2024-02-23, 23:29
Medlem
Glitterfians avatar
Jag kan inte förstå att pappan inte häktades under dagen (julafton) ?? Varför tog det en sån tid för att dom skulle bli häktade?
Citera
2024-02-23, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Vad gissar ni på? Tolv år? Kan man hoppas på det? Livstid borde vara rimligt, men det är ju inte aktuellt.

Straffskalan för synnerligen grov misshandel är 5-10 år.
Jag gissar på 6 år.
Citera
2024-02-23, 23:46
Medlem
2021-10-29 ”Zoey slår sönder frysen”

Datum Tid Från Till Innehåll
2021-10-29 18:24 Jasmine Daniel Din kärlek höna slog sönder
frysen
2021-10-29 18:25 Jasmine Daniel Så nu har vi verken pengar
mat hem eller familj längre
2021-10-29 18:31 Jasmine Daniel Zoey slog sönder skiten inte
jag
2021-10-29 18:33 Daniel Jasmine Förstod att det var det du
menade. Va snäll å nämn inte
kärlek å den i samma mening
tack.
Va har möget gjort nu
då?

Blev förvånad att inte Åklagaren frågade om detta mess, vem är det J kallar för, -din kärlek(s) höna?
Och vem syftar D på när han svarar, -va snäll å nämn inte kärlek o den i samma mening tack.
Vad har möget gjort nu då?
I mina öron låter det som att J retsamt pikar D för att hans "kärleks höna" slagit sönder frysen.
Och att D svarar henne,- Va snäll å nämn inte kärlek o "den" i samma mening.
Och så kallar han Z nedsättande för "möget" för att visa sitt avståndstagande från "kärleks hönan".

När jag läste det första gången så tolkade jag det som att D sexuellt förgrep sig på Z.
Och att J retades med honom därom.

Är det jag som övertolkar ett vanligt mess mellan föräldrarna?
EDIT: Typ Kärt barn har många namn ?
Senast redigerad av ottoplommon 2024-02-23 kl. 23:52.
Citera
2024-02-24, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65
TV4 reportage om Ättikafallet.

https://www.tv4.se/attikafallet

Tack för delningen.
Klart som kristall att den flickan inte är onormal, kanske t o m överbegåvad.
Hoppas föräldrarnas hitta-på-historia om barnets hjärnskada anses som robust bevisning att föräldrarna ljugit nu när alla kan se hur vältalig Z är. Och, med det inte anses vara trovärdiga alls.
Citera
2024-02-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
2021-10-29 ”Zoey slår sönder frysen”

Datum Tid Från Till Innehåll
2021-10-29 18:24 Jasmine Daniel Din kärlek höna slog sönder
frysen
2021-10-29 18:25 Jasmine Daniel Så nu har vi verken pengar
mat hem eller familj längre
2021-10-29 18:31 Jasmine Daniel Zoey slog sönder skiten inte
jag
2021-10-29 18:33 Daniel Jasmine Förstod att det var det du
menade. Va snäll å nämn inte
kärlek å den i samma mening
tack.
Va har möget gjort nu
då?

Blev förvånad att inte Åklagaren frågade om detta mess, vem är det J kallar för, -din kärlek(s) höna?
Och vem syftar D på när han svarar, -va snäll å nämn inte kärlek o den i samma mening tack.
Vad har möget gjort nu då?
I mina öron låter det som att J retsamt pikar D för att hans "kärleks höna" slagit sönder frysen.
Och att D svarar henne,- Va snäll å nämn inte kärlek o "den" i samma mening.
Och så kallar han Z nedsättande för "möget" för att visa sitt avståndstagande från "kärleks hönan".

När jag läste det första gången så tolkade jag det som att D sexuellt förgrep sig på Z.
Och att J retades med honom därom.

Är det jag som övertolkar ett vanligt mess mellan föräldrarna?
EDIT: Typ Kärt barn har många namn ?

Du kanske är något på spåret…? Har helt missat denna sms-tråd i materialet.
Jag läser in att J retar D kanske för att processa sin egen svartsjuka?
Citera
2024-02-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moije

Ja det var den känslan jag fick.
Å andra sidan har Z sagt att hon längtar efter sin pappa ibland. För han var snäll ibland.
Hon har också sagt att han slog i alla fall inte henne.
Så kanske J stör sig på att hon tycker att D trots allt behandlade Z väl ibland?
Man kan ju bara spekulera.
Citera
2024-02-24, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moije

Jag med flera har varit inne på det spåret. Misstänker hatet kan ha sitt ursprung i svartsjuka och för att gå med D på tåget hetsar J honom mot Z. Förmodligen med massor av lögner som sen bestraffas. All z visat kärlek mot D var nog snarare ett tyst rop på hjälp.
Citera
2024-02-24, 01:44
Medlem
Här är ett annat mess från julaftonsmorgon mellan J och hennes syster C som åklagaren också borde frågat om under rättegången.
Då det inte stämmer med de uppgifter J lämnat i förhör.

2022-12-24 07:02 Jasmine Carolina Hon har varit uppe inatt och
druckit stark Ättika 24%
2022-12-24 07:03 Carolina Jasmine Va. Vad kan vi göra
2022-12-24 07:03 Jasmine Carolina Hittade henne på golvet
skrikande i smärtor
och såg
riktigt hemsk ut
. Daniel tog
henne till akuten kl 4 där de
direkt sövde henne och
intubera henne
2022-12-24 07:04 Jasmine Carolina Inget mer än att vänta
2022-12-24 07:04 Carolina Jasmine Åh älskade zoey. Åh zoey
2022-12-24 07:13 Jasmine Carolina Jag borde vetat bättre än låtit
Ättika stå inom hennes
räckhåll
men jag va då trött
och glömt det jag är så ledsen.

J påstår i förhör att hon vaknade av att Z stod och gnydde vid hennes säng eller ute i hallen.
I samtal med systern berättar J timmar efter händelsen, att hon hittade Z på golvet skrikande i smärtor och såg riktigt hemsk ut.
( vilket jag tycker låter väldigt sannolikt, troligtvis på golvet i tvättstugan. Än att hon stod vid sängen och gnydde bara.)
J påstår också att hon borde vetat bättre än att låtit ättika stå inom hennes räckhåll.
(Till Z.as syskon har J planterat en story om att ättikan stod på diskbänken i köket.)
I förhör bedyrar både D och J att ätikksglaset stod längst bak på tvättmaskinen till vänster med klädhögar framför. Och tvättstugedörren var stängd.
De vill ju påskina att Z skulle ha sovit hos dem. Varför skulle då Z på väg till köket helt plötsligt fått för sig att gå in i tvättstugan på jakt efter dryck o mat. Sånt brukar ju finnas i köket.
J påstår också att Z såg riktigt hemsk ut när hon hittades på golvet. Men i förhör vill J påskina att hon såg ut i stort som vanligt, lite blek o sval bara.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-02-24 kl. 02:44.
Citera
2024-02-24, 02:06
Medlem
Kan man inte tvingas att vittna? Det är väl inte frivilligt? Jag saknar vittnesmål från J:s syster C dvs Lina.
Citera
2024-02-24, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jag har inte lyssnat klart på rättegången, lyssnar nu på J när hon blir utfrågad. Vilken vidrig historia!

Jag tycker inte att deras förklaringar är så imponerande, tvärtom. Är det inte den typ av ursäkt som man kan förvänta sig? De har ju gjort detta tillsammans och med tanke på hur de har planerat genom att gömma henne och inte låta andra träffa henne samt att påstå att hon har en hjärnskada och ett självskadebeteenden så kan jag inte sluta undra om det inte har haft en plan att döda henne. Varför skulle de annars hålla henne hemma och innomhus. Det blir ju en perfekt förklaring om det skulle visa att hon dog. Tortyren har pågått länge och blivit värre och värre. De verkar ha väntat med att köra in henne för att de räknade med att hon skulle dö. Nu överlevde flickan och det visar sig att hon inte alls har någon metal funktionsnedsättning. Föräldrar brukar ju vara fenomenala på att förstå sina egna barn och de har beskrivit henne som att hon knappt kan prata.

De har kunnat prata ihop sig och även städa bort bevis i huset. Det har iskallt räknat med att hon inte skulle kunna vittna om händelserna. De ställer dit en ”ny” säng som bevisligen inte används och de slänger just de saker som används vid tortyren. Hade hon inte pratat, så skulle man inte letat efter just dessa saker. Nu blir det bara väldigt märkligt.

Föräldrarna har verkligen räknat med att hon inte skulle överleva och berätta.

Lyssnar på J när hon blir utfrågad av åklagaren och blir konfunderad över rösten J har. Varför pratar hon så monotont, det är verkligen jätte märkligt. Är det ett sätt att hålla fokus? Den låter nästan datorstyrd. Vissa ord uttalar hon också så konstigt. Någon som vet hur hon pratar i vanliga fall. Hon kan väl inte äta lugnande när hon ska medverka på sin rättegång.

Jag menar inte att historierna är imponerande i sig, jag menar att de är imponerat bra synkade i sina lögner som lämnar relativt samstämmiga (dock ej trovärdiga) uppgifter i sina olika förhör, trots att de pressas av polisen på sanningshalten så håller de hårt på sin ”story”.
Det är svårt att ljuga i förhör efter förhör när man gradvis konfronteras med bevisning, och inte vet vad ens medbrottsling sagt/erkänt/ljugit. Menar att de måste gått igenom sin påhittade historia tillsammans och verkligen memorerat varenda detalj (nästan) i den innan de greps, för deras kontaktförbud hävdes ju inte förrän nu.
Citera
2024-02-24, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Jag kan inte förstå att pappan inte häktades under dagen (julafton) ?? Varför tog det en sån tid för att dom skulle bli häktade?
Och varför gjorde inte sjukhuset en orosanmälan till soc på julafton ?
Z var skyddad på sjukhuset men hemma fanns 5 syskon....Blev man inte orolig för Dem?
Citera
2024-02-24, 04:57
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Och varför gjorde inte sjukhuset en orosanmälan till soc på julafton ?
Z var skyddad på sjukhuset men hemma fanns 5 syskon....Blev man inte orolig för Dem?

Gjordes inte en orosanmälan heller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in