2024-02-25, 10:39
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugminflash
Vilken strain är bäst och starkast just nu?
Supremespes green kali utan tvekan. Finns inget starkare kratom i Sverige just nu.
Citera
2024-02-25, 12:40
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Supremespes green kali utan tvekan. Finns inget starkare kratom i Sverige just nu.

Köper du från scanS någon gång? Undrar vad du rek från dem.
Vilken är din GOTO shop annars?
Citera
2024-02-25, 13:33
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Köper du från scanS någon gång? Undrar vad du rek från dem.
Vilken är din GOTO shop annars?
Ja för längesen, det är supremespec hela vägen, jag lovar att de är bäst
Citera
2024-02-25, 21:41
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Vad sa labbrapport om ss? Vet inte om du uppdatera om de tidigare i tråden eller inte
Citera
2024-02-26, 04:37
Medlem
någon som vet varför kratom inte sälj utanför internet i vanliga butiker?
Citera
2024-02-26, 13:34
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Alkohol är förvisso uttorkande, men bidrar till att mimiken förslappas. En del kan se plufsiga ut. Kratom gör att huden blir smårynkig och håret torrt/risigt. På mig iaf. Inte ser man yngre ut. Men livet blir lite lättare, innan den stora tröttheten infinner sig. (Blandar vit och grön Borneo, ibland blir det för mycket av den gröna)

Så är det. Man ser mycket äldre ut när man går på Kratom, och jag är rätt säker på att man fysiskt åldras betydligt mer och snabbare när man tar det. Under den period jag själv gick på det kände jag mig fan så mycket äldre än jag gör nu när jag slutat, samtidigt som jag kan svära på att jag åldrades snabbare under den perioden.
Citera
2024-02-26, 19:09
Medlem
Någon som testat SupremeS:s Super Green? Fick precis hem o var väldigt belåten faktiskt
Citera
2024-02-27, 09:57
Avslutad
Jag har funderat kring sambandet mellan kratomanvändning och testostostyronivåer. Jag har läst lite här och andra ställen att det påverkar kroppens testo. Men jag är nyfiken på vad vetenskapliga studier säger om detta ämne?

Har någon här stött på forskning eller studier som specifikt undersöker effekten av kratom på testosteronnivåer? Och rent allmänt känner ni av spår av lägre testo hos er? sexlust osv?
Citera
2024-02-27, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson
Jag har läst lite här och andra ställen att det påverkar kroppens testo. Men jag är nyfiken på vad vetenskapliga studier säger om detta ämne?

Har någon här stött på forskning eller studier som specifikt undersöker effekten av kratom på testosteronnivåer?

19 personer med normala nivåer under bruk

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29626673/

Citat:
Results: We found long-term kratom tea/juice consumption with a daily mitragynine dose of 76.23-94.15 mg did not impair testosterone levels, or gonadotrophins, hematological and biochemical parameters in regular kratom users.

Sen finns det en fallstudie där 1 person fått förhöjda prolaktinnivåer i samband med kratombruk, detta normaliserades efter att kratombruket upphörde. I samband med det förhöjda prolaktinet ska hans testosteronnivåer ha tryckts ner.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5858613/

Citat:
We report a 42-year-old white man who presented to his primary care physician with complaints of low energy and poor libido. He was found to have a mildly elevated serum prolactin at 24 ng/mL (upper limit = 12 ng/mL) and hypogonadotropic hypogonadism.

He was not taking any prescription medication known to affect prolactin level. He reported no use of androgenic steroids or recreational drugs at his initial visit. Two months later the prolactin was only 6 ng/mL, the total testosterone was back in the normal range, and the symptoms had resolved. At this follow-up visit he reported use of kratom at the time of the initial laboratory test but had stopped about 2 months prior to the follow-up laboratory tests, which showed a normal serum testosterone.

Dessa två studier står i motsats mot varandra, men inga av dessa studier är särskilt bra, det är vad som finns dock, kratoms effekt på sexualitet är inte ett särskilt intressant ämne att studera när det finns massa annat att lägga resurser på.

Här i tråden och lite överallt på internet så finns det teorier. Ska jag också spekulera kring detta, så skulle jag väl egentligen inte bli förvånad om det dyker upp någon bra studie där mild testosteronpåverkan kunnats påvisas, men jag är bara en "hobbyläkare" så vad vet jag.
Citera
2024-02-27, 12:39
Medlem
Citat:

Gick på ditt råd efter en paus på en månad och ja den var mer potent än någon av de 10 ish strains jag testat. Billig är den ju inte men
Citera
2024-02-27, 20:11
Medlem
Någon som har prövat KE:s Green Kapua, och Red Kapua? Har ett par små förpackningar, men vill inte lägga krut/öda min dyrbara tid 🤪 på att testa.
Tror jag tog Red Kapua för något år sen, för att få sova. Vaken hela natten. Är ute efter att bli mer fokuserad och så småningom naturligt trött, inte noddig eller yr i mössan. Det lutar åt att jag slänger skiten, känner ingen som skulle vilja ha…
Citera
2024-02-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Någon som har prövat KE:s Green Kapua, och Red Kapua? Har ett par små förpackningar, men vill inte lägga krut/öda min dyrbara tid 🤪 på att testa.
Tror jag tog Red Kapua för något år sen, för att få sova. Vaken hela natten. Är ute efter att bli mer fokuserad och så småningom naturligt trött, inte noddig eller yr i mössan. Det lutar åt att jag slänger skiten, känner ingen som skulle vilja ha…

Har provat de flesta shoparna och alltid tyckt att GMD från supreme är bäst men
Ta ovanstående råd köpte också Super Green från supreme bästa jag någonsin testat, trodde inte de kunde bli bättre än deras GMD men den var riktigt bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in