2024-02-24, 12:21
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Av resultatet att döma är detta inte tillräckligt!
Enbart tillräckligt för araber och afrikaner som gör om sovvrummet till barnfabrik!

Det är uppenbarligen inte där problemet ligger. Att skaffa barn för att få ledigt från jobbet är inget vidare genomtänkt beslut (ledig tid är definitivt något man får mindre av efter man blir förälder).
Senast redigerad av Holden.Caulfield 2024-02-24 kl. 12:25.
Citera
2024-02-24, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Du överdriver.

Du måste inte kärna ditt eget smör och leva under stearinljus din korkade ärthjärna.

Har man en vilja så går det att få det att gå runt rätt bra. Det handlar om att i många fall ändra livsstil och ha en ansvarsfull och sparsam ekonomi.

Ett par som är några år in i sina karriärer tjänar båda tillsammans runt 55.000 kr efter skatt med möjlighet till betydligt mer om de fått mera erfarenhet och byter arbetsgivare. Då har helt plötsligt paret 75.000 kr att leka med istället för 55.000 kr.

En bostadsrätt med 2 rok kan du få för under 2 miljoner med max 30 minuters pendeltåg från Stockholm city. De fasta boendekostnaderna blir max 11-12.000 kronor. Resten läggs på mat, blöjor, spjällsäng (engångskostnad), barnkläder, barnvagn (engångskostnad), bensin. Lägg därtill de generösa bidragen man får som föräldraledig de första åren.

Det är löjligt när du får det att låta som att det är helt omöjligt att ha barn i Sverige idag när det finns massor med unga arbetande par i 25-30 års åldern i Stockholm som kunnat få saker att gå runt. Visst, du kan inte leva i överflöd längre, men att snacka om att det är omöjligt och att man kommer behöva bo ute på gatan och spela schack är bara löjeväckande. I sådana fall hade vi haft flera par som hade levt på det viset.

Det ekonomiska spelar visserligen en roll, men då handlar det om att man inte vill bli av med sin ekonomiska frihet i samband med att man får barn. Inte att man blir ekonomiskt ruinerad av att få barn. En tjej som är mitt i karriären och lägger en massa kläder på skönhet, kläder etc. lär inte vilja ha barn då hennes extravaganta liv kommer bli ett minne blott när barnet väl är nedkommet.

Så ja, folk skaffar helt enkelt inte barn för att de vill ha kvar den ekonomiska friheten till viss grad, slippa ta ansvar, ha social frihet, inte vill skaffa barn till en osäker värld, svårigheter att finna partner.

Jag är en ärthjärna men du pratar på riktigt om att bilda familj i 2RoK!?

Vad fan är det för fel på dig, först ljuger du om radhus för 3 miljoner i Stockholmsområdet som jag motbevisade tidigare, och nu ljuger du om 2RoK för under 2 miljoner?

Du måste släppa tangentbordet nu och fråga folk ute i verkligen, små lägenheter i Stockholm innanför tullarna ligger på 100 tkr/kvm, visst för att det är billigare i förorterna, men hela resonemanget är helt skevt då du får det och låta som att priserna halveras med 10 min bilresa.

Du måste typ långt ut i upplands Väsby och ett ytterområde där för att kanske komma över en sleten pundarkvart, du är inte i verkligheten

Vanliga människor vill inte köpa ett SL-kort, bo på 50 kvm i Rinkeby och skaffa barn utan bil, vad fan är det för jävla liv du beskriver?

Har du träffat barn och varit runt barn? Du kan inte ruttna i en liten 2:a med ett kolikbarn, men visst, det är du och somalierna
Citera
2024-02-24, 13:31
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Fast för att befolkningen ska öka eller bevaras på samma nivå behövs ju att varenda kvinna i vuxen ålder har minst 2,2 barn. Om då varenda kvinna du ser i snitt bara har två barn så betyder det ändå befolkningsminskning. Ha i åtanke att den moderna världen är konstig inte tvärtom. Standad förr i tiden var att alla kvinnor utan barn eller gifta efter typ 22 var konstiga och avvikande. Idag ses det som tvärtom snarare att det är typ "låg status" för en kvinna att skaffa barn innan 22 och innan hon studerat färdigt på högskola.

Vad jag vet så skaffar svenska kvinnor dock inte 2 barn i snitt ens utan det är invandrarkvinnor som höjer snittet. Vilket de fakto på sikt leder till att svenskar inte kommer finnas kvar, i den genetiska kontexten dvs vita/kaukasider.
När jag sa minst ett barn så menade jag att verkligen MINST ett. Absolut minimum alltså. Och oftast är de på väg att skaffa fler senare.
De flesta har tre. Det verkar vara standard. Vissa har sex sju! Lite mindre vanligt men det förekommer. Enbart etniskt svenska familjer jag pratar om nu.
Senast redigerad av jultomtenbrannupp 2024-02-24 kl. 13:33.
Citera
2024-02-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, jag är fullt vaccinerad, jag tillhör riskgrupp att drabbas svårt av covid/dö av covid annars, då jag var allvarligt sjuk för flera år sedan. Och jag har barn, vilka behöver mig och vilka jag verkligen vill få följa och se växa upp. Så för min del var det en självklarhet att vaccinera mig och att fortsätta vaccinera mig. Jag har även en nära till mig som dog av covid och flera nära som blivit mycket svårt sjuka av covid när det var i början av pandemin, så jag vet att detta med covid inte är något påhitt.

Men visst finns det faror med vaccinet! I synnerhet för vissa vaccinsorter, som för framförallt unga män under 30, kan ge hjärtmuskelinflammation.

Men infertilitet. Nej. Det fungerar inte så med vaccinet. Och fertiliteten fungerar inte heller så. Har man kunskap om hur vaccinet fungerar och hur fertilitet fungerar, så fattar man detta.

Det var rätt att vissa vaccinerade sig, samtidigt fel att andra gjorde det.
Citera
2024-02-24, 13:52
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Man behöver ett målmedvetet och omfattande arbete mot att återställa Sverige som suverän och fungerande nation, med egen kultur och värderingsram. Massutvisningar av kulturellt främmande avarter, kriminella klaner o.s.v. Utöver det måste man omgående bryta med hela Greta Thunberg-narrativet och dess skadliga inverkan på framtidstron hos främst ungdomar.

Om man gör detta, så kommer skutan så sakteliga att börja räta upp sig igen. Det kommer dock att ta tid, flera tiotals år. Det existerar ingen quick fix när det gäller den här gropen.

Eftersom de styrande, och den elit de tjänar, inte vill ha något sådant, så kommer det inte heller att hända. Inte med mindre än en våldsam revolution.
Citera
2024-02-24, 13:55
Medlem
Överraskande utveckling. Sverige är ett mycket bra land för barn. Gratis skolgång där man slipper lära sig läsa och räkna. Spännande klasskamrater med exotiska namn och fallenhet för tokroliga upptåg.

Möjligheterna att bli gängkriminell har utökats betydligt på senare år- förr behövde man i alla fall vara tonåring för att få vara med, och det krävdes i princip att man hade utländskt påbrå. Så är det tack och lov inte längre.

Det är inom gängkriminaliteten som de verkligt fina utsikterna finns för barn idag. Många föräldrar och presumtiva föräldrar verkar dock enbart se nackdelar med gängkulturen. De glömmer helt de enorma fördelarna: Mycket pengar, snabba pengar. Ett syfte. Spänning. Motion. Härlig gemenskap, åtminstone tills man blir misstänkt för att gola eller ha för avsikt att hoppa av till ett rivaliserande gäng. Lite av ett lotteri det där, men man måste våga för att vinna och det som inte dödar, härdar.
Senast redigerad av Leanderine 2024-02-24 kl. 13:59.
Citera
2024-02-24, 14:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Av resultatet att döma är detta inte tillräckligt!
Enbart tillräckligt för araber och afrikaner som gör om sovvrummet till barnfabrik!

Kul grej i sammanhanget är ju att babbarna i princip inte tog giftinjektionen, när etniskt svenska presumtiva mödrar gick över lik för att få i sig abominationen. Så frågan är hur detta påverkar den etniska fördelningen. Det framgår ju inte i statistiken...
Citera
2024-02-24, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Låga födelsetal kombinerat med en konstaterad överdödlighet..
Jag påstår inte att det beror på vaxxet, men utesluter ingenting.

Mycket troligt att det har med covid-vaccinet att göra. Men det får man väl inte nämna ens på Flashback.
Citera
2024-02-24, 14:53
Medlem
Public Enemys avatar
Det räcker med att höja barnbidraget för de 3 första barnen.
Citera
2024-02-24, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tror det är i Sydkorea de hade denna problematik redan före Covid och när man intervjuade folk där med frågan om varför de inte skaffade barn, så svarade de att "nuförtiden så kan man göra så många roligare saker" , man kan använda Internet för att hitta spännande resmål etc.
Inte bara Sydkorea utan lite överallt.
Men klart dessa länder hade säkert per- vaccinationer av Covidvaccin enligt alla antivaxstollar
Citera
2024-02-24, 14:59
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVictor
Jo - men vad som skett nu är ett kraftigt trendbrott.

Trendbrott betyder generellt nya påverkandfaktorer.

barn är inte kul? kan det vara så enkelt?
Citera
2024-02-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Det är uppenbarligen inte där problemet ligger. Att skaffa barn för att få ledigt från jobbet är inget vidare genomtänkt beslut (ledig tid är definitivt något man får mindre av efter man blir förälder).
För den som är normal och ansvarstagande ja.

De som däremor skaffar 10 negerungar eller hederskulturklaner som mördar sina egna barn för att behålla hedern och gå på bidrag och skiter i sina barn, upplever mest att de får gratis bostad och ännu mer bidrag medan de sitter och tuggar kat dagarna i ända.

Svenskar däremot, som försöker bygga upp en trygghet först under extrema skatter som ska försörja ovanstående, hinner bli för gamla innan de kunnat spara ihop till ett eget hem utan skulder hos bankiren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in