Citat:
Ursprungligen postat av
Krösus Sork
Kul!

"Lv 5 på vissa sträckor" är per definition inte lv 5.
Ja, det vore onekligen imponerande om de lyckas få ut en lv 5 produkt inom 5 år. Tror dock att sannolikheten är låg.
Vi pratar om nivån. Det finns massvis med exempel där Tesla är självkörande från Punkt A till B utan interventions. Dvs tekniken är extremt långt gången. Med nya FSD stacken så kommer det gå snabbare och jag ser fram emot Dojos kapacitet och vad det kommer tillföra. Men du förstår vad jag menar med nivån för vissa sträckor? Det är LVL 5 kapacitet, ingen annan är i närheten. Att en människa måste ge input här och där är en legalitetsfråga, tekniken är väldigt mogen och blir bättre för varje vecka. Ska bli intressant att höra siffrorna sen om FSD stacken och hur lång tid det tar för den att gå igenom en itteration. Förut var det flertalet dagar. Det kommer kokas ner till dag och eller timmar i slutändan.
Ungefär 3-5 fabriker till så kan Tesla för övrig nå 20 miljoner bilar per år. Datan är massiv. De har allt framför sig. I mina ögon så är det ett givet köp att bara ackumulera på sig hela tiden. Mycket som ska hända för att Elons och Teslas hårda arbete ska ändra utsikterna.
Jag förutspår att inom Bilar och Energi så kommer Tesla bli en extremt stor spelare kommande 10 år. Robotar är en ny kryddmix i paketet som troligen kommer kunna tillföra saker men frågan är om de kan göra det så kostnadseffektivt att det ersätter massa traditionella robotar och automatisering på golven. Men ja, jag tror på det också men det kanske tar lite mer tid. Men FSD för roboten är inte långt borta heller. Ska bli kul att se Optimus någon dag inom snar framtid i filmer osv. Det kommer gå fortare än man tror.