Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Det kan bero på hjärtsvikt, så det vore bra att kolla upp. Det kan också vara ett medfött hjärtfel som inte märkts av tidigare. Det finns även risk för att det beror på antingen Aortastenos eller Mitralisinsufficiens. Det kan också skett av en ren tillfällighet utan att det har att göra med något hjärtfel.

Boka tid hos läkare är mitt råd.

Ullstrumpor är bra om du har det. När inte ens det räcker tar jag på mig ett par tofflor som täcker hela framdelen av foten också.

Sitter bara och tänker om det kunde vart något annat. De blåsljuden jag läst behöver man ju ha verktyg för att lyssna på. Detta var så högt så jag började titta under kläderna. Känns ju inte rimligt ens.
Citera
2024-02-19, 16:56
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Sitter bara och tänker om det kunde vart något annat. De blåsljuden jag läst behöver man ju ha verktyg för att lyssna på. Detta var så högt så jag började titta under kläderna. Känns ju inte rimligt ens.

Precis. På alla sidor jag läste stod det att det är ljud man inte hör själv, utan bara genom stetoskop. Men tänker att om det är så högt att man hör det själv är det risk för att det är något allvarligt.

Är du säker på att det var från hjärtat och inte ena lungan? Eller rent av magen?
Citera
2024-02-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Precis. På alla sidor jag läste stod det att det är ljud man inte hör själv, utan bara genom stetoskop. Men tänker att om det är så högt att man hör det själv är det risk för att det är något allvarligt.

Är du säker på att det var från hjärtat och inte ena lungan? Eller rent av magen?

Säker är jag inte men de hade jämn takt likt hjärtat. Får se vad jag gör
Citera
2024-02-20, 19:44
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Nån annan som fått konstiga pysljud från hjärtat under påverkan? Kändes inte farligt men lät jävligt högt. Höll bara på några sekunder. Aldrig hört nått liknande

Ta absolut ingenting mer innan du har kollat upp detta, och helst inte efter heller (oavsett om läkarna hittar något eller inte). Detta låter inte bra och det bör du ta som en stor röd varningslampa. Kroppen säger ifrån.
Citera
2024-02-21, 01:47
Medlem
prutt-o-koms avatar
En gång för alla, hur får man bort den förbannade äckelklumpjäveln i halsen? Förstör hela grejen
Citera
2024-02-21, 03:51
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prutt-o-kom
En gång för alla, hur får man bort den förbannade äckelklumpjäveln i halsen? Förstör hela grejen

Det beror på att du fått ner pulver i halsen när du sniffat det, förmodligen på väg ner i lungorna, så kan bli svårt att göra något åt isåfall. Det som fastnar torkar ut slemhinnan i halsen och kan bli inflammerat. Det man kan göra i hopp om att det ska lösa sig är:

1. Drick mycket vatten
  2. Sug på halstabletter
  3. Gurgla saltvatten eller bakpulverlösning
  4. Inhalera ånga
  5. Undvik rökning
  6. Gör det ont kan du ta nån smärtstillande du vet funkar för dig

Hoppas nåt av det hjälper
Citera
2024-02-21, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Ta absolut ingenting mer innan du har kollat upp detta, och helst inte efter heller (oavsett om läkarna hittar något eller inte). Detta låter inte bra och det bör du ta som en stor röd varningslampa. Kroppen säger ifrån.

Vet inte vad jag ska tro då magen gjorde väldigt höga ljud också men reagerade ändå så starkt på detta. Hur hjärtat skulle kunna låta som en luftpump på utsidan förstår jag inte. Det jobbade inte så hårt vid tillfället. Aja jag lär väl inte bli något klokare tills doktorn säger att han inte ser något
Senast redigerad av bongx 2024-02-21 kl. 13:25.
Citera
2024-02-23, 00:15
Medlem
populopiduss avatar
Fy fan vad jag är glad att jag helt slutade med denna SKITDROG. Fy fan vad den förstör.
Citera
2024-02-23, 00:28
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesboll
Sluta ?! Jag har ju precis börjat

Har rökt i typ 15år , och alltid "sett ner" på tjackisar , smutsdrog osv.. men så blev det att jag testade här innan jul , och än sålänge tycker jag tjack känns jäkligt milt jämfört med cannabis.

Så frågan är hur länge man bör vänta mellan gångerna för att undvika toleransökning?

Du är på väg att begå ett riktigt stort misstag. Tjack är en lömsk jävla drog som i början ger en massa fördelar som ökat fokus, produktivitet, positiv livsåskådning och fungerar som ett suveränt life hack helt enkelt. Men det har ett stort pris.

Det kan gå otäckt fort att bli beroende av det och man märker det ofta inte själv förrän det är för sent. Men när man väl blivit det går det ofta snabbt utför och dom där positiva effekterna man fick under drogens smekmånad är plötsligt borta.

Kroppen tar stryk som fan, man blir paranoid, lättretlig och en allmänt dålig person. Man vet plötsligt inte vad som är bra eller inte för en eftersom drogen pumpar ut dopamin etc. hela tiden, så vad du än gör känns "rätt". Om man i början använde drogen för att boosta sina resultat på en utbildning (eller t ex schack) så inser man en dag att man faktiskt presterar sämre nu än man gjorde innan man började med drogen. Istället lägger man massa tid på helt meningslösa saker, men fattar det inte själv för att man har snöat in sig så jävla mycket på grund av att drogen fuckat upp ens psyke.

När man väl är beroende och man kört ett tag är det skitsvårt att sluta eftersom man fuckat med kroppens belöningssystem som inte längre producerar dopamin, noradrenalin etc naturligt längre. Så när man försöker sluta drabbas man av depressioner och allmän energilöshet, som lätt gör att man går tillbaka till drogen. Och tar man ofta ökar toleransen, vilket går fort. Man måste ta mer och oftare vilket sliter mer och mer.

Sen ska vi inte tala om allt skit man får i sig om man kör på gatutjack, då skiten så när som på alltid är spetsat med massa RCs, meta och allehanda lösningsmedel och skit.

Nej, sluta med det medan du fortfarande har chansen. Håll dig till att röka istället, vilket är en HELT annan grej. Tjack är en tung och smutsig drog. Alla jag känner som gått på skiten har på ett eller annat sätt förstört sina liv, inklusive jag själv. Det är som att det är inbyggt i drogen att man förr eller senare hamnar i någon typ av helvete.
Senast redigerad av populopidus 2024-02-23 kl. 00:31.
Citera
2024-02-24, 13:50
Medlem
Jag och frugan har nu testat A istället för Kriss och kommit fram till att det är både bättre och sämre...
Tanken/förhoppningen är att krydda sexlivet ungefär var 6e vecka, får se hur det går
Citera
2024-02-24, 13:52
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukklavek
Jag och frugan har nu testat A istället för Kriss och kommit fram till att det är både bättre och sämre...
Tanken/förhoppningen är att krydda sexlivet ungefär var 6e vecka, får se hur det går

Så tjacksexet var till er belåtenhet
Citera
2024-02-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Så tjacksexet var till er belåtenhet
Helt sjukt faktiskt 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto