Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Det är mer komplicerat än vad du fattar. I Hongkong äter de mat som innehåller bakterier som dödar aminobakterier, ex. fermenterade grönsaker men personer som äter karnivor gör inte det.
Jaha men oj, då kan man ju äta kött hejvilt då så länge man äter lite fermenterade grönsaker till? Går inte det emot den "forskningen" som du läst? Vore ju extremt udda om vi under evolutionen utvecklats till att tåla laktos men ska få cancer av kött, som man ätit till större del, särskilt i kalla klimat. Du hör väl själv hur det låter? Studierna som påstår att köttkonsumtion orsakar cancer är översiktsstudier som inte tar hänsyn till livsstilsfaktorer. Detta eftersom individer som konsumerar mer kött kanske inte är lika hälsomedvetna och kan ha andra riskbeteenden såsom rökning, att köra motorcykel snabbt och att dricka whiskey. Å andra sidan tenderar veganer att vara mer uppmärksamma på sin fysiska hälsa, vilket återspeglas i deras val att äta det de anser vara fördelaktigt på lång sikt, samt att de ofta tränar mer. Dessa faktorer beaktades inte i studien om cancer av kött.
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Jag fattar inte att du inte bara läser studien istället för att skitposta. Den förklarar ju rakt på sak att det inte är så. Hur många sidor av skitpost ska vi ha av personer som inte ens fucking läst artikeln i topic?
Är det någon som är en pajas så är det du, bara massa hittepå. Läkemedelsbolag i USA har ett enormt inflytande över politiker och personer, det gör allt för att promota sitt skit på TV för att öka försäljningarna. De har ju tiotals skandaler bakom sig redan. Att det är en "liten ökning" har jag svårt att tro. Underrapporterat som helvete troligtvis. Två i min närhet fick blodpropp i hjärnan efter vaccinering, och jag bor i en liten skitby, kollegor som vaccinerade sig blev trots allt väldigt sjuka av covid och var hemma i flera veckor. Sedan hör man detsamma världen över.