostata-Cancer, ja, då skall du i sådant fall änvända dig en Testosterón-behandling.

▶Jag lägger ner väldigt mycket tid på att skriva mina inlägg till IBS-Tråden och därför undrar jag ... ✔ Frågan: Varför har du inte berättat för mig i IBS-Tråden beträffande Testosterón ... ?

▶Och, även beträffande ditt Vikt-Problem ... ?

▶Extra tillägg: Du har tidigare berättat i IBS-Tråden beträffande att din Moder fick en utvecklad Dia-Bétes, det finns nämligen något som kallas för Pre-Dia-Bétes och som faktiskt kan låta kopplas till många av de Symptómer som du nu har besvärats av under en längre tid.

▶SHBG står för Sexuál-Hormón-Bindande-Globulín.

▶Testosterónets utsöndring, har alltid en kraftig variation över dygnet, kroppens maximala Testosterón-utsöndring sker alltid på morgonen och sedan sjunker under dagen.

Obs❗Var noggrann med din dagliga borstning av dina Tänder inom munnen, detta sagt med anledning av, att om du får för stora mängder av så kallade Fúso-Bakterier inom din munhåla, så kan sådana bakterier ta sig ner till och inom din Magsäck och sedan vidare ut i ditt Tarm-System vilket leder fram till olika Symptómer.

▶Håller man inte dagligen en god och tillfredsställd mun-hygien så, sålunda får man stora mängder av Fúso-Bakterier inom sin munhåla.

▶Många individer vilka lider av olika typer av Mag- och Tarm-problem har också en förändrad mun-bakterie-flora där just Fúso-Bakterierna har ökat i antal.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Jag har varit hos sjukvården och undersökt trötthetssymptom, och då upptäcktes väldigt låga testosteronnivåer, 7.9nmol, denna nivå förklarar väldigt många symptom jag lider av, såsom,

Trötthet
Dåligt humör
Nedstämdhet
Närmast obefintlig lebido
Erektionsproblem
Minnesproblem
Bland annat.

I kombination med min Mag och tarmhälsa känner jag att min livskvalitet ligger på nära 0, mina testosteron samt shbg värden finns angivna tidigare i tråden tillsammans med samtliga provsvar jag fått dom senaste 12 månaderna, min vikt har jag helt ärligt inte tänkt på att ta upp, samt att jag just nu, som du säkert läst, väntar på en remiss skickad till urolog angående min hypogonadism, således har inget slutgiltigt besked blivit taget från varken min, eller sjukvårdens sida gällande testosteronbehandling, men jag TROR att en testosteronbehandling skulle höja min livskvalitet enormt mycket.

Mitt mål med en testosteronbehandling är ju inte heller i anabola liknande syften utan enbart till nivåer man rimligt finner hos en 30 åring man, 15-25nmol.
Senast redigerad av Dengubbengerinte 2024-02-18 kl. 20:01.
Citera
2024-02-18, 20:26
Medlem
▶Bröst-Benet och, som via det Latínska språket kallas för [ Stérn-um ] vilket är ett Latinisérat ord från Grékiskan:s [ Stérn-on ] och, vilket är ett Neutrált Substantívum, det vill säga, ett Det-Génus ( Ett Bröst och
D-et Bröst-et )

Det Grékiska ordet [ Stérnon ] betyder ( Bröst )

▶Beträffande var någonstans och utan på människokroppen sett ... börjar den så kallade Epi-Gástriska Regionen ... ?

▶Bild-figuren nedan sett illustrerar Bröst-Benets uppbyggnad och delar.

⬛ ⬅ Manúbrium Stémi ( ⬛ )
◼ }
◼ }
◼ }
◼ } ⬅ Córpus Stémi ( ◼◼◼◼ )
🔻 ⬅ Prócessus Xiphoidéus ( 🔻 )

▶Prononcéringar av ovan skrivna ord, det vill säga, hur orden skall uttalas.

1. ) Manú___Brium Sté___mi

2. ) Cór___pus Sté___mi

3. ) Pró___Cess___us Ksi___Foj___Dé___us

▶Enligt bild-figuren ovan sedd och beträffande Bröst-Benet.

◼ }
◼ }
◼ }
◼ }
🔻 ⬅ Denna lilla ben-tappen som avslutar Bröst-Benets nedersta del och som är beläget vid Pulmonú-um (Lungorna:s) nedersta och sista delar på vänster och höger sida ... det är vid just denna lilla ben-tapp som den Epi-Gástriska Regionen tar sin början.

▶Bröst-Benet är sammanfogat av 5 delar samt att den 6:e ben-delen är den så kallade Prócessus Xiphoidéus och Epi-Gástri-Områdets fösta utgångs-punkt.

▶Bröst-Benet [ Stérnum ] är ett avlångt kropps-ben som är platt till sin form och är Centrált placerad på Bröst-Korgen vilken kallas för [ Thóraks ] ordet Thóraks består av två stycken ord-rötter och en Nominatív ord-ändelse ........... ( Thó-Ra-Ks )

▶I nästa inlägg skall jag gå in lite närmare på Abdómen:s ( Buken:s ) 9 olika Kvadránter.

|_1_|_2_|_3_|
|_4_|_5_|_6_|
|_7_|_8_|_9_| ◀ Abdómen uppdelad i 9 olika

▶Kvadránter och som visar en Över-Region och, en Mitten-Region samt en Neder-Region.

▶Vertikált sett så är ( 1 _ 4 _ och _ 7 ) den Högra sidan och ( 2 _ 5 _ och _ 8 ) är den Mittersta delen sett samt att ( 3 _ 6 _ och _ 9 ) är den Vänstra delen av Människokroppen sett.

✔ Fråga till @Dengubbengerinte ... Har du förstått det ovan skrivna inkluderat illustrationerna ... ? ... eller, är det något som du vill ställa frågor om ... ?

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-18 kl. 20:40.
Citera
2024-02-18, 20:43
Medlem
Citat:
▶Bröst-Benet och, som via det Latínska språket kallas för [ Stérn-um ] vilket är ett Latinisérat ord från Grékiskan:s [ Stérn-on ] och, vilket är ett Neutrált Substantívum, det vill säga, ett Det-Génus ( Ett Bröst och
D-et Bröst-et )

Det Grékiska ordet [ Stérnon ] betyder ( Bröst )

▶Beträffande var någonstans och utan på människokroppen sett ... börjar den så kallade Epi-Gástriska Regionen ... ?

▶Bild-figuren nedan sett illustrerar Bröst-Benets uppbyggnad och delar.

⬛ ⬅ Manúbrium Stémi ( ⬛ )
◼ }
◼ }
◼ }
◼ } ⬅ Córpus Stémi ( ◼◼◼◼ )
🔻 ⬅ Prócessus Xiphoidéus ( 🔻 )

▶Prononcéringar av ovan skrivna ord, det vill säga, hur orden skall uttalas.

1. ) Manú___Brium Sté___mi

2. ) Cór___pus Sté___mi

3. ) Pró___Cess___us Ksi___Foj___Dé___us

▶Enligt bild-figuren ovan sedd och beträffande Bröst-Benet.

◼ }
◼ }
◼ }
◼ }
🔻 ⬅ Denna lilla ben-tappen som avslutar Bröst-Benets nedersta del och som är beläget vid Pulmonú-um (Lungorna:s) nedersta och sista delar på vänster och höger sida ... det är vid just denna lilla ben-tapp som den Epi-Gástriska Regionen tar sin början.

▶Bröst-Benet är sammanfogat av 5 delar samt att den 6:e ben-delen är den så kallade Prócessus Xiphoidéus och Epi-Gástri-Områdets fösta utgångs-punkt.

▶Bröst-Benet [ Stérnum ] är ett avlångt kropps-ben som är platt till sin form och är Centrált placerad på Bröst-Korgen vilken kallas för [ Thóraks ] ordet Thóraks består av två stycken ord-rötter och en Nominatív ord-ändelse ........... ( Thó-Ra-Ks )

▶I nästa inlägg skall jag gå in lite närmare på Abdómen:s ( Buken:s ) 9 olika Kvadránter.

|_1_|_2_|_3_|
|_4_|_5_|_6_|
|_7_|_8_|_9_| ◀ Abdómen uppdelad i 9 olika

▶Kvadránter och som visar en Över-Region och, en Mitten-Region samt en Neder-Region.

▶Vertikált sett så är ( 1 _ 4 _ och _ 7 ) den Högra sidan och ( 2 _ 5 _ och _ 8 ) är den Mittersta delen sett samt att ( 3 _ 6 _ och _ 9 ) är den Vänstra delen av Människokroppen sett.

✔ Fråga till @Dengubbengerinte ... Har du förstått det ovan skrivna inkluderat illustrationerna ... ? ... eller, är det något som du vill ställa frågor om ... ?

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Jag har förstått.
Citera
2024-02-18, 21:10
Medlem
Citat:
Jag har varit hos sjukvården och undersökt trötthetssymptom, och då upptäcktes väldigt låga testosteronnivåer, 7.9nmol, denna nivå förklarar väldigt många symptom jag lider av, såsom,

Trötthet
Dåligt humör
Nedstämdhet
Närmast obefintlig lebido
Erektionsproblem
Minnesproblem
Bland annat.

I kombination med min Mag och tarmhälsa känner jag att min livskvalitet ligger på nära 0, mina testosteron samt shbg värden finns angivna tidigare i tråden tillsammans med samtliga provsvar jag fått dom senaste 12 månaderna, min vikt har jag helt ärligt inte tänkt på att ta upp, samt att jag just nu, som du säkert läst, väntar på en remiss skickad till urolog angående min hypogonadism, således har inget slutgiltigt besked blivit taget från varken min, eller sjukvårdens sida gällande testosteronbehandling, men jag TROR att en testosteronbehandling skulle höja min livskvalitet enormt mycket.

Mitt mål med en testosteronbehandling är ju inte heller i anabola liknande syften utan enbart till nivåer man rimligt finner hos en 30 åring man, 15-25nmol.

▶Vad jag känner till, så har du tidigare framfört i en annan tråd ( " Låg Testosterón " ) enligt nedan läst.

▶1. ) Försämrad Livskvalitet.

▶2. ) Ångest.

▶3. ) Motivations Brist.

▶4. ) Blodvallningar och Svettningar.

▶5. ) Ökad Aggressivitet.

▶6. ) Försämrat Minne.

▶7. ) Försämrad Koncentrations-förmåga.

▶8. ) Viktuppgång.

▶Oavsett vad, så om jag hade varit din Läkare och
baserat mig på dom symptómer ovan skrivna, så hade jag absolut och i fösta hand kontrollerat din (Epi-Fýs-funktion) samt din funktion av (Hypo-Tá-La-M-us) därefter hade jag i sådant fall börjat fundera kring Testosterónet.

▶Extra tillägg: Jag hade också i sådant fall kontrollerat din Hépar [ Levern ] för att se om dina så kallade
[ Stellát-Celler ] har överdrivna Fett-Inlagringar inom sina Cell-Kroppar.

▶Trotts att du tidigare har uppvisat ett lågt Testosterón-värde så kan problemet utgå från en helt annan plats inom din kropp.

▶Trevligt att tidigare ha fått läst, att du skall få komma till en Uro-Lóg Specialist för en grundligare undersökning.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Inlägget är genomläst och färdig-redigerat och sålunda klart att läsas/ ◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-18 kl. 21:21.
Citera
2024-02-18, 21:28
Medlem
Citat:
▶Vad jag känner till, så har du tidigare framfört i en annan tråd ( " Låg Testosterón " ) enligt nedan läst.

▶1. ) Försämrad Livskvalitet.

▶2. ) Ångest.

▶3. ) Motivations Brist.

▶4. ) Blodvallningar och Svettningar.

▶5. ) Ökad Aggressivitet.

▶6. ) Försämrat Minne.

▶7. ) Försämrad Koncentrations-förmåga.

▶8. ) Viktuppgång.

▶Oavsett vad, så om jag hade varit din Läkare och
baserat mig på dom symptómer ovan skrivna, så hade jag absolut och i fösta hand kontrollerat din (Epi-Fýs-funktion) samt din funktion av (Hypo-Tá-La-M-us) därefter hade jag i sådant fall börjat fundera kring Testosterónet.

▶Extra tillägg: Jag hade också i sådant fall kontrollerat din Hépar [ Levern ] för att se om dina så kallade
[ Stellát-Celler ] har överdrivna Fett-Inlagringar inom sina Cell-Kroppar.

▶Trotts att du tidigare har uppvisat ett lågt Testosterón-värde så kan problemet utgå från en helt annan plats inom din kropp.

▶Trevligt att tidigare ha fått läst, att du skall få komma till en Uro-Lóg Specialist för en grundligare undersökning.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Inlägget är genomläst och färdig-redigerat och sålunda klart att läsas/ ◀

Ja, som du säkert förstått, baserat på bristfälliga undersökningar och diagnoser, så har jag en viss skepticism gentemot vården just nu, och då jag fick till svar, efter ett Blodprov och 5 minuter konversation att, vi kan inget göra gällande din trötthet, så föreslog jag testosteron då jag känner igen mig i väldigt många av symptomen.

Jag hoppas nu på en grundläggande utredning av detta, så att grundorsaken kan hittas, jag vet att min vikt kan ha inverkan på detta.

Dock väcks en stor oro i mig då mitt provresultat muntligt är bedömt som normalt, dock gränslågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in