2024-02-28, 18:39
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Äntligen!!! Nu har Hanna duschat igen!!! Jag började bli riktigt orolig! Länge sen nu vi fick ta del av det!!

Sen undrar jag bara hur lågt man sjunkit när man på riktigt filmar sig själv ta hand om tvätt o delar som content?? Inte som nått samarbete eller nått utan bara Ja här hänger jag tvätt o viker ihop! Är det bottennapp på det? Eller kan ni minnas nått sämre? 🤯

Det var ju inte superspännande att titta på direkt.
Citera
2024-02-28, 18:52
Medlem
Citat:
Äntligen!!! Nu har Hanna duschat igen!!! Jag började bli riktigt orolig! Länge sen nu vi fick ta del av det!!

Sen undrar jag bara hur lågt man sjunkit när man på riktigt filmar sig själv ta hand om tvätt o delar som content?? Inte som nått samarbete eller nått utan bara Ja här hänger jag tvätt o viker ihop! Är det bottennapp på det? Eller kan ni minnas nått sämre? 🤯
Kan väl inte vara någon som kollade på det där? Jag tröck vidare direkt.

Jaha ev flytt till större hyresrätt på gång nudå för våra ekonomigenier...det svänger fort i prioriteringarna
Citera
2024-02-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2

Jaha ev flytt till större hyresrätt på gång nudå för våra ekonomigenier...det svänger fort i prioriteringarna

Hahaha!!! Jaa jag såg det!! Med anledningen att deras nuvarande lägenhet kändes för liten som att väggarna äter upp en!!!
Kan det bero på att dom alltid är hemma hela tiden?!?! Betydligt billigare att skippa flytten o börja bli mer aktiv utanför lägenheten!! Dom har dessutom redan en 3a men det ska ju bli såååä skönt med ytterligare ett rum som hon kan gå runt i!!
Senast redigerad av 1891-019 2024-02-28 kl. 19:17.
Citera
2024-02-28, 19:04
Medlem
Citat:
Hahaha!!! Jaa jag såg det!! Med anledningen att deras nuvarande lägenhet kändes för liten som att väggarna kom över en!!!
Kan det bero på att dom alltid är hemma hela tiden?!?! Betydligt billigare att skippa flytten o börja bli mer aktiv utanför lägenheten!! Dom har dessutom redan en 3a men det ska ju bli såååä skönt med ytterligare ett rum som hon kan gå runt i!!

Tänkte skriva exakt samma sak 😂 tror väggarna ”äter upp en” hur stort man än bor om man spenderar 23,5h om dagen i sin lägenhet/hus. Har själv en 6 mån bebis och det är ju så jävla tråkigt att bara vara hemma? Lars är kanske ganska lugn fortfarande men är hon som andra barn är det ju bara en tidsfråga innan hon kommer kräva mer stimulans. Om HT spenderade några timmar om dagen med att aktivera Lars utanför hemmet skulle nog inte hemmet kännas så litet. Och seriöst vem fan flyttar till större om målet är att spara pengar? Så mycket frågetecken 🥲
Citera
2024-02-28, 19:23
Medlem
Vad gav Hanna för motivering till att de ska flytta till en större hyresrätt, i samma hus?
Somnade efter hennes tvättstory, kan nån sammanfatta?

Ska keboff få eget rum så att Hanna slipper gå ut på promenad när han har jobbat natt?
Eller är nya lägenheten på skuggsidan av huset fritt från sol?

De flesta jag har hört som de senaste åren försöker spara pengar, dom flyttar till mindre eller billigare bostad. Men då tänker liksom Hanna tvärtom?
Citera
2024-02-28, 19:25
Medlem
Citat:

Hade dom dessutom tagit bort skynket som hängts upp mellan kök och vardagsrum/matsal så får dom öppen planlösning igen… men de är ju enklare att flytta till större o lägga 2000kr extra på hyra o uppvärmning istället för att se över vad problemet är i den nuvarande lägenheten. De vill säga att dom aldrig lämnar den samt att dom har hur mycket skit som helst. Är ju ändå 2 barnvagnar som står där inne med, en spjälsäng mitt i vardagsrummet samt de där skynket och skrivbord då.🙃
Citera
2024-02-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smastadsbo
Hade dom dessutom tagit bort skynket som hängts upp mellan kök och vardagsrum/matsal så får dom öppen planlösning igen… men de är ju enklare att flytta till större o lägga 2000kr extra på hyra o uppvärmning istället för att se över vad problemet är i den nuvarande lägenheten. De vill säga att dom aldrig lämnar den samt att dom har hur mycket skit som helst. Är ju ändå 2 barnvagnar som står där inne med, en spjälsäng mitt i vardagsrummet samt de där skynket och skrivbord då.🙃
Vilket skynke? Kan inte se det någonstans.
Citera
2024-02-28, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr

Dom har en gardin upphängd mellan kök o matsal/vardagsrum för att skapa ”rum i rum” som hon skrev när det gjordes. Skrivbordet med dator står där emot. Går o se i vissa storys samt att hon gjorde en grej av det när hon kom på den briljanta idén.
Citera
2024-02-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr

Syns även i vissa bilder. Snabbt hittade jag en från 10/8-23 där man ser de i bakgrunden. Utan gardinen så är det öppen planlösning o man kan gå runt, men dom har ju själva valt o blocka.
Citera
2024-02-28, 20:00
Medlem
Citat:

Jag fick för mig för en sekund att de bodde i en 2a och då hade jag förstått argumenten till att flytta till en 3a iom att keboff jobbar natt och sover på dagarna. Men att flytta till en 4a känns väldigt onödigt 🤷‍♀️
Citera
2024-02-28, 20:06
Medlem
Citat:
Hahaha!!! Jaa jag såg det!! Med anledningen att deras nuvarande lägenhet kändes för liten som att väggarna äter upp en!!!

En 3a är ju absolut inte för litet om man har ett barn.. tycker jag iallafall. Då kan man ha ett eget sovrum och ett rum till barnet. När jag var väldigt ung och ensamstående och mitt äldsta barn var bebis hyrde jag till och med ut ett rum (i en 3a) ett tag till en tjejkompis för bebisen sov med mig.

Tänkte förresten på en sak med Fs vardagsrum som hon la ut bild på idag ”Här ska Gose bo” eller nått sånt .. det där soffbordet ser ju livsfarligt ut för ett barn som ska ställa sig upp mot det, lära sig gå och ramla. Eller är det bara jag som tänker så? Hade bytt ut det om jag var hon ..
Citera
2024-02-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smastadsbo
Syns även i vissa bilder. Snabbt hittade jag en från 10/8-23 där man ser de i bakgrunden. Utan gardinen så är det öppen planlösning o man kan gå runt, men dom har ju själva valt o blocka.

Herr e gud

Jag blir provocerad av att Hanna är så ogenomtänkt i sina resonemang. Varför ska de "äta ur frysen för att spara pengar" om hon samtidigt ska köpa två klänningar att ha till dopet, ha två vagnar, resa utomlands och nu ev flytta till en större lägenhet? Förstår hon inte att hela ekonomin hänger ihop?

Börjar fundera på om hon är lika beräknande som Isabella Löwengrip var förut. Hon kanske framställer sig själv så här dumt med flit för att hon vet att det engagerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in