2024-02-21, 21:25
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, så tolkar inte jag det.

Körde det i Google translate, om du har svårt med engelska tänkte jag.

Står ju klart och tydligt att det är direkt kopplat till DNA och fungerar som en budbärare i form av en kopia av DNA strängarnas information?

Edit: MEN det står inget om att det kan påverka ditt DNA. Som jag sa först.
Senast redigerad av Mailmans 2024-02-21 kl. 21:29.
Citera
2024-02-21, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVictor
Ogiltigt argument!

Mediciner har räddat många liv.

Det betyder inte att ALLA mediciner ALLTID är bra för ALLA människor.

Hört talas om neurosedyn exempelvis?

Fan vad lågintelligent...
Oj, här har vi någon från intelligensreserven som vaknar upp efter en lång helg (eller nåt liknande).

Ingen säger att alla mediciner genom världshistorien är eller har varit bra.

Men ingen säger att mediciner har varit dåliga för mänskligheten.
Citera
2024-02-21, 21:26
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Men det är ju just anektdotisk bevisföring. Någon individ, även en kändis som Patrik Sjöberg är en individ som inget annat, mår dåligt. Som personen kopplar ihop med Covid vaccin.

Totalt otrovärdligt!

Det enda som gäller är studier av tusentals personer.

Inte jag eller du, eller Patrik Sjöberg. Vi är värdelösa exempel.

Håller med dig om det. Men det finns de som på fullt allvar tror att covid aldrig drabbar yngre friska människor.
Andelen som råkar illa ut är låg. Men med en stor smittspridning blir antalet människor ändå relativt högt.
Här blev vaccin en gamechanger.
Citera
2024-02-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Håller med dig om det. Men det finns de som på fullt allvar tror att covid aldrig drabbar yngre friska människor.
Andelen som råkar illa ut är låg. Men med en stor smittspridning blir antalet människor ändå relativt högt.
Jag tror vi håller med varandra. Vacciniation är det bästa, även vaccin för Covid.
Citera
2024-02-21, 21:31
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är mer komplicerat än vad du fattar. I Hongkong äter de mat som innehåller bakterier som dödar aminobakterier, ex. fermenterade grönsaker men personer som äter karnivor gör inte det.

Jaha men oj, då kan man ju äta kött hejvilt då så länge man äter lite fermenterade grönsaker till? Går inte det emot den "forskningen" som du läst? Vore ju extremt udda om vi under evolutionen utvecklats till att tåla laktos men ska få cancer av kött, som man ätit till större del, särskilt i kalla klimat. Du hör väl själv hur det låter? Studierna som påstår att köttkonsumtion orsakar cancer är översiktsstudier som inte tar hänsyn till livsstilsfaktorer. Detta eftersom individer som konsumerar mer kött kanske inte är lika hälsomedvetna och kan ha andra riskbeteenden såsom rökning, att köra motorcykel snabbt och att dricka whiskey. Å andra sidan tenderar veganer att vara mer uppmärksamma på sin fysiska hälsa, vilket återspeglas i deras val att äta det de anser vara fördelaktigt på lång sikt, samt att de ofta tränar mer. Dessa faktorer beaktades inte i studien om cancer av kött.

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag fattar inte att du inte bara läser studien istället för att skitposta. Den förklarar ju rakt på sak att det inte är så. Hur många sidor av skitpost ska vi ha av personer som inte ens fucking läst artikeln i topic?

Är det någon som är en pajas så är det du, bara massa hittepå. Läkemedelsbolag i USA har ett enormt inflytande över politiker och personer, det gör allt för att promota sitt skit på TV för att öka försäljningarna. De har ju tiotals skandaler bakom sig redan. Att det är en "liten ökning" har jag svårt att tro. Underrapporterat som helvete troligtvis. Två i min närhet fick blodpropp i hjärnan efter vaccinering, och jag bor i en liten skitby, kollegor som vaccinerade sig blev trots allt väldigt sjuka av covid och var hemma i flera veckor. Sedan hör man detsamma världen över.
Citera
2024-02-21, 21:31
Medlem
Citat:

Vad anser du vara "relativt hög". Siffror och statistik vänligen.
Citera
2024-02-21, 21:32
Medlem
nilsjurgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Finns som sagt en anledning till att varenda politiker, direktörer, höga höns inom WHO, WEF och liknande friskrev sig själva från tvånget att ta vaccinet. De visste mycket väl om att risken versus belöningen inte var värt det någonstans.

Vi behöver ett test som visar om en person verkligen tog vaccinet och sen tvinga varenda en inom dessa organisationer att ta det.

Så folket en gång för alla inser vad det handlar om.

Källa på det.
Citera
2024-02-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Menar du att vaccin alltid ger samma resultat? Vaccin som vaccin?
Det enda som spelar roll är om vaccinet ger effekt på populationen.

Att det finns sidoeffekter i ytterlighetsfall är förväntat.

Har du läst "bipacksedeln" till någon medicin?

Vanliga biverkningen kommer först.

Sedan kommer biverkningar för 1 på 100.

Sedan kommer biverkningar för 1 på 1000.

Alla mediciner kan ha biverkningar. Men är nyttan värre än biverkningen?
Citera
2024-02-21, 21:36
Medlem
Nord88s avatar
Många ovaccinerade som slår sig för bröstet här. Hade inte heller vaccinerat mig om inte det behövdes för att kunna resa. Tagit 3 doser.

Fascinerande fördelning av folk som skriver i dessa trådar, uppskattningsvis 25% är radikala antivaccers, 25% påstår sig ha fått sina liv förstörda av vaccinet, 25% har tagit vaccinet utan bieffekter men är ångerfulla i varierande grad och 25% hade tagit det igen.

Oavsett vad har jag inte upplevt någon form av biverkning och har sedan vaccinering genomgått en synnerligen mild covid-infektion utan några som helst kvarvarande bieffekter.

Har för mig att närmast samtliga allvarliga biverkningar uppkommit relativt kort efter vaccinering. Finns det studier på förekomsten av t ex myokardit som uppkommer 2 år efter vaccinering?
Citera
2024-02-21, 21:37
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Man får nog vara ganska obegåvad om man tror att död är det enda Covid kan leda till.
Vaccin ger ett skydd mot många av virusets otrevliga biverkningar.
Sars-CoV2 har en relativt låg dödlighet. Det är ju det som är det lömska med det viruset. De flesta drabbas mycket milt eller märker knappt av det. Då blir spridningen enorm.

Såhär lät inte debatten någonsin förrän dessa legitima bevis har kommit upp, där det greppas efter halmstrån. Om det faktiskt fanns en genuin oro från myndigheternas sida och forskarna så skulle det vara att gå ned i vikt, se till att immunförsvaret är starkt, se till att inte ha brist på vitamin-d, se till att äta mycket grönsaker och kött. Men den enda uppmuntran var "Ta vaccinet".

Det var ju tydligt från deras sida att överviktiga drabbas hårdare, folk med astma, folk med diabetes, folk med försämras immunförsvar. Så nej, det är du som är obegåvad som inte kan se små uppenbara mönster.
Citera
2024-02-21, 21:40
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
En nyligen publicerad studie, den största av sitt slag hittills, har visat att COVID-vacciner från Pfizer, Moderna och AstraZeneca kan kopplas till sällsynta fall av hjärt-, hjärn- och blodrubbningar. Forskare har analyserat data från 99 miljoner vaccinerade personer i åtta länder och funnit en liten ökning av medicinska tillstånd relaterade till neurologiska, blod- och hjärtproblem.

För vissa typer av mRNA-vacciner noterades en högre risk för myokardit, vilket är en inflammation i hjärtmuskeln. Vissa viralvektorbaserade vacciner kopplades till en högre risk för blodproppar i hjärnan, samt en ökad sannolikhet för Guillain-Barres syndrom, en neurologisk störning där immunsystemet attackerar nerverna. Andra potentiella risker inkluderade inflammation i en del av ryggmärgen efter viralvektorbaserade vacciner och inflammation samt svullnad i hjärnan och ryggmärgen efter både viralvektor- och mRNA-vacciner.

Experter som Dr. Marc Siegel och Dr. Jacob Glanville har båda betonat att risken för dessa biverkningar fortfarande är mycket lägre än risken för allvarliga komplikationer från själva COVID-19. "Vaccination är fortfarande det mycket säkrare alternativet."

mRNA-vacciner (som Pfizer-BioNTech och Moderna):
- Kopplades till en högre risk för myokardit (inflammation i hjärtmuskeln). Denna risk var särskilt noterbar efter den andra dosen av vaccinet.
- Även perikardit (inflammation av hjärtats yttre fodral) nämndes i samband med ökad risk efter den tredje dosen, specifikt i New York Post-artikeln, men det var inte klart specificerat till vilket vaccin detta tillstånd var mest förknippat.

Viralvektorbaserade vacciner (som AstraZeneca):
- Kopplades till en högre risk för blodproppar i hjärnan.
- En ökad risk för Guillain-Barres syndrom (en sällsynt neurologisk störning där immunsystemet attackerar nerverna) noterades bland de som fick AstraZenecas vaccin.
- Transversell myelit (inflammation i en del av ryggmärgen) och akut disseminerad encefalomyelit (inflammation och svullnad i hjärnan och ryggmärgen) identifierades också som potentiella säkerhetssignaler efter mottagande av viralvektorbaserade vacciner.

Vad tänker ni om dessa nya upptäckter? Är det något som påverkar er syn på COVID-vaccination?

https://nypost.com/2024/02/20/us-news/covid-vaccines-linked-to-slight-increases-in-heart-brain-blood-disorders/

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-02-19/largest-covid-vaccine-study-yet-finds-links-to-health-conditions

Det finns massor med prylar som ökar risken för det ena och det andra. Här skriver artikeln du länkar till att det är en "slight spike". Alltså inget att höja på ögonbrynen över. Det dör inte folk i drivor av vaccin för Covid-19, hur mycket ni än vill tro det.

Citat:
The study, which was published in the journal Vaccine last week, found the vaccines were linked to a slight spike in neurological, blood and heart-related medical conditions.

Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Både jag och frugan har problem med hjärtklappning och anfåddhet vid minsta ansträngning. Jag har alltid varit aktiv och nu orkar jag knappt göra något alls.

Vi tog våran andra spruta vintern 2021 enbart för att kunna få resa fritt för vi skulle flytta till Chile. Sen vart vi tvingade att ta 1 i Chile för att få handla i mataffärer.

Hur kan jag få skiten ur kroppen?

Ni satt väl hemma i soffan och tryckte i er chips under pandemin och är nu så feta och har dålig kondis . Har inget med vaccin för Covid-19 att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Och samtliga vacciner var nödgodkända, samt garanterat i avsaknad av långtidsstudier

Det har forskats i decennier på Corona-viruset, det är inget nytt.
Citera
2024-02-21, 21:42
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Såhär lät inte debatten någonsin förrän dessa legitima bevis har kommit upp, där det greppas efter halmstrån. Om det faktiskt fanns en genuin oro från myndigheternas sida och forskarna så skulle det vara att gå ned i vikt, se till att immunförsvaret är starkt, se till att inte ha brist på vitamin-d, se till att äta mycket grönsaker och kött. Men den enda uppmuntran var "Ta vaccinet".

Det var ju tydligt från deras sida att överviktiga drabbas hårdare, folk med astma, folk med diabetes, folk med försämras immunförsvar. Så nej, det är du som är obegåvad som inte kan se små uppenbara mönster.

Att leva hälsosamt är väl knappast något myndigheter och forskare avråder från?

Uppmaningarna var att stanna hemma när man var sjuk, handhygien och givetvis att vaccinera sig. Särskilt om man tillhör de riskgrupper du räknar upp.
Hur hade du tänkt att kommunikationen från myndigheter skulle sett ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in