2024-02-21, 21:43
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Två i min närhet fick blodpropp i hjärnan efter vaccinering, och jag bor i en liten skitby, kollegor som vaccinerade sig blev trots allt väldigt sjuka av covid och var hemma i flera veckor. Sedan hör man detsamma världen över.

Helt otroligt att inte samhället dukat under av alla dessa påstådda bieffekter. Hade velat se statistik på andelen av de med bieffekter som sedan tidigare har fibromyalgi.

Har i verkliga livet inte hört om en enda människa eller deras vänner och anhöriga som fått någon som helst komplikation av vaccinet.
Citera
2024-02-21, 21:48
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Att leva hälsosamt är väl knappast något myndigheter och forskare avråder från?

Uppmaningarna var att stanna hemma när man var sjuk, handhygien och givetvis att vaccinera sig. Särskilt om man tillhör de riskgrupper du räknar upp.
Hur hade du tänkt att kommunikationen från myndigheter skulle sett ut?

Fanns det någon som helst uppmaning till att ta hand om sin hälsa och förslag på hur man kan göra det från de styrande i USA eller Sverige? Jag nämner USA eftersom de har sådant stort inflytande. Ja men en tydlig uppmuntran till promenader, träna med hantlar, se till att man inte lider av vitaminbrister, se till att man äter ordentligt med näringsrik mat. Konditionsträning, minska på alkohol, informera hur rökning förvärrar. Två flugor i en smäll, en mer vältränad befolkning och större chans mot viruset. Kanske hade räddat massvis med liv och sparat massivs med pengar. Men nej, det var bara att ta sprutan som gjorde mer skada än nytta, särskilt på unga människor.
Citera
2024-02-21, 21:53
Bannlyst
Ja, det må så vara, men om jag ska försöka stoppa in en pinne till i ekrarna, hur vet man att de som dött efter vaccinationen inte dog av naturliga orsaker?

Har man sorterat statistiken så det tex inte är en nyvaccinerad som blivit påkörd, eller dött av andra orsaker?

Det låter på mig som att dom här siffrorna är så jävla opålitliga och löst sammansatta, att en nyvaxad sött säger mig ingenting om det inte är uteslutet att det beror på vaccineringen

Det var väl jättedebatter som döda patienter med grundproblem som lett till döden, men så kunder covid uppges som dödsorsak, en 90 åring som dör med av covid, gör den det enkom pga av covid, eller var tiden kommen ändå?

Det är jävligt lätt att säga idag, i början var det väl ändå ingen som visste hur farligt och allvarligt det var?

Zlatan skakade väl av det sig på ett par veckor medans andra var sjuka i månader, det är lätt att sitta här och possa på alla åtgärder som överdrivna och konspiratoriska, men vad ska de ansvariga göra när det kommer en ny sjukdom som man ännu inte har data på och vet effekterna av?

Samma panik fanns exempelvis vid AIDS, bögar som som flugor och ingen visste vad det var eller varför, klart dom fan man var rädd och skeptisk i början
Citera
2024-02-21, 21:53
Medlem
WhatsYourNames avatar
Finns det nån av er som har super entusiastiska vaxxare som kapitulerat och insett att det där nog inte var så bra ändå. Dvs att ni är grundlurade?
Citera
2024-02-21, 21:54
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Värt att forska om.
Tyvärr är det lite som att förstöra en burk vit färg genom att blanda in svart giftig färg. Svårt att få ur. Jag varnade med flera hundratals inlägg här på flashback om riskerna.
Citera
2024-02-21, 21:54
Medlem
Inte alls förvånande. Om ett par år har det säkert kommit fram ännu mer bevis. Och nu pratar vi såklart om coronavaccinet, inte vaccin generellt. Passar på att nämna det, då många är snabba med ord som antivaccare bara för att man är emot just coronavaccinet.

Skulle nog säga att majoriteten som vaccinerade sig gjorde det för grupptrycket. Att slippa bli mobbad och utfryst av vänner, familj och arbetskollegor. Blev man personligen inte utfryst så känner man garanterat någon som blev det. Blev själv utfryst, och det var jobbigt. Nu är det annan ton. Flera som ångrar att de tog.

Finns visserligen de som vaccinerat sig för att kunna resa, gå på bio och krogar. Men även där ligger grunden i grupptryck. Att kunna resa med vänner, gå på bio med sin partner och festa med kollegor.

Många idag som tagit coronavaccinet är ofta sjukskrivna. De få som inte tog är nästan aldrig sjuk.

Och tragiskt nog har dödsfallen på unga ökat där dödsorsaken beror på hjärtat. En del hävdar det beror på vaccinet, en del hävdar det beror på ökad stillasittande. Mer konkreta bevis lär nog dyka upp i framtiden.
Citera
2024-02-21, 22:03
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Ser man på statistiken gällande överdödlighet, så går det som planerat.

Vilken statistik, har du källor?

Om allt följer enligt plan så borde 1-2 miljarder varit döda nu enlig True bloods/anti-vaxx sekternas prognos. Då borde man ha märkt av det i sin omgivning eller i media.

En miljard är förövrigt en 1/8 av jordens befolkning.

Så fram med källor nu!

En annan fråga, hur har du själv rustat upp för jordens undergång? Tillhör du Antivaxx eller true-blood kyrkan?

Det var även mycket insider info om massgravar, var kan man se dessa?
Senast redigerad av fittslem 2024-02-21 kl. 22:06.
Citera
2024-02-21, 22:04
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Har den här tråden fått ligga kvar utan att flyttas till konspirationsforumet ett helt dygn? Vi borde ha vadslagning om när någon admin dyker upp och censurerar.

Varför skulle tråden läggas där?
Studien är en knappast någon konspirationsteori. Den är en av de mer välgjorda och omfattade studierna som gjorts.
Den bekräftar det mesta jag hävdat i vetenskapliga diskussioner sedan vaccineringarna inleddes.
Citera
2024-02-21, 22:05
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Finns det nån av er som har super entusiastiska vaxxare som kapitulerat och insett att det där nog inte var så bra ändå. Dvs att ni är grundlurade?

Om du kan visa på att det nog inte var så bra med vaccin så kommer jag ompröva min uppfattning.
Studien i trådstarten bekräftar ju precis allt jag sagt hela tiden.
Citera
2024-02-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Om du kan visa på att det nog inte var så bra med vaccin så kommer jag ompröva min uppfattning.
Studien i trådstarten bekräftar ju precis allt jag sagt hela tiden.

Att covidvaccin var ovärt för medelålders och yngre?
Citera
2024-02-21, 22:16
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Konspirationsforumet används för att förlöjliga fakta och åsikter man inte gillar här

Nja, konspirationsforat är till för att diskutera konspirationsteorier.
Här diskuterar vi vetenskap. I detta fall studien som tråden handlar om.
Anser du att studien innehåller felaktigheter? Eller stödjer någon konspirationsteori?
Citera
2024-02-21, 22:17
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Att covidvaccin var ovärt för medelålders och yngre?

Är det vad studien pekar på menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in