Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Jag känner mig helskärpt och levererar klockrena analyser som har stöd i materialet på löpande band i mitt Wallraffande. Det verkar göra dig svarslös, istället för tacksam av någon anledning.
Var nu konstruktiv och svara på mina frågor istället, när det gäller din teori om hur det gick till när IW sprang iväg och lämnade ett första signalement mitt framför fötterna på SE, alldeles innan han gav sig i väg tillbaka till Skandia. Teorin om IW som nekade SE skaver så in i Norden och innehåller så många materialförvrängningar att man häpnar.
Ja du får såklart anse att dina analyser är klockrena och helskärpta, men det är inte mycket i sak du kommer med som omöjliggör att det jag sagt skulle kunna vara möjligt.
(Och det är väl klart att det skaver in i "Norden" för dig, men varför?)
Jag gick tillbaka och såg endast denna fråga från dig, övriga anser jag mig ha svarat på.
Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Enligt egen utsaga så hade SE inget mer att göra på mordplatsen efter att polisen inte ville ha hans uppgifter. Då gick han tillbaka till Skandia och då hade dom ju börjat sätta upp avspärrningar om vi ska tro mannen ifråga. Var det då IW sprang iväg mitt framför ögonen på honom menar du? När sprang IW iväg första gången enligt honom själv och var befann sig SE då enligt egen utsaga?
Du pratar här om då SE enligt egen uppgift avvek från mordplatsen(23:35?) för att återgå till Skandia och jag har varken påstått eller menat att "polis-samtalet" skulle ha ägt rum just då. Och därefter ställa alla dessa frågor utifrån ditt(inte mitt påstående) och som du sedan heller inte ens vill förklara.
Du får nog gott acceptera att jag tycker du skulle skärpa dig!
Du kan har rätt. Jag kanske har missat något och därav mitt intresse av att du skulle återkomma i sak med stöd från vittnesmålen.
Som både du och jag konstaterat så skiljer sig SE's uppgifter åt från den 10 mars till uppgifterna den 25 april när det kommer till om det var ett nytillkommet vittne eller polis.
Du påstod också:
Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
... Det han sa i april ger noll motsättningar ...
På vilka grunder, är såklart min undran? Men det svarade du aldrig på utan kör med motfrågor istället.
Du får gärna återkomma där, återigen!
Så det är lite oklart vad du egentligen vill ha svar på då dina frågor kommer efter ett påstående som jag inte står bakom.
Ambulansen lämnade mordplatsen ca. 23:28
Avspärrningen kanske påbörjades redan 23:32 ?
Delsborn vände sedermera sin taxi, stod utanför avspärrningen och fångades på bild av Ulf Karlsson.
Även SVT och följde sedan med till Krimjouren.
Han var vid den direkta mordplatsen fler gånger.