2024-02-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
SE och Skandiamannen jo, det är något med honom altså. Mild och snäll, men samtidigt svår att samarbeta med. Samtidigt charmig. Perfektionist, men ingen ordning. Barnslig. «Tjock», dricker, röker och äter onyttigt. Problem med hälsan. Men på tv-klippet där han springer ser han ut som en jävla leopard. Ser mycket kapabel ut.

Nån stans på psykopat-skalan fanns han. Lite synd egentligen, jag tycker faktiskt om SE lite efter att ha läst om honom.
"Tjock" var kommer den uppgiften ifrån gällande honom 1986?

Tjocka kinder möjligen pga av kortison-medicine kan ge ett månansikte som ger en illusion av övervikt.
Citera
2024-02-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
"Tjock" var kommer den uppgiften ifrån gällande honom 1986?

Tjocka kinder möjligen pga av kortison-medicine kan ge ett månansikte som ger en illusion av övervikt.

Filippa Glaser - han har alltid haft mage.
Citera
2024-02-23, 17:39
Medlem
Citat:
Stämmer varken med logik eller bilder.

För mig en del i att omöjliggöra SE som GM för henne.
Citera
2024-02-23, 18:08
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Jag känner mig helskärpt och levererar klockrena analyser som har stöd i materialet på löpande band i mitt Wallraffande. Det verkar göra dig svarslös, istället för tacksam av någon anledning.

Var nu konstruktiv och svara på mina frågor istället, när det gäller din teori om hur det gick till när IW sprang iväg och lämnade ett första signalement mitt framför fötterna på SE, alldeles innan han gav sig i väg tillbaka till Skandia. Teorin om IW som nekade SE skaver så in i Norden och innehåller så många materialförvrängningar att man häpnar.

Ja du får såklart anse att dina analyser är klockrena och helskärpta, men det är inte mycket i sak du kommer med som omöjliggör att det jag sagt skulle kunna vara möjligt.
(Och det är väl klart att det skaver in i "Norden" för dig, men varför?)

Jag gick tillbaka och såg endast denna fråga från dig, övriga anser jag mig ha svarat på.

Citat:
Enligt egen utsaga så hade SE inget mer att göra på mordplatsen efter att polisen inte ville ha hans uppgifter. Då gick han tillbaka till Skandia och då hade dom ju börjat sätta upp avspärrningar om vi ska tro mannen ifråga. Var det då IW sprang iväg mitt framför ögonen på honom menar du? När sprang IW iväg första gången enligt honom själv och var befann sig SE då enligt egen utsaga?

Du pratar här om då SE enligt egen uppgift avvek från mordplatsen(23:35?) för att återgå till Skandia och jag har varken påstått eller menat att "polis-samtalet" skulle ha ägt rum just då. Och därefter ställa alla dessa frågor utifrån ditt(inte mitt påstående) och som du sedan heller inte ens vill förklara.

Du får nog gott acceptera att jag tycker du skulle skärpa dig!

Du kan har rätt. Jag kanske har missat något och därav mitt intresse av att du skulle återkomma i sak med stöd från vittnesmålen.

Som både du och jag konstaterat så skiljer sig SE's uppgifter åt från den 10 mars till uppgifterna den 25 april när det kommer till om det var ett nytillkommet vittne eller polis.

Du påstod också:
Citat:
... Det han sa i april ger noll motsättningar ...

På vilka grunder, är såklart min undran? Men det svarade du aldrig på utan kör med motfrågor istället.
Du får gärna återkomma där, återigen!

Så det är lite oklart vad du egentligen vill ha svar på då dina frågor kommer efter ett påstående som jag inte står bakom.

Ambulansen lämnade mordplatsen ca. 23:28
Avspärrningen kanske påbörjades redan 23:32 ?

Delsborn vände sedermera sin taxi, stod utanför avspärrningen och fångades på bild av Ulf Karlsson.
Även SVT och följde sedan med till Krimjouren.
Han var vid den direkta mordplatsen fler gånger.
Citera
2024-02-23, 22:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
När det gäller revolvern ser kalibern inte ut att vara 357.
Citat:
Ursprungligen postat av Dannunzio
Manteln längst upp är iallafall tillhörande en pistol m/40/lahti L-35
Revolvern längst ner ser ut att kunna vara av rätt kaliber (pipans tjocklek är jämförbar med delarna från den m/40 högst upp på bilden som i så fall är på 9 mm), men samtidigt avviker grejen under pipan på den här revolvern från hur det normalt brukar se ut på en Smith & Wesson. Sedan den där pistolen i mitten (även den någon slags Lugerkopia?) skulle jag nog säga är en 22:a, utifrån den betydligt smalare pipan.
Senast redigerad av Draifos 2024-02-23 kl. 22:28.
Citera
2024-02-23, 23:00
Medlem
Stig Engström kan inte vara Marten Palmes version av Grandman.
Stig Engström kan inte vara den s,k Korvkiosmannen som Ljubisa N observerar.
Stig E kan inte vara den s.k Tensonmannen som Nicola F observera.
Stig E kan yttermera visso inte vara den s,k Dekorimamannen som IM förväxlat med vittnet Anders B.
Salunda kan inte Stig Engström vara Olof Palmes mördare.

Olof Palme mördades av Christer Andersson.Det var som tilldrog sig 28 Februari 1986..och i denna trad finns bara dödgrävare till denna teoretiska sanning.

Det är en skam att se de vildsinta spekulationerna.De rena pahitten pa död mans bekostnad.

Jag kommer att räkna in den moraliska skuld som ligger i denna trad fran diverse idioter..med ränta.

Ni är medlöparna..Quislingarna i Palmemordets skugga.
Senast redigerad av Lookalike 2024-02-23 kl. 23:06.
Citera
2024-02-23, 23:10
Medlem
Dannunzios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Revolvern längst ner ser ut att kunna vara av rätt kaliber (pipans tjocklek är jämförbar med delarna från den m/40 högst upp på bilden som i så fall är på 9 mm), men samtidigt avviker grejen under pipan på den här revolvern från hur det normalt brukar se ut på en Smith & Wesson. Sedan den där pistolen i mitten (även den någon slags Lugerkopia?) skulle jag nog säga är en 22:a, utifrån den betydligt smalare pipan.
För mig ser pistolen i mitten ut att max vara .380, jag skulle tippa på någon .22 pistol för "salongsskytte" (fel ord men orkar inte ta reda på den korrekta formuleringen, tänker typ prickskytte på den egna gården istället för allvarlig tävling) pga den längre pipan. Känns som att jag har sett en exakt likadan tidigare men kan inte hitta den alls nu. Lite Walther liknande nästan.

Jag lurade lite på om revolvern kunde vara en S&W Model 10/13/15 men ramen där slutar i en 90 graders vinkel efter trumman till skillnad från den på bild. Sen tycker jag den på bild har en tjockare ram ovantill. Tycker inte det är helt omöjligt att den är en .357 men jag lutar nog åt att det är en lite finare kaliber bara baserat på känsla.
Citera
2024-02-23, 23:18
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Ingen mage här. Snygg kropp!

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTejpbQuCW3RKpNRqS-QwQpUGyKFODHMHIGxQ&usqp=CAU

Däremot var ansiktet relativt runt sett till resten av kroppen, under hela 80-talet ...

Olika falla ödets lott. En del fetton, som undertecknad, har en båtstäv till haka och relativt smalt ansikte.
Citera
2024-02-23, 23:22
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Stämmer varken med logik eller bilder.

För mig en del i att omöjliggöra SE som GM för henne.

Kan hända att Glaser minns 90-talets SE, där verkar han vara lite rundare.

Men runt 1986 är han en ståtlig karl, fast med runt ansikte.
Citera
2024-02-23, 23:29
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Stig Engström kan inte vara Marten Palmes version av Grandman.
Stig Engström kan inte vara den s,k Korvkiosmannen som Ljubisa N observerar.
Stig E kan inte vara den s.k Tensonmannen som Nicola F observera.
Stig E kan yttermera visso inte vara den s,k Dekorimamannen som IM förväxlat med vittnet Anders B.
Salunda kan inte Stig Engström vara Olof Palmes mördare.

Olof Palme mördades av Christer Andersson.Det var som tilldrog sig 28 Februari 1986..och i denna trad finns bara dödgrävare till denna teoretiska sanning.

Det är en skam att se de vildsinta spekulationerna.De rena pahitten pa död mans bekostnad.

Jag kommer att räkna in den moraliska skuld som ligger i denna trad fran diverse idioter..med ränta.

Ni är medlöparna..Quislingarna i Palmemordets skugga.

SE passar in på "Tensonmannen": lite äldre och med ett trekvartslångt, blått plagg.

Och inte minst, han passar in tidsmässigt.

Är det bättre att peka ut någon annan eller andra, menar du, som säkert är ännu mer oskyldiga?

Inte minst i det att ingen eller inget kan bekräfta att de ens var på Sveavägen ...

Om du har fel, ska du då "lägga ränta" på dig själv? Vem gjorde dig till Gud Fader?

Vem hade trott att dagen skulle komma där till och med Enöff framstår som resonabel i en jämförelse.
Citera
2024-02-23, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ingen mage här. Snygg kropp!

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTejpbQuCW3RKpNRqS-QwQpUGyKFODHMHIGxQ&usqp=CAU

Däremot var ansiktet relativt runt sett till resten av kroppen, under hela 80-talet ...

Olika falla ödets lott. En del fetton, som undertecknad, har en båtstäv till haka och relativt smalt ansikte.

Jo. Min poäng är att han av vissa beskrivs som en avdankad, multisjuk, gammal man. En ofarlig soffpotatis. Men det VAR han inte. Filmen från hans privata rekonstruktion bevisar det. Han springer snabbt som fan, som en vessla.
Citera
2024-02-23, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
SE passar in på "Tensonmannen": lite äldre och med ett trekvartslångt, blått plagg.

Och inte minst, han passar in tidsmässigt.

Är det bättre att peka ut någon annan eller andra, menar du, som säkert är ännu mer oskyldiga?

Inte minst i det att ingen eller inget kan bekräfta att de ens var på Sveavägen ...

Om du har fel, ska du då "lägga ränta" på dig själv? Vem gjorde dig till Gud Fader?

Vem hade trott att dagen skulle komma där till och med Enöff framstår som resonabel i en jämförelse.

Ja det fanns flera sk Grandmän och rent teoretiskt kunde SE varit vid Grand på mordkvällen. Mannen som Anneli K och Margareta S såg kl 23:07 vid Grand och då var det 14 minuter kvar till mordet. Skulle inte SE hunnit tillbaka till Skandia, stämpla ut m.m. på 14 minuter? Ja det skulle han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in