Citat:
Ursprungligen postat av
petgrief
Så vad är din tes? Att någon har en dold agenda som sprider den osanna informationen här? Vem och varför?
Så kan det absolut vara. Det finns psykfall överallt. Och saker sker bakom stängda dörrar som man inte har en aning om. Sociala medier ihop med en karriär där är ju oftast en fasad, vad det än handlar om. Sen kanske de har gått isär, men det tror jag fler par har gjort i samma veva med att en okänd 30-åring har begått ett brott som någon okänd person skriver om på Flashback. Eller så har de en stalker som gör allt för att förstöra, vem vet?
Det konstigaste är att i princip en hel tråd på Flashback tror på vad en person har skrivit, bortsett från några som ifrågasätter. Många går bara på den smarrigaste ”informationen” och nästan håller tummarna för värsta eländet har hänt. Varför är det inte mer frågor till personen som kom med informationen från början? Ger ni ut era bankuppgifter om någon ringer och frågar om dem också?
Jag väljer att ifrågasätta osäkra källor innan jag bestämmer mig för vad jag tror. Men eftersom jag aldrig får några svar på mina väldigt enkla frågor, så späs det på att jag tror att mycket är lögn/påhitt/rykten.
Att F blockar är väl att hon är trött på frågorna, oavsett om det är något som stämmer eller inte. Hennes insta handlar om vägen till ett barn, inte hennes sambo/ex/partner och dennes liv.
Jag tycker det verkar som att hon mår bra, av det hon väljer att visa. Och det är ju helt fantastiskt bra. Om hon har en bipolär sjukdom och/eller andra psykiska problem har garanterat hennes barnmorska information om det och hjälper henne på bästa sätt. Vidrigt att sitta här och analysera hennes pupiller och ställa diagnos utifrån det.
Det är som att 95% här önskar att L har flyttat, att det är slut, att F är i ett skov av mani, att hon inte kan ta hand om ett barn, att familjen måste reagera och agera.
Det är väl inget fel med att ifrågasätta och vilja ha information?