Citat:
Ursprungligen postat av
kallesboll
Sluta ?! Jag har ju precis börjat
Har rökt i typ 15år , och alltid "sett ner" på tjackisar , smutsdrog osv.. men så blev det att jag testade här innan jul , och än sålänge tycker jag tjack känns jäkligt milt jämfört med cannabis.
Så frågan är hur länge man bör vänta mellan gångerna för att undvika toleransökning?
Du är på väg att begå ett riktigt stort misstag. Tjack är en lömsk jävla drog som i början ger en massa fördelar som ökat fokus, produktivitet, positiv livsåskådning och fungerar som ett suveränt life hack helt enkelt. Men det har ett stort pris.
Det kan gå otäckt fort att bli beroende av det och man märker det ofta inte själv förrän det är för sent. Men när man väl blivit det går det ofta snabbt utför och dom där positiva effekterna man fick under drogens smekmånad är plötsligt borta.
Kroppen tar stryk som fan, man blir paranoid, lättretlig och en allmänt dålig person. Man vet plötsligt inte vad som är bra eller inte för en eftersom drogen pumpar ut dopamin etc. hela tiden, så vad du än gör känns "rätt". Om man i början använde drogen för att boosta sina resultat på en utbildning (eller t ex schack) så inser man en dag att man faktiskt presterar sämre nu än man gjorde innan man började med drogen. Istället lägger man massa tid på helt meningslösa saker, men fattar det inte själv för att man har snöat in sig så jävla mycket på grund av att drogen fuckat upp ens psyke.
När man väl är beroende och man kört ett tag är det skitsvårt att sluta eftersom man fuckat med kroppens belöningssystem som inte längre producerar dopamin, noradrenalin etc naturligt längre. Så när man försöker sluta drabbas man av depressioner och allmän energilöshet, som lätt gör att man går tillbaka till drogen. Och tar man ofta ökar toleransen, vilket går fort. Man måste ta mer och oftare vilket sliter mer och mer.
Sen ska vi inte tala om allt skit man får i sig om man kör på gatutjack, då skiten så när som på alltid är spetsat med massa RCs, meta och allehanda lösningsmedel och skit.
Nej, sluta med det medan du fortfarande har chansen. Håll dig till att röka istället, vilket är en HELT annan grej. Tjack är en tung och smutsig drog. Alla jag känner som gått på skiten har på ett eller annat sätt förstört sina liv, inklusive jag själv. Det är som att det är inbyggt i drogen att man förr eller senare hamnar i någon typ av helvete.