2024-02-23, 00:23
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Vart hade Skandiamannen sin stuga, dit han åkte efter mordet. Jag har fått bilder på fynd som sägs vara på väg dit..

Han lånade en stuga i Kringelfjorden.

https://kringelfjordens-stugby.se/skidakning.html
Citera
2024-02-23, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Var verkligen SE den enda i Skandiahuset med eget lås?
Enligt förhör ja.
Citera
2024-02-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Enligt förhör ja.

Ja, jag vill minnas det också men tycker det är lite märkligt.
Citera
2024-02-23, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du har fått bilder på fynd ?

Vad betyder sista meningen ? Som sägs vara på väg dit ?

På sträckan Stockholm - Stugan finns ett antal kraft-dammar (mora/älvdalen), som man kan köra bil över. Där ska arbetare ha hittat två pistoler, varav en revolver. Dessa ska ha lämnats till polisen i mora. Tydligen hittades de här för nått år sedan när man gjorde något stort jobb där, jag fick se bilder och höra det för några år sedan men tänkte inte så mycket mer på det.

Sen om någon drog en vals vet jag ej, men bild har jag sett. Sen hörde jag det från någon som hörde det från någon som.. ja inte första hands info med andra ord.

Måste gå att få reda på mer, om man kan ta reda på vilken dam, och vilket företag som vart där.. bilden jag fick se https://imgur.com/a/t7EdQre måste också gå att kolla med polisen mora om de fått in nått..
Senast redigerad av soldi 2024-02-23 kl. 06:48.
Citera
2024-02-23, 08:55
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
På sträckan Stockholm - Stugan finns ett antal kraft-dammar (mora/älvdalen), som man kan köra bil över. Där ska arbetare ha hittat två pistoler, varav en revolver. Dessa ska ha lämnats till polisen i mora. Tydligen hittades de här för nått år sedan när man gjorde något stort jobb där, jag fick se bilder och höra det för några år sedan men tänkte inte så mycket mer på det.

Sen om någon drog en vals vet jag ej, men bild har jag sett. Sen hörde jag det från någon som hörde det från någon som.. ja inte första hands info med andra ord.

Måste gå att få reda på mer, om man kan ta reda på vilken dam, och vilket företag som vart där.. bilden jag fick se https://imgur.com/a/t7EdQre måste också gå att kolla med polisen mora om de fått in nått..

Vad är det för vapenmodeller på bilden? Någon?
Citera
2024-02-23, 09:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
När det gäller revolvern ser kalibern inte ut att vara 357.

GM-SE påverkade kanske ME så hon trodde att en kraftverksdamm var Långtjärnen. Därför blev det fel när ME berättade om röpausen då det påstås att GM-SE dumpade revolvern.

Revolvern på bilden har inte elfenben vilket något talar emot att det är mordvapnet.

Att det finns pistoler med tyder på en konspiration. En pistol ser lite "militär ut".

Konspirationen tycks ha gillat lite äldre vapen.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-02-23 kl. 09:59.
Citera
2024-02-23, 11:03
Medlem
Dannunzios avatar
Citat:
Manteln längst upp är iallafall tillhörande en pistol m/40/lahti L-35
Citera
2024-02-23, 12:31
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
En väldigt stor(100+ kg gissar jag på) repromaskin som förvaras inne med väktare 24/7. Nej inget reellt argument.

Kanske argumentet SE la fram för att få eget lås.

Ville inte ha folk springande där av nån anledning.

Ville han dölja något personligt som sitt drickande eller var det nått mystiskt.

Det säger nått om hans personlighet.

Kontrollbehov möjligen

Mr Kontroll! Han ville få LP, GS, diverse vittnen och media att dansa efter sin pipa också.

Har fått intrycket att det var två rum. Dels hans kontor, som kunde låsas, sedan mittemot ett annat låsbart (?) rum med det där mörkrummet, eller om det var en kamera?

Det syns inga tecken på mörkrum i TV-inslaget i alla fall.* Ser mer ut som en rymlig "mancave".

Även om ordet inte fanns, enligt uppgift, så fanns så att säga visionen av en.

Ett rum som man kan gå in i, låsa, och "vara sig själv" för en stund.

Han är Skandiahusets Batman. SE på dagtid, och Skandiamannen efter ordinarie arbetstid.

*) Innehåller inte gamla mörkrum olika "hoar" av metall samt har någon slags dämpade lysrör i taket?
Citera
2024-02-23, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Mr Kontroll! Han ville få LP, GS, diverse vittnen och media att dansa efter sin pipa också.

Har fått intrycket att det var två rum. Dels hans kontor, som kunde låsas, sedan mittemot ett annat låsbart (?) rum med det där mörkrummet, eller om det var en kamera?

Det syns inga tecken på mörkrum i TV-inslaget i alla fall.* Ser mer ut som en rymlig "mancave".

Även om ordet inte fanns, enligt uppgift, så fanns så att säga visionen av en.

Ett rum som man kan gå in i, låsa, och "vara sig själv" för en stund.

Han är Skandiahusets Batman. SE på dagtid, och Skandiamannen efter ordinarie arbetstid.

*) Innehåller inte gamla mörkrum olika "hoar" av metall samt har någon slags dämpade lysrör i taket?

SE och Skandiamannen jo, det är något med honom altså. Mild och snäll, men samtidigt svår att samarbeta med. Samtidigt charmig. Perfektionist, men ingen ordning. Barnslig. «Tjock», dricker, röker och äter onyttigt. Problem med hälsan. Men på tv-klippet där han springer ser han ut som en jävla leopard. Ser mycket kapabel ut.

Nån stans på psykopat-skalan fanns han. Lite synd egentligen, jag tycker faktiskt om SE lite efter att ha läst om honom.
Citera
2024-02-23, 15:50
Medlem
quggels avatar
Citat:

???
Länk?
Citera
2024-02-23, 16:30
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
???
Länk?

Intervjun med FR. Där skymtar SE inne på kontoret i några sekunder... Delar av intervjun finns med i konferensen med KP 2020.
Citera
2024-02-23, 17:00
Medlem
Citat:

Ja om man ska läsa förhören, logik, ritningar, så rör det sig om två rum.

Hans eget som var låsbart och där han hade en reprokamera.

Mittemot ett mörkerrum för framkallning av fotografier. Han var nog där ofta, då han fotade åt Skandia och hade ett eget intresse, samt höll kurser där. Men det rummet var inte "hans"

Mörkerrummet hade nog en röd lampa som sig bör för att visa när nån framkallande foton.

Dessa rum blandas ihop och när frågor ställs osv.

Citat:
Ja och därför placeras de rummen nära hissschakten och vattenledningar.

Innan 1978 låg mörkerrummet i norra delen av våning 1. När Skandia expanderar flyttas rummet och av förhören kan vi sluta oss till att det låg i anknytning till SE rum.

Bifogar ritning på våning 1 som jag sammanställt.

https://imgur.com/a/FaXTFRp

Brasklapp: inre väggar får byggas utan bygglov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in