2024-02-24, 05:40
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Här är ett annat mess från julaftonsmorgon mellan J och hennes syster C som åklagaren också borde frågat om under rättegången.
Då det inte stämmer med de uppgifter J lämnat i förhör.

2022-12-24 07:02 Jasmine Carolina Hon har varit uppe inatt och
druckit stark Ättika 24%
2022-12-24 07:03 Carolina Jasmine Va. Vad kan vi göra
2022-12-24 07:03 Jasmine Carolina Hittade henne på golvet
skrikande i smärtor
och såg
riktigt hemsk ut
. Daniel tog
henne till akuten kl 4 där de
direkt sövde henne och
intubera henne
2022-12-24 07:04 Jasmine Carolina Inget mer än att vänta
2022-12-24 07:04 Carolina Jasmine Åh älskade zoey. Åh zoey
2022-12-24 07:13 Jasmine Carolina Jag borde vetat bättre än låtit
Ättika stå inom hennes
räckhåll
men jag va då trött
och glömt det jag är så ledsen.

J påstår i förhör att hon vaknade av att Z stod och gnydde vid hennes säng eller ute i hallen.
I samtal med systern berättar J timmar efter händelsen, att hon hittade Z på golvet skrikande i smärtor och såg riktigt hemsk ut.
( vilket jag tycker låter väldigt sannolikt, troligtvis på golvet i tvättstugan. Än att hon stod vid sängen och gnydde bara.)
J påstår också att hon borde vetat bättre än att låtit ättika stå inom hennes räckhåll.
(Till Z.as syskon har J planterat en story om att ättikan stod på diskbänken i köket.)
I förhör bedyrar både D och J att ätikksglaset stod längst bak på tvättmaskinen till vänster med klädhögar framför. Och tvättstugedörren var stängd.
De vill ju påskina att Z skulle ha sovit hos dem. Varför skulle då Z på väg till köket helt plötsligt fått för sig att gå in i tvättstugan på jakt efter dryck o mat. Sånt brukar ju finnas i köket.
J påstår också att Z såg riktigt hemsk ut när hon hittades på golvet. Men i förhör vill J påskina att hon såg ut i stort som vanligt, lite blek o sval bara.

Eller hur! I barnförbören hittar man ytterligare några klart motsägelsefulla versioner på hur det ska ha gått till när Z fick i sig ättikan.
Det är så uppenbart att den historien är uppdiktad.

I berättelserna finns ett antal objektiva fakta som stämmer med hur det gick till i verkligheten. Sen vränger de orden runt dessa fakta så att hela storyn blir vilseledande.
Det skiljer på sådana punkter där de måste skarva för att dölja sitt eget ansvar. Sen har de planterat passande berättelser hos barnen, som dock inte klarar att återberätta allt ”rätt”.

Man kan spekulera i om det är ett utstuderat försök att blanda bort korten.
När flera personer berättar exakt samma version av ett händelseförlopp kan polisen lätt fatta misstanke. (Ni som följt mordet på Tova Moberg vet vad jag menar.)
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-02-24 kl. 05:43.
Citera
2024-02-24, 05:46
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Jag kan inte förstå att pappan inte häktades under dagen (julafton) ?? Varför tog det en sån tid för att dom skulle bli häktade?

Åklagaren försökte få dem häktade efter försts anhållandet, men Lunds tingsrätt avslog detta och försatte dem på fri fot. Rätten var alltför naiv där.

Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Och varför gjorde inte sjukhuset en orosanmälan till soc på julafton ?
Z var skyddad på sjukhuset men hemma fanns 5 syskon....Blev man inte orolig för Dem?

Det stämmer inte. Socialtjänsten blev inkopplade direkt. De fixade boendet på Ronald McDonald, ordnade övervakning till Z m.m. Så utredningen gick igång direkt.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-02-24 kl. 05:50.
Citera
2024-02-24, 05:52
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Kan man inte tvingas att vittna? Det är väl inte frivilligt? Jag saknar vittnesmål från J:s syster C dvs Lina.

Närstående är undantagna från vittnesplikt enligt lag.
Systern har dock hörts i förundersökningen.
Citera
2024-02-24, 06:09
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag med flera har varit inne på det spåret. Misstänker hatet kan ha sitt ursprung i svartsjuka och för att gå med D på tåget hetsar J honom mot Z. Förmodligen med massor av lögner som sen bestraffas. All z visat kärlek mot D var nog snarare ett tyst rop på hjälp.

Det fetade kan vi nog vara rätt säkra på.
Ett typiskt narcissistiskt beteende.
J hatar allt som stjäl Ds uppmärksamhet från henne.
När D gör som hon vill så höjs han till skyarna, då är han älskling och världens bästa make.
När D visar uppmärksamhet för någon annan så är han inte vatten värd.
Till exempel när J tror att hans tidigare barn eller fru kontaktar honom kallar hon honom för det fula skällsordet ”Andersson”

Eftersom D antagligen är psykopat bryr han sig inte. Han skiter egentligen i vad J känner men anpassar sitt beteende för att hålla henne nöjd i stunden.

Jag tror att samma mekanism kan ligga bakom att Z blivit hackkyckling.
De andra barnen liknar J till utseende, de är överviktiga och har diagnoser. De spelar med i Js spel för det mesta.
Z är smal, frisk och självständig. Hon vill inte spela med. Därför ska hon straffas och plågas.
Citera
2024-02-24, 07:35
Medlem
Citat:
Kan man inte tvingas att vittna? Det är väl inte frivilligt? Jag saknar vittnesmål från J:s syster C dvs Lina.
Kanske inte så lätt att vittna när man sitter i fängelse för narkotikabrott…eller det kanske är en av de andra systrarna
Senast redigerad av abcdefghanna 2024-02-24 kl. 07:41.
Citera
2024-02-24, 08:06
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefghanna
Kanske inte så lätt att vittna när man sitter i fängelse för narkotikabrott…eller det kanske är en av de andra systrarna

Det är den andra systern, Jos*fine, som sitter inne.
De löser vittnesmål via videolänk i såna fall.
Citera
2024-02-24, 08:08
Medlem
HOJTAWATTAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Har läst för många thrillers och deckare för jag får en bild av ett scenario likt Scully som förgrep sig på och torterade fattiga barn i Filippinerna.
Här har de gjort flickan vanvårdad och svultit henne så att hon skulle kunna tas för ett gatubarn .
Brutit armar , skadat tår , brännskadat , hällt stearin , penetrerat, hållit bunden , låtit gå i blöja så att det blivit ordentliga sårskador mm
Finns en marknad för material med torterade barn
Jag hade sammanställt detta fallet i ett utkast och var nästan klar att posta det i en annan tråd(kommer nu inte att posta det öht) tills jag såg detta inlägget. Då plötsligt föll alla bitar på plats:

De här svenska föräldrarna har skapat ett barn man normalt inte ser i det välmående Sverige. Ett svältande och undernärt barn, med framträdande skulderblad och en i övrigt också mycket tunn, hopkurad och krökt liten kropp som ser ålderstigen ut, en förkrympt liten, smutsig och sårig kropp, nedklippt hår och hon är 6 år och har blöja på sig.
Så här såg de grymt utsatta barnhemsbarnen i det fattiga Rumänien också ut på de bilder som avslöjande kom ut på 1990- talet. På Z ser man endast ryggtavlan.
Jag undrar hur djupgående denna ondskan mot Z egentligen är?
Hur många nivåer av ondska finns det egentligen här?
Har detta föräldrapar tagit marknaden för torterade barn till en helt ny nivå?
De här föräldrarna har format fram något alldeles extraordinärt, en exklusiv och exotisk produkt för marknaden där psykopatsadister njuter när barn på alla tänkbara nivåer plågas och lider mycket svårt.
Jag såg också att det råder oklarheter kring bankid och swish och det står också i tråden något om kryptovaluta, flera mobiler, m. m. Någon skriver också att
det finns delar av rättegången och FUP som ej är offentliggjorda

Varför satt, eller kanske fortfarande sitter, mamman i rullstol?
Citera
2024-02-24, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
fetade 1:
100 %
Läser man alla dagsanteckningar sjukhuset gjort om Z under hela vistelsen (längst ner i filen döpt "skador")
så inser man vilket jobb Soc gjort med Z under hela sjukhusvistelsen som att sitta vakna på nätterna och lära sig spola Zs dränage nattetid m.m
Fattar inte varför det ALLTID ska letas efter minsta fel utan att vara mänsklig och se till helheten istället.

fetade 2:
Folktandvården tycker jag ändå gjort sitt när det kommer till ansvar.
Det skickades ut kallelse efter kallelse som förlädrarna ignorerade, när de fick tag i föräldrarna sa de att Z börjat gå hos "Smile tandvård" istället.
Folktandvården påpekade att de måste ha något intyg (kommer ej ihåg vad de kallas)som visar att Z bytt tandläkare men föräldrarna struntade i det så Folktandvården fortsatte skicka ut tider.
Jag tror det var den 20e eller 22 Dec som folktandvården till slut skickade in en orosanmälan till Soc, synd att de inte gjorde det tidigare men känns som de skött allt enligt reglerna i alla fall.

I vår region skickar Folktandvården orosanmälan efter 2 missade tandläkartider.
Citera
2024-02-24, 08:44
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOJTAWATTA
Jag hade sammanställt detta fallet i ett utkast och var nästan klar att posta det i en annan tråd(kommer nu inte att posta det öht) tills jag såg detta inlägget. Då plötsligt föll alla bitar på plats:

De här svenska föräldrarna har skapat ett barn man normalt inte ser i det välmående Sverige. Ett svältande och undernärt barn, med framträdande skulderblad och en i övrigt också mycket tunn, hopkurad och krökt liten kropp som ser ålderstigen ut, en förkrympt liten, smutsig och sårig kropp, nedklippt hår och hon är 6 år och har blöja på sig.
Så här såg de grymt utsatta barnhemsbarnen i det fattiga Rumänien också ut på de bilder som avslöjande kom ut på 1990- talet. På Z ser man endast ryggtavlan.
Jag undrar hur djupgående denna ondskan mot Z egentligen är?
Hur många nivåer av ondska finns det egentligen här?
Har detta föräldrapar tagit marknaden för torterade barn till en helt ny nivå?
De här föräldrarna har format fram något alldeles extraordinärt, en exklusiv och exotisk produkt för marknaden där psykopatsadister njuter när barn på alla tänkbara nivåer plågas och lider mycket svårt.
Jag såg också att det råder oklarheter kring bankid och swish och det står också i tråden något om kryptovaluta, flera mobiler, m. m. Någon skriver också att
det finns delar av rättegången och FUP som ej är offentliggjorda

Varför satt, eller kanske fortfarande sitter, mamman i rullstol?
I Js RPU står det väldigt tydligt hur det gick till med rullstolen och hur det är nu. Läs den, mycket intressant!
Citera
2024-02-24, 09:17
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelinneDionne
Jag menar inte att historierna är imponerande i sig, jag menar att de är imponerat bra synkade i sina lögner som lämnar relativt samstämmiga (dock ej trovärdiga) uppgifter i sina olika förhör, trots att de pressas av polisen på sanningshalten så håller de hårt på sin ”story”.
Det är svårt att ljuga i förhör efter förhör när man gradvis konfronteras med bevisning, och inte vet vad ens medbrottsling sagt/erkänt/ljugit. Menar att de måste gått igenom sin påhittade historia tillsammans och verkligen memorerat varenda detalj (nästan) i den innan de greps, för deras kontaktförbud hävdes ju inte förrän nu.

Dom hade ju som sagt flera dagar på sig hemma att både snacka ihop sig/städa bort bevis innan dom till slut greps.
Och sen har dom ju såklart tillgång till FUP också där dom gör som alla gängkriminella gör, pluggar in vad andra sagt för att kunna hålla sig till en samstämmig story.
Citera
2024-02-24, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det är den andra systern, Jos*fine, som sitter inne.
De löser vittnesmål via videolänk i såna fall.

Ojdå. Fler som hamnat snett. Läste förresten att syskonskaran har samma pappa. Han verkar också ha suttit inne och när han kom ut stannade han i Sverige och träffade kvinnan han skulle få denna mångtaliga syskonskara med. Han verkar ha förstört iaf 2 av 4 då. Pappan kom från Syrien och bytte efternamn till Inkvist (förmodligen efter kåkvistelseb!).
Citera
2024-02-24, 09:27
Medlem
Knut-Annes avatar
Vem av systrarna var det som också blev förstörd av ättika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in