Om du läser mobilsamtalen mellan J och D får du kanske en annan uppfattning.
Varför skulle de mörda Z just på natten till julafton? Det verkar vara en väldigt viktig högtid för Idkvistarna.
Och det märks att de bryr sig väldigt mkt om sina övriga barn (ej Z).
Att de bredde på om Zas hjärnskada, talförmåga och beskrev henne närmast som en grönsak visar kanske på att de trodde att hon ej skulle överleva. Om de planerat att mörda henne hade de nog planerat bättre. Undanröjt spår och åtminstone tvättat håret och kroppen, klippt naglarna och borstat tänderna på barnet före. Och sett till att hon inte hade hemska sår efter obytt blöja. Så det köper inte jag iallafall.
De var ju inte välplanerade när såklart, råkade visst hända just då ....och nä de ville inte att Z skulle vara med på julafton.
Å nä de är just detta som alla inte hajjar , de här människorna tror de kan lura upp folk på läktarna med prat om vad som helst. Deras personliga drag narcissist/psykopat gör att de vet bättre än alla läkare osv...de har inget logiskt tänkande.de kunde inte klippa hennes naglar eller duscha henne (omöjligt utan att skada barnet osv) självskadebeteende.
Jag syftar självklart på fall i Sverige. Men oavsert land så är det inte ”vanligt” att två biologiska flerbarnföräldrar väljer ut ETT barn som de torterar.
En mor som frivilligt, utan någon rimlig anledning, lämnar ifrån sig ett friskt spädbarn i flera månader saknar anknytning till barnet. I det här fallet hade jag som utomstående (om jag haft dessa uppgifter), bedömt hennes relation till Z, efter att hon tvingats bo hemma igen efter mormoderns bortgång - som uppenbart farlig. Så här i efterhand kan vi också tydligt se att Jasmine inte hyser några moderskänslor alls för Z. Hon är inte ens ”grannens barn”, utan en utböling som endast parasiterar på deras familj.
Det här kan för många låta som alldeles för hårda ord, men jag hoppas att de som kommer befinna sig i Z liv framöver kan få henne att förstå att blodsband kan brytas och att det faktiskt är ok. Biologisk förälder är inte allt. Det är enkelt att avla barn, men det är utanför magen som föräldraarbetet börjar. Det finns många bioföräldrar som helt enkelt inte klarar av det. Biologi och föräldraskap är inte samma sak.
För hennes skull hoppas jag att hon får ett nytt tilltalsnamn och att det väljs med kärlek. Nytt namn och nytt liv. Vill hon inte ändra namn skulle jag som vårdnadshavare föreslå Sophie.
Du ”vill föreslå Sophie”..?
Alltså förlåt men det där var nog det konstigaste (och tragikomiska) jag hittills läst här i tråden.
Du tycker alltså att Z ska byta namn, och inte bara det, du har även ett förslag på just vilket namn du tycker det skulle kunna vara..
Tänker du att hennes nuvarande föräldrar kommer läsa ditt inlägg och tänka ”yes, vilket bra förslag från en anonym användare på flashback, givetvis ska vi byta namn på henne och där var ju t.o.m. föreslaget till just vilket namn”.
Detta fallet engagerar människor, vilket ju är fullt naturligt, men jag tror knappast att man som en vettig människa på fritiden sitter och funderar ut nya namn till andras barn, ett barn som man läst om i en brottstråd på flashback.
Då har man kanske engagerat sig i fallet lite för mycket.
Fö har Z gjort det solklart att hon inte vill byta namn.
Jag har också lyssnar på förhören. Det är två grannar. Mannen hittar Zoey inne i huset. Hon står med armarna rakt ut och gallskriker inne i sovrummet. Han ser framifrån att hon har ont över ryggen och är därför noga med att lyfta henne om baken. Han sätter sen ner henne i knät på sin fru i trädgården. Kvinnan beskriver att Zoey vill sitta långt ifrån henne men kramar om hennes händer. Alltså långt ifrån henne i knät, inte någon annanstans. Hon ser att Zoeys ögon vätskar, men inte direkt. Det är inte heller relevant. Det är mannens direkta reaktion på Zoeys kroppsspråk som är relevant.
Han sätter ner henne i knäet så att Z har ryggen emot och pga det ser inte grannen hennes ansikte utan endast rygg/bakhuvud.
Under tiden dom sitter på det viset så kramar hon om Z händer.
När hon sedan hoppar ner och vänder sig om, då först ser hon hur Z ser ut i ansiktet och blir chockad.
Då sa han att
han skulle se till att det gick att svälja, så han tog mig till toaletten där det fanns en dunk med
ättika. Han lyfte dunken och hällde det i min mun. Det rann ut ur min mun, över hela mig och
mina kläder. Jag kräktes och kräktes. Då höll han för min mun och näsa så att jag skulle
svälja det igen. Det gjorde så ont i min mun. Min mun gick sönder på insidan och det gjorde
ont ner i matstrupen. Det kändes som jag höll på att kvävas och som att det fanns en ballong i
min hals. Det gör fortfarande ont när jag sväljer. Jag har fått ärr i min mun. Jag har haft ont
varje gång jag ätit i hela mitt liv. Som vuxen fick jag opererat bort min magsäck på Aleris i
Malmö. Det kallas gastrick sleeve, men min magsäck var så skadad att de tog bort hela min
magsäck. Jag har haft svårt att svälja och att äta och under vissa perioder har jag bara ätit som
typ choklad, för det har varit lätt att svälja.
Varje gång som pappa sen gick mot toaletten, så sprang jag till själv för jag ville inte in på toaletten. En av gångerna när han skulle dra mig till toaletten så rev jag mig på ett spik i
dörrkarmen så det började blöda på smalbenet. Så då slapp jag toaletten, han blev arg för jag
blödde ner på mattan . När jag sen var hos pappa ville jag inte gå på
toan, så jag höll mig så länge jag kunde och vägrade duscha när jag var där.
Det fetade: Tycker att det låter lite luddigt. Systern J*safin säger inte rent ut att det berodde på ättikan att de fick operera bort matsäcken. Hon berättar om ett tillfälle när pappan bestraffade henne med ättika. Sedan undvek hon toaletten där pappan förvarade ättikan.
Är det konstaterat att det berodde på ättikan att hon fick operera bort magsäcken i vuxen ålder pga ättiksskada? Om systern blivit ättiksförgiftad som barn hade hon nog hamnat under sjukvård långt tidigare. Det framgår bara att hon fick svårt att svälja och äta efter.
Jag tror inte J tänkte en tanke då på att mobilerna skulle bli genomsökta. För då hade hon nog verkligen skärpt till sig. Tycker att hon låter precis som den empatistörda varelse hon är.
(Hoppas Skånes Änglar har funnit FUP i början av tråden så att de kan läsa igenom mobilkonverationerna mellan J & D. Så att de kan lära känna den riktiga JI. Och den riktiga DI.)
Däremot tror jag som du att hon kanske manipulerar D om ättikan.
Att J använt ättika då och då på Z är kanske för att Z ska få samma problem med maten som systern J*safin. Dvs svårt att svälja. Det kände ju J till om sin systers problem iallafall.
Rättelse: Skrev tidigare att det var systern C*rnelia som Z visat fingrarna för. Det var för J*safi. Och jag hade blandat ihop lite andra saker också med systrarna. Man ska inte lita på sitt minne!
EDIT: Och J googlade giftinformationen 03.17. Antagligen eftersom Zas symtom blev värre än väntat.
Det hade J inte gjort om hon vetat hur farligt ättika verkligen var. Systern J*safin blev ju inte så påverkad av ättikan som Z.
J vet precis vad hon pysslat med här och vilka ”verktyg” hon använt ”instrumentell empatilöshet” men tror du tillskriver henne för mycket intelligens att tänka helt klart.
Att man googlar information betyder bara att man skaffar sig kunskap och på så vis kan kontrollera en situation på ena eller andra sättet.
Man behöver/tvingas inte vittna mot familjemedlemmar.
Exakt är du nära släkt/familj måste du inte vittna. Dessutom skrev någon i tråden för ett tag sedan att systern Josafine med sambon satt häktade p.g.a. narkotikabrott och att barnen blivit omhändertagna!! Kanske någon vet mer om det?!!
Exakt är du nära släkt/familj måste du inte vittna. Dessutom skrev någon i tråden för ett tag sedan att systern Jos*fine med sambon satt häktade p.g.a. narkotikabrott och att barnen blivit omhändertagna!! Kanske någon vet mer om det?!!
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad sitter hon för?
Det sociala arvet och miljön följer sina stigar.
Riktigt tragiskt.
Det sociala arvet och miljön följer sina stigar.
Riktigt tragiskt.
Undrar hur det kommer gå för Z och hennes syskon..
Känns som att Zoey befinner sig i en bra familj - om inte socialtjänster fuckar upp allt och börjar flytta runt henne så kan det nog gå bra.
Men om hon flyttas runt då är det nog dömt att misslyckas (samma gäller naturligtvis för de andra barnen)
Känns som att Zoey befinner sig i en bra familj - om inte socialtjänster fuckar upp allt och börjar flytta runt henne så kan det nog gå bra.
Men om hon flyttas runt då är det nog dömt att misslyckas (samma gäller naturligtvis för de andra barnen)
Jag har samma känsla där, att Zoey har hamnat helt rätt, hos en insatt förstående och kompetent familj. Jag hoppas verkligen att hon får stanna där och slipper fler uppbrott.