2024-02-21, 13:49
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du skall inte hålla på och trixa och plocka bort delar när du citerar text, du framstår som mer ohederlig än du redan är.

Här är det fullständiga citatet där det framgår att det är FOLKHÄLSOMYNDIGHETENS statistik som avses, och det är alltså INTE den statistiken som gäller. Pajas.

Nästa gång du ljuger ihop något föreslår jag att du infogar en länk till källan, så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/bekraftade-fall-i-sverige/#:~:text=I%20statistiken%20f%C3%B6r%202020%2D2022, efter%20en%20covid%2D19%20diagnos.

Precis som jag påpekat vid ett hundratal tillfällen är det inte FHM som är ansvarig för att producera statistik.

https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/statistik/datakallor-avlidna-covid19-210225.pdf

Du har rätt här, det var från folkhälsomyndigheten texten kom.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/bekraftade-fall-i-sverige/

Citat:
I statistiken för 2020-2022 visas antalet personer med laboratoriebekräftad covid-19 som avlidit, oavsett dödsorsak, och är rapporterade som avlidna i databasen SmiNet. Dödsfallen har antingen rapporterats avlidna av behandlande läkare eller avlidit enligt folkbokföringen inom 30 dagar efter en covid-19 diagnos. I ett begränsat antal fall kan det vara känt av Smittskyddsenheten att dödsorsaken inte varit relaterad till covid-19 och då räknas inte dödsfallet med i statistiken. För fall anmälda från och med den 1 januari 2023 har definitionen av avlidna ändrats. I statistiken för 2023 visas antalet personer med laboratoriebekräftad covid-19 som avlidit enligt folkbokföringen, oavsett dödsorsak, inom 30 dagar efter en covid-19 diagnos. Därmed behöver inte uppgift om avliden vara rapporterad i SmiNet för att räknas i statistiken. Ändringen trädde ikraft den 21 juni och i samband med detta reviderades antalet avlidna fall anmälda från och med 1 januari 2023.

Blir det någon skillnad tycker du?

Edit: Vem serverar socialstyrelsen med data tror du?
Citera
2024-02-21, 13:51
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Du får väl läsa rapporten. Det här är ingen läs-service. Pajas.

Det var du som hävdade att överdödlighet efter en pandemi är normalt, kan du utveckla hur du tänker här?
Citera
2024-02-21, 13:53
Medlem
Zloths avatar
Alltid lika underhållande att läsa vad läkemedelsindustrins största shills, gärningsmannen och mundomongot skriver.

Är det någon som vet hur många svenskar det är som faktiskt har tagit giftsprutan? Sist jag kollade, vilket var några månader innan WHO gick ut med att Covid-19 inte längre var en farlig sjukdom, så fanns det 1,6 miljoner ovaccinerade och 293 000 som bara hade tagit en spruta. Jag kan tänka mig att det har stannat på ungefär dessa siffror.
Senast redigerad av Zloth 2024-02-21 kl. 13:56.
Citera
2024-02-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharfel
Alltså tanken med referenser är ju att man ska kunna göra sina argument trovärdiga. På vilket sätt säger databasen att det förhåller sig som du säger? En i mitt tycke övertygande förklaring finns i länken som jag tidigare presenterade (https://healthfeedback.org/claimreview/alleged-spikes-in-medical-conditions-military-after-covid-19-vaccine-based-on-faulty-data-thomas-ren z/)

det vill säga vid överföring av data från DMSS till DMED har det blivit fel. Data i DMSS har hela tiden varit riktiga.

Förstår du att företrädare för skolmedicinen genererar varenda datapunkt i de databaser du refererar till? Vare sig shamaner eller Rudolf Steiner har på något sätt bidragit. Sen har företrädare för skolmedicinen behandlat och bearbetat data. Vare sig shamaner eller Rudolf Steiner har på något sätt bidragit. På vilket sätt tycker du att detta skulle vara trovärdigt?

Ni shamaner och Rudolf Steiner får se till att göra egen statistik.

...Jag tycker inet den förklaring var övertygande alls: Under 2016-2020 var allt fel och underrapporterat, men 2021 så repararedade databasen mirakulöst sig själv. Hmm. Varför är ingen intresserad att göra om analysen, med korrekta data från 2016-2020? Varför sägger man bara kort att det var fel och sen läcker man locket på? Varför vill de inte veta hur det förhåller sig? Statistik på en så stor organistaion, med så mycket data om de enskilda personerna, borde ju vara ovärdelig. Alla borde vilja ha fakra på bordet. ...Tydligen inte.

Som redan påpekats: Det är från svårmanipulerad statisk som mortalitetsstatistik och siffror från försäkringsbolagens utbetalningar för liv- och invalidets-försäkringar som vi kommer få sanningen.
Citera
2024-02-21, 13:56
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Alla vet att det som som kallas för "läkemedel" är förenat med risker.

Det skulle funnits transparens vid den senaste fejk pandemin, men en korrupt regeringen satte stopp för livsavgörande information om svåra/dödliga biverkningar.

Hur många covid sprutor tog du ?

Fejk pandemi? Betyder det att de jag kände och som dog till följd av covid fejkade? Och de med post-covid? Samt de covid-patienter som behövde akut vård som till följd överbelastade vården så att patienter med exempelvis cancer, inte kunde få den vård de behövde, var fejk?

Att man inte kunde förutse de exakta konsekvenser vacciner skulle föra med sig är inte konstigt men bedömningen som experter, inte självutnämnda imbecilla ”experter” som du, utan faktiska experter med utbildning, gjorde bedömningen att vaccinets konsekvenser var lindringars än de konsekvenserna som skulle varit om man låtit covid härja fritt.

Måste fråga, är du eller någon av dina föräldrar utvecklingsstörd? Hade varit intressant att veta bakgrunden till din idioti.
Senast redigerad av fiftyforfifty 2024-02-21 kl. 13:59.
Citera
2024-02-21, 13:56
Medlem
AlabamaWs avatar
Citat:
Du menar att JAG skall belägga det du eller någon annan påstår?

Är du intresserad kan du ju ta reda på? Varför frågar du om du inte är? Då är man ju inte intresserad av sin egen kunskap utan bara avfärda andras
Citera
2024-02-21, 14:00
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Så dagen när en stor asteroid ska träffa jorden, och alla vill ha en plats i bunkern. Så antar jag att du tackar nej?
Ja. Jag bedömer det som bättre att stryka med direkt än att försöka överleva under atomvinter efter atomvinter. När vulkanen Mount Tambora exploderade 1815 blev året som följde känt som ”Året utan sommar”. Grödan dog och hundratusentals människor och djur dog av svält som resultat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Year_Without_a_Summer

Tänk dig då om en stor jävla civilisationsavslutare till asteroid dammar ner på Jorden. Det är nog inte julafton att krypa upp ur skyddsrummet och mötas av beckmörker och iskyla trots att almanackan står på juni. Då föredrar jag att möta asteroiden ansikte mot ansikte och få det överstökat.
Citera
2024-02-21, 14:04
Medlem
Citat:
Vi får väl ta det här en gång till, då det verkar nödvändigt (hur obegripligt än kan vara).

Nej, man klassas inte som skadad i COVID om man skadas när man åker motorcykel. Var FÅR dessa galenpannor allt ifrån? Pajaser.

COVID-skada eller COVID-död. Det är ingen skillnad. Det är ingen som klassar dig som COVID-skadad eller COVID-död om det inte är COVID som är orsaken.
Han skrev dock att han överdrev. Tyckte det framgick tydligt.
Citera
2024-02-21, 14:08
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Menar du att Folkhälsomyndigheten har haft fel om Covid? Men alla råden vi har fått från Folkhälsomyndigheten... och rekommendationerna att vaccinera sig? Säkert också fel? Jag är chokad. Tur att nån random snubbe/snubba på nätet pekade ut Folkhälsomyndighetens misstag. Nu vet jag bättre.
Ja, om FHM sagt att viruset inte är luftburet så har de haft fel om det.
Citera
2024-02-21, 14:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Lärt sig något, av dig?

Varför har vi en regering som samarbetat med läkemedelsbolagen. En korrupt regeringe som godkänt att snuskiga bolag får skriva sig fria från alla vaccinskador som uppstår från deras sk mediciner?.

Med andra ord; Läkemedelsbolagen kan sälja vad som helst, tom cyanid i sprutorna, mörda hela jordens befolkning utan att straffas. Och dom här företagen hjälper du😑
Hur menar du att jag "hjälper" läkemedelsbolag genom att hänvisa till officiell statistik som visar att åren efter en pandemi så ökar antalet avlidna människor i sjukdomar som inte är direkt orsakade av den patogen som orsakade pandemin? Det är ju fakta?

"Hjälper" man läkemedelsbolagen om man hänvisar till fakta?

Det andra tramset kan du kanske lufta i konspirationsforumet?
Citera
2024-02-21, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
...Jag tycker inet den förklaring var övertygande alls: Under 2016-2020 var allt fel och underrapporterat, men 2021 så repararedade databasen mirakulöst sig själv. Hmm. Varför är ingen intresserad att göra om analysen, med korrekta data från 2016-2020? Varför sägger man bara kort att det var fel och sen läcker man locket på? Varför vill de inte veta hur det förhåller sig? Statistik på en så stor organistaion, med så mycket data om de enskilda personerna, borde ju vara ovärdelig. Alla borde vilja ha fakra på bordet. ...Tydligen inte.

Som redan påpekats: Det är från svårmanipulerad statisk som mortalitetsstatistik och siffror från försäkringsbolagens utbetalningar för liv- och invalidets-försäkringar som vi kommer få sanningen.

Nej, du har inte förstått. Du vet nog inte riktigt vad en databas är.

DMED är en förhållandevis lättillgänglig databas för skolmedicinare med anonymiserade data från en mer fullständig databas DMSS. Genom felaktig automatisk databehandling har fel data förts över från DMSS till DMED. När detta upptäcktes rättades detta till genom att rätt data fördes över från DMSS till DMED. Data i DMSS har hela tiden varit desamma.

Hoppas detta kan hjälpa dig.
Citera
2024-02-21, 14:13
Medlem
styckets avatar
Citat:
Om du läser pappret så framgår det hur de gjort för att sammanställa datat. Det är första stycket och är för enkelhetens skull döpt till "Methods".

Du kan väl börja där innan du börjar ställa dumma frågor så slipper du dra ned byxorna på dig IGEN?

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2788067
Tolkar jag det rätt som att du inte vill dela med dig varför du personligen anser studien är tillförlitlig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in