2024-02-23, 16:34
Avslutad
Hoppas de tjejer som smittspåras tänker sig för nästa gång. Han lär väl sagt till dem att han ligger med män också. Otroligt mycket större risk att smittas av nåt skit.
Citera
2024-02-23, 16:38
Medlem
Vet han om de resistenta varianter .....Jesus grät !
Citera
2024-02-23, 16:39
Medlem
Running_mans avatar
Jag hoppas att mamma är stolt nu och att alla som har dejtingappar lägger hans ansikte på minnet.
Citera
2024-02-23, 16:55
Medlem
oldtimedrunks avatar

Varför ska man inte vara rädd för hiv/AIDS?
Det är väl bra om folk är försiktiga.
Snacka om dekadent samhälle.
Citera
2024-02-23, 17:13
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Bögar har knappast varit kända för att bry sig med tanke på hur bögpesten (HIV) spred sig i det kollektivet en gång i tiden. Det här kommer snarare öka intresset tragiskt nog.

Ja, vem vill missa ett tillfälle att få klamydia😀
Citera
2024-02-23, 17:28
Medlem
WhatsYourNames avatar
Jag med. Det ni!
Citera
2024-02-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Många fler än vad du tror. Tjejer har nog även svårare för att ha sex med sig själva än vad killar har.
Båda unga kvinnor och män ligger mindre nu än för.
Folk har någon ide om att dagens unga lever vilt när det är tvärtom.

Folk söp, festade, knullade och slogs mer under 70 talet fram till början av 20 talet.
Dejtingsajter är ju helt värdelöst jämfört med hur det var att gå på hemmafester, festivaler, krogen mm för.

Man blir ju ledsen när man hör hur "duktiga" dagens ungdomar är ärligt talat.
Det har ärligt talat blivit en mer konservativ syn på sex och nakenhet jämfört med hur det var för.
Citera
2024-02-23, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Gonorré var väl mer eller mindre utrotat i Sverige på 80/90-talet. Likaså syfilis. Eller?

Kan den nya spridningen ha med invandringen att göra? Eller att vi reser mer? Eller ökad homo- och bisexualitet?

När jag var ung snackades det mest om klamydia och i sällsynta fall om herpes. Tack och lov har jag aldrig haft nån könssjukdom i hela mitt liv.

Det ökar inte bara i Sverige.

Jag gissar att globaliseringen påverkar (Semestrar Sol och alkohol). Sen har du ett nytt beteende när det gäller dajtingappar. Till sist så tror jag att färre använder kondom nu än tidigare.

Ex 3 700 barn föddes med syfilis i USA förra året (2022), enligt den amerikanska hälsomyndigheten CDC. Det är en ökning med tio gånger jämfört med antalet fall år 2012. CDC genom internet.

PS Syfilis går faktiskt bota med malaria. Från minnet: 33 procent chans för döden 33 procent chans för hjärnskador och 33 procent chans för att bli helt frisk. Personen som kom det fick nobelpriset.
Citera
2024-02-23, 17:44
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
”Jag har haft klamydia två gånger och gonorré tre gånger” betyder inte ”Matthias har haft klamydia och gonorré fem gånger”.

Sen tror jag att man antingen måste vara bög eller ligga med riktigt lösaktiga damer för att få det. Jag använder nästan aldrig heller kondom och har legat med ganska många men aldrig fått något.
Förmodligen för att jag inte sätter på crackluder.

Brukar du ens testa dig då? Lätt att säga att man aldrig har haft en könssjukdom om man aldrig testar sig och tar för givet att man är frisk bara för att man inte har några symtom.
Citera
2024-02-23, 17:57
Medlem
Nyans2026s avatar
Sodom och Gomorrah, detta är det lilla som finns kvar av det svenska samhället.

Avvikande och osocialt beteende normaliseras, hoppas stackaren blir steril av alla sina sjukdomar.
Citera
2024-02-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonasost
Länk till artikeln https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mathias-har-haft-gonorre-och-klamydia-fem-ganger

Kan inte vara kul att vara ansiktet utåt för könssjukdomar. Men han säger också att han är med för att känna skam och börja tänka sig för mer. Han ser dessutom inte speciellt gammal ut. Tror det är få som ens drar på sig det fem gånger under en livsstid om man inte lever rövare i Thailand.

Tror ni personer som Mathias är vanliga? I min bekantskap pratar vi inte mycket om det och en av oss blev ofrivilligt pappa. Efter det är vi alla ganska noga med kondom och ser honom som ett avskräckande exempel.

Mattias Sven Erik hitta ett ansikte utåt. Vart finns det egentligen mycket gonorre, vilka länder?
Citera
2024-02-23, 18:17
Medlem
Ur led är tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här