2024-02-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Nu har jag lyssnat på två timmar av rättegången, förhör med D. Jag är HELT chockad över hur dålig åklagaren är? Förvirrad, ledande frågor hela tiden. Påståenden som är fel. Har aldrig lyssnat på rättegång förut, brukar det vara så här? Jag tror hon hade kunnat få ut långt mer om hon bara skärpt till sig lite. Jag hade själv gjort det bättre kan jag lova.
Åklagarna skiljer sig åt drastiskt. Jag har lyssnat på i princip allt material på Prime Crime. Christer Sammens är duktig men pratar den tilltalade till döds. Anna Svedin hade jag placerat som den mest aggressiva, vid flera tillfällen i förhören i Adriana-fallet får de avbryta för att hon eller tilltalad inte kan hålla god ton. Stina Stener som jag tror hon heter, ifrågasätter ofta historier och talar om för tilltalad vad hon tror hänt. Vissa gör ett bättre jobb än andra, men saklighet och objektivitet är inte alltid valt tillvägagångssätt.
Citera
2024-02-02, 17:29
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jisses Jasmine/Ida r vldigt jobbig att lyssna på…hon har en lika monoton röst som man ofta ser hos någon med schizofren eller psykopati…
Ja det ger ett konstigt intryck. Sitter och lyssnar just nu, man får en känsla av att hon är "frånvarande" i skallen på något vis. Skulle inte säga hon låter dum direkt (även om hon knappast gör ett knivskarpt intryck heller).

Men hon känns "borta" på något vis. Som om hon var drogad.

Och sedan....vad är det med det här jävla hostandet på alla jävla juridiker och skit i en rättssal? Hur jävla ofta behöver man hosta? Konstant detta jävla harklande och hostande! Sånt här jävla hostande och harklande konstant upplever aldrig jag i andra sammanhang....kedjeröker alla jävla juridiker och rättsarbetare eller vad fan är det frågan om?
Senast redigerad av KaninHitler 2024-02-02 kl. 17:45.
Citera
2024-02-02, 17:52
Medlem
Har läst för många thrillers och deckare för jag får en bild av ett scenario likt Scully som förgrep sig på och torterade fattiga barn i Filippinerna.

Här har de gjort flickan vanvårdad och svultit henne så att hon skulle kunna tas för ett gatubarn .
Brutit armar , skadat tår , brännskadat , hällt stearin , penetrerat, hållit bunden , låtit gå i blöja så att det blivit ordentliga sårskador mm

Finns en marknad för material med torterade barn
Citera
2024-02-02, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Nu har jag lyssnat på två timmar av rättegången, förhör med D. Jag är HELT chockad över hur dålig åklagaren är? Förvirrad, ledande frågor hela tiden. Påståenden som är fel. Har aldrig lyssnat på rättegång förut, brukar det vara så här? Jag tror hon hade kunnat få ut långt mer om hon bara skärpt till sig lite. Jag hade själv gjort det bättre kan jag lova.

Sitter och lyssnar just nu, inne på andra timmen. Satt precis och tänkte samma sak. Hon ställer 5 frågor, D hinner säga ett ord, hon avbryter och ställer fler frågor. Sen sitter hon och mumlar massa halvfrågor och halvpåståenden mellan raderna.

Vettiga åklagare brukar ju låta tilltalad pratar så mycket som möjligt så dom målar in sig i ett hörn, men den här sitter bara och avbryter och säger vad hon syftar på innan han får prata och göra bort sig.

Otroligt dåligt...

Hoppas att domare och nämndemän har överseende med åklagarens inkompetens.
Citera
2024-02-02, 18:36
Medlem
Fup?
Citera
2024-02-02, 18:40
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birber
Fup?
(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Citera
2024-02-02, 18:42
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Aktbilaga 196. Förhör med Josaf*ne *nkvist. *=i. Där står allt.
Tack så mycket!
Citera
2024-02-02, 19:34
Medlem
Är det ingen mer än jag som undrar lite om valet av natt att ge henne ättika? Jag tänker att om man ville se henne död eller skada henne med ättikan är natten mot julafton ett så dåligt val. De borde inse att risken för en förstörd jul för hela familjen var stor! Eller?
Citera
2024-02-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Föräldrarna träffades 2014. Barnen föddes 2015, 2016, 2017 och 2020.
Jasmin* har två barn från tidigare förhållande. En flicka och en pojke. Pojken har Danie* adopterat men inte flickan.
Varför adopterade han bara pojken?

Vet inte, men i sammanfattningen står det att bara ett av de två barn som Jasmine hade innan har sin (en annan) pappa med i bilden. Så kanske är det så pojken som ej har sin egen pappa med i bilden.
Citera
2024-02-02, 21:08
Medlem
Jigin har klart en liten jobbig framtoning men man ska komma ihåg att det mesta, om inte allt, som kommer från föräldrarna är ren lögn.

Mer hemskheter som framkom under förhör med fostermamman är att Z sagt att föräldrarna försökt döda henne, de kom massor med blod. ”Jag låter de göra det” tänkte hon.

Ytterligare i förhöret framkom även att D hota mörda henne med kniv då Z gjorde något så mammans nagel gick sönder .. Z var totalt livrädd.
Senast redigerad av viperstyle 2024-02-02 kl. 21:10.
Citera
2024-02-02, 21:38
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedReed
Sitter och lyssnar just nu, inne på andra timmen. Satt precis och tänkte samma sak. Hon ställer 5 frågor, D hinner säga ett ord, hon avbryter och ställer fler frågor. Sen sitter hon och mumlar massa halvfrågor och halvpåståenden mellan raderna.

Vettiga åklagare brukar ju låta tilltalad pratar så mycket som möjligt så dom målar in sig i ett hörn, men den här sitter bara och avbryter och säger vad hon syftar på innan han får prata och göra bort sig.

Otroligt dåligt...

Hoppas att domare och nämndemän har överseende med åklagarens inkompetens.
Ja vilken otroligt urusel åklagare?
Hur kan hon ha klarat utbildningen?
Helt sjukt!
Citera
2024-02-02, 21:41
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Det var en oerhört aggressiv dam till åklagare. Självklart väcker ett fall som detta känslor, men en åklagare borde kunna besinna sig.
Aggressiv? Jag tyckte hon lät mjäkig och passiv. Otroligt dålig åklagare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in