Citat:
Här är ett annat mess från julaftonsmorgon mellan J och hennes syster C som åklagaren också borde frågat om under rättegången.
Då det inte stämmer med de uppgifter J lämnat i förhör.
2022-12-24 07:02 Jasmine Carolina Hon har varit uppe inatt och
druckit stark Ättika 24%
2022-12-24 07:03 Carolina Jasmine Va. Vad kan vi göra
2022-12-24 07:03 Jasmine Carolina Hittade henne på golvet
skrikande i smärtor och såg
riktigt hemsk ut. Daniel tog
henne till akuten kl 4 där de
direkt sövde henne och
intubera henne
2022-12-24 07:04 Jasmine Carolina Inget mer än att vänta
2022-12-24 07:04 Carolina Jasmine Åh älskade zoey. Åh zoey
2022-12-24 07:13 Jasmine Carolina Jag borde vetat bättre än låtit
Ättika stå inom hennes
räckhåll men jag va då trött
och glömt det jag är så ledsen.
J påstår i förhör att hon vaknade av att Z stod och gnydde vid hennes säng eller ute i hallen.
I samtal med systern berättar J timmar efter händelsen, att hon hittade Z på golvet skrikande i smärtor och såg riktigt hemsk ut.
( vilket jag tycker låter väldigt sannolikt, troligtvis på golvet i tvättstugan. Än att hon stod vid sängen och gnydde bara.)
J påstår också att hon borde vetat bättre än att låtit ättika stå inom hennes räckhåll.
(Till Z.as syskon har J planterat en story om att ättikan stod på diskbänken i köket.)
I förhör bedyrar både D och J att ätikksglaset stod längst bak på tvättmaskinen till vänster med klädhögar framför. Och tvättstugedörren var stängd.
De vill ju påskina att Z skulle ha sovit hos dem. Varför skulle då Z på väg till köket helt plötsligt fått för sig att gå in i tvättstugan på jakt efter dryck o mat. Sånt brukar ju finnas i köket.
J påstår också att Z såg riktigt hemsk ut när hon hittades på golvet. Men i förhör vill J påskina att hon såg ut i stort som vanligt, lite blek o sval bara.
Då det inte stämmer med de uppgifter J lämnat i förhör.
2022-12-24 07:02 Jasmine Carolina Hon har varit uppe inatt och
druckit stark Ättika 24%
2022-12-24 07:03 Carolina Jasmine Va. Vad kan vi göra
2022-12-24 07:03 Jasmine Carolina Hittade henne på golvet
skrikande i smärtor och såg
riktigt hemsk ut. Daniel tog
henne till akuten kl 4 där de
direkt sövde henne och
intubera henne
2022-12-24 07:04 Jasmine Carolina Inget mer än att vänta
2022-12-24 07:04 Carolina Jasmine Åh älskade zoey. Åh zoey
2022-12-24 07:13 Jasmine Carolina Jag borde vetat bättre än låtit
Ättika stå inom hennes
räckhåll men jag va då trött
och glömt det jag är så ledsen.
J påstår i förhör att hon vaknade av att Z stod och gnydde vid hennes säng eller ute i hallen.
I samtal med systern berättar J timmar efter händelsen, att hon hittade Z på golvet skrikande i smärtor och såg riktigt hemsk ut.
( vilket jag tycker låter väldigt sannolikt, troligtvis på golvet i tvättstugan. Än att hon stod vid sängen och gnydde bara.)
J påstår också att hon borde vetat bättre än att låtit ättika stå inom hennes räckhåll.
(Till Z.as syskon har J planterat en story om att ättikan stod på diskbänken i köket.)
I förhör bedyrar både D och J att ätikksglaset stod längst bak på tvättmaskinen till vänster med klädhögar framför. Och tvättstugedörren var stängd.
De vill ju påskina att Z skulle ha sovit hos dem. Varför skulle då Z på väg till köket helt plötsligt fått för sig att gå in i tvättstugan på jakt efter dryck o mat. Sånt brukar ju finnas i köket.
J påstår också att Z såg riktigt hemsk ut när hon hittades på golvet. Men i förhör vill J påskina att hon såg ut i stort som vanligt, lite blek o sval bara.
Eller hur! I barnförbören hittar man ytterligare några klart motsägelsefulla versioner på hur det ska ha gått till när Z fick i sig ättikan.
Det är så uppenbart att den historien är uppdiktad.
I berättelserna finns ett antal objektiva fakta som stämmer med hur det gick till i verkligheten. Sen vränger de orden runt dessa fakta så att hela storyn blir vilseledande.
Det skiljer på sådana punkter där de måste skarva för att dölja sitt eget ansvar. Sen har de planterat passande berättelser hos barnen, som dock inte klarar att återberätta allt ”rätt”.
Man kan spekulera i om det är ett utstuderat försök att blanda bort korten.
När flera personer berättar exakt samma version av ett händelseförlopp kan polisen lätt fatta misstanke. (Ni som följt mordet på Tova Moberg vet vad jag menar.)
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-02-24 kl. 05:43.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-02-24 kl. 05:43.