2024-02-21, 00:57
Medlem
Hermes88s avatar
En nyligen publicerad studie, den största av sitt slag hittills, har visat att COVID-vacciner från Pfizer, Moderna och AstraZeneca kan kopplas till sällsynta fall av hjärt-, hjärn- och blodrubbningar. Forskare har analyserat data från 99 miljoner vaccinerade personer i åtta länder och funnit en liten ökning av medicinska tillstånd relaterade till neurologiska, blod- och hjärtproblem.

För vissa typer av mRNA-vacciner noterades en högre risk för myokardit, vilket är en inflammation i hjärtmuskeln. Vissa viralvektorbaserade vacciner kopplades till en högre risk för blodproppar i hjärnan, samt en ökad sannolikhet för Guillain-Barres syndrom, en neurologisk störning där immunsystemet attackerar nerverna. Andra potentiella risker inkluderade inflammation i en del av ryggmärgen efter viralvektorbaserade vacciner och inflammation samt svullnad i hjärnan och ryggmärgen efter både viralvektor- och mRNA-vacciner.

Experter som Dr. Marc Siegel och Dr. Jacob Glanville har båda betonat att risken för dessa biverkningar fortfarande är mycket lägre än risken för allvarliga komplikationer från själva COVID-19. "Vaccination är fortfarande det mycket säkrare alternativet."

mRNA-vacciner (som Pfizer-BioNTech och Moderna):
- Kopplades till en högre risk för myokardit (inflammation i hjärtmuskeln). Denna risk var särskilt noterbar efter den andra dosen av vaccinet.
- Även perikardit (inflammation av hjärtats yttre fodral) nämndes i samband med ökad risk efter den tredje dosen, specifikt i New York Post-artikeln, men det var inte klart specificerat till vilket vaccin detta tillstånd var mest förknippat.

Viralvektorbaserade vacciner (som AstraZeneca):
- Kopplades till en högre risk för blodproppar i hjärnan.
- En ökad risk för Guillain-Barres syndrom (en sällsynt neurologisk störning där immunsystemet attackerar nerverna) noterades bland de som fick AstraZenecas vaccin.
- Transversell myelit (inflammation i en del av ryggmärgen) och akut disseminerad encefalomyelit (inflammation och svullnad i hjärnan och ryggmärgen) identifierades också som potentiella säkerhetssignaler efter mottagande av viralvektorbaserade vacciner.

Vad tänker ni om dessa nya upptäckter? Är det något som påverkar er syn på COVID-vaccination?

https://nypost.com/2024/02/20/us-new...ood-disorders/

https://www.bloomberg.com/news/artic...lth-conditions
Citera
2024-02-21, 02:06
Medlem
Andymeeks avatar
Både jag och frugan har problem med hjärtklappning och anfåddhet vid minsta ansträngning. Jag har alltid varit aktiv och nu orkar jag knappt göra något alls.

Vi tog våran andra spruta vintern 2021 enbart för att kunna få resa fritt för vi skulle flytta till Chile. Sen vart vi tvingade att ta 1 i Chile för att få handla i mataffärer.

Hur kan jag få skiten ur kroppen?
Citera
2024-02-21, 02:10
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek

Det går inte fattar du väl.
Citera
2024-02-21, 02:15
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Både jag och frugan har problem med hjärtklappning och anfåddhet vid minsta ansträngning. Jag har alltid varit aktiv och nu orkar jag knappt göra något alls.

Vi tog våran andra spruta vintern 2021 enbart för att kunna få resa fritt för vi skulle flytta till Chile. Sen vart vi tvingade att ta 1 i Chile för att få handla i mataffärer.

Det jag hört om detta är att Robert Malone (en av forskarna som bidrog tidigt till utvecklingen av mRNA-teknologin) som själv varit emot vaccineringen, sade att vaccinskador kan behandlas med Ivermectin, han pratade mer om det på någon podcast, vet inte om det var Joe Rogans podcast. Bara att kolla upp.
Citera
2024-02-21, 02:24
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Det går inte fattar du väl.
Värt att forska om.
Citera
2024-02-21, 02:31
Medlem
Galejans avatar
Citat:

Det går inte. Nu betalar du priset för att du inte kunde lugna dig med resandet något år eller två. Känns det värt det?

Det fanns skäl till varför femton procent av befolkningen tackade nej till sprutorna, trots propaganda och demonisering och hot om att inte få handla mat. En liten obekvämlighet under en period då ger livslång frihet nu. Tänkte man steget längre så förstod man nämligen att Covidhysterin inte skulle vara för evigt utan blåsa över på ett par år. Vilket den också gjorde. Ingen hysteri varar för evigt. Narrativen ändras med några års mellanrum.
Citera
2024-02-21, 02:38
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det går inte. Nu betalar du priset för att du inte kunde lugna dig med resandet något år eller två. Känns det värt det?

Det fanns skäl till varför femton procent av befolkningen tackade nej till sprutorna, trots propaganda och demonisering och hot om att inte få handla mat. En liten obekvämlighet under en period då ger livslång frihet nu. Tänkte man steget längre så förstod man nämligen att Covidhysterin inte skulle vara för evigt utan blåsa över på ett par år. Vilket den också gjorde. Ingen hysteri varar för evigt. Narrativen ändras med några års mellanrum.

Tyvärr, hade jag haft lite återhållsamhet så hade jag sluppit skiten. Men just då var jag desperat på att få lämna Sverige. Landet liksom hängde över oss som en våt filt.
Men jag ska lösa detta 😀
Citera
2024-02-21, 03:16
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Tyvärr, hade jag haft lite återhållsamhet så hade jag sluppit skiten. Men just då var jag desperat på att få lämna Sverige. Landet liksom hängde över oss som en våt filt.
Men jag ska lösa detta 😀
Inför framtida hysterier, tänk på att det blåser över. Människor tröttnar och när människor tröttnar byter The Powers that Be spår till nästa hysteri. Det har varit så med mångkulturhysterin, klimathysterin, Coviden osv. Krigshetsandet med Ryssland-Ukraina som nu varit på tapeten i ett par års tid kommer också att blåsa över. Bara ge det tid och gå inte på alarmismen och propagandan som vräks ut överallt. Kasta dig inte in i det senaste påbudet från massmedia utan tänk att om tre år är detta glömt och då har vi något nytt mål som boskapshjorden rusar mot. Ta det här som en nyttig läxa att stå utanför kollektivismen.
Citera
2024-02-21, 03:41
Föga förvånande, glad att vi inte gick på hysterin.
Citera
2024-02-21, 04:10
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Men jag ska lösa detta 😀

Jag gillar din positiva inställning till problem. Tillsammans kan vi människor lösa allting.

Ät hälsosamt 🍒🍇🍉och ta inga fler såna där medel ifall det kommer fler "sk"pandemier.
Senast redigerad av Feministerna 2024-02-21 kl. 04:13.
Citera
2024-02-21, 04:16
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Inför framtida hysterier, tänk på att det blåser över. Människor tröttnar och när människor tröttnar byter The Powers that Be spår till nästa hysteri. Det har varit så med mångkulturhysterin, klimathysterin, Coviden osv. Krigshetsandet med Ryssland-Ukraina som nu varit på tapeten i ett par års tid kommer också att blåsa över. Bara ge det tid och gå inte på alarmismen och propagandan som vräks ut överallt. Kasta dig inte in i det senaste påbudet från massmedia utan tänk att om tre år är detta glömt och då har vi något nytt mål som boskapshjorden rusar mot. Ta det här som en nyttig läxa att stå utanför kollektivismen.

Det kommer aldrig ske i mitt hem igen iaf.
Citera
2024-02-21, 05:24
Bannlyst
Kan detta vara kopplat till att människor med grundproblematik var hetast på att ta sprutorna, och sen med tiden ändå fått problem dom skulle fått med tiden?

Vad är naturliga konsekvenser av redan existerande grundproblematik och vad beror på sprutan, kan man dra en säker slutsats?

Min erfarenhet är att det sällan bara är en orsak till hälsoproblem, det kan vara alla möjliga orsaker bakom, vidare så är mitt intryck av min närhet att de flesta som vara krya och hälsosamma sket i sprutan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in