2024-02-21, 13:09
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
När det gäller vaccinerna så är man dessutom noga med att påpeka att det kanske inte beror på vaccinerna egentligen eller att vaccinerna bara är en liten del som tillsammans med andra problem leder till skadorna.

När det gäller viruset så är det tvärtom. Skadas du när du åker motorcykel och kraschar så är det en covidskada om du varit positiv (överdriver såklart här men poängen kvarstår).
Var FÅR ni allt det här tramset ifrån? Sitter ni och hetsar-fantiserar ihop det själva eller är det någon som lurat i er hela svamlet?

Vi får - otroligt nog - ta det IGEN:
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är ingen "uppfattning". Hur mycket än antivaxxar-patrasket fått för sig att läkare står och "hittar på" att folk avlider i COVID och att "de har fel" har vi i den moderna världen ganska bra koll vad som är anledningen till att folk avlider.

I den moderna världen använder vi oss dels av något som kallas klinisk diagnostik, det betyder att vi med enkel provtagning, sjukhushistoria och kliniska fynd kan diagnostisera patienter. Vissa diagnoser är väldigt svåra att ställa, andra är väldigt enkla. COVID hör till de absolut enklaste diagnoserna du kan ställa.

https://www.sbu.se/contentassets/2c6ecfac42a3428fa26aa827ca7a9058/3.2-klinisk-diagnostik.pdf

Dessbättre behöver man i fallet med COVID inte lita enbart på den kliniska diagnostiken, eftersom vi kan laboratoriebekräfta de sekundära infektioner och komplikationer som uppstår till följd av den primära virusinfektionen. Det är inte en "uppfattning" att patienten drabbas av sepsis, det är ett laboratoriebekräftat infektionsutlöst tillstånd som orsakar organdysfunktion. Ett exempel på en sådan organdysfunktion är det renala systemet som ofta kollapsar. Det bekräftas också av laboratorieprover, det är ingen "uppfattning". I fallet med COVID kan vi bekräfta att 99,99% av alla patienter som avlider i COVID avlider i COVID.

Ett dödsorsaksintyg innehåller uppgifter om dels den terminala dödsorsaken (t.ex. Hjärtsvikt), därefter vad som var den underliggande orsaken till den terminala dödsorsaken (tex, COVID), samt annat som anses kunna ha bidragit till att patienten avled men inte varit den direkta dödsorsaken (t.ex. Cancer, Diabetes.

https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/ovrigt/information-till-dodsorsaksintyg-lakare-covid19.pdf

Obegripligt och skrattretande nog lever antivaxxar-patrasket med övertygelsen om att när en patient kommer in på sjukhuset via ambulans från en trafikolycka, med en instrumentpanel intryckt i ansiktet, en styrkolumn som punkterat ena lungan och trängt in vänstra förmaket, då kommer läkaren att ha "uppfattningen" att patienten dog av COVID bara för att patienten tolv dagar tidigare testade postivt för SARS-CoV-2.

Någon måtta får det faktiskt vara på antivaxxar-patraskeriet.
Citera
2024-02-21, 13:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
mRNA-vacciner (som Pfizer-BioNTech och Moderna):
- Kopplades till en högre risk för myokardit (inflammation i hjärtmuskeln). Denna risk var särskilt noterbar efter den andra dosen av vaccinet.

Andra dosen av Modernavaccinet i synnerhet, hos unga män, men fortfarande lägre risk för myokardit än om du får viruset med den högst uppmätta vaccindosen (2a dosen Moderna).

D.v.s viruset är farligare än vaccinet, fortfarande.
Citera
2024-02-21, 13:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Tolkar jag dig rätt om du utgår efter att det är påhittat att dom prövade testerna på en get och en frukt och fick positiva av svar?
Jag utgår ifrån att det inte finns några belägg för att det skulle skett. Om du har belägg får du gärna tillhandahålla dem.

Jag har däremot belägg för graden av felprocent i de antigentester som användes i t.ex. Canada. Den var 0.005%, dvs 500 felresultat på 1 miljon tester. Här kommer länken igen.

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2788067
Citera
2024-02-21, 13:17
Medlem
Citat:
Var FÅR ni allt det här tramset ifrån? Sitter ni och hetsar-fantiserar ihop det själva eller är det någon som lurat i er hela svamlet?

Vi får - otroligt nog - ta det IGEN:
Jag gissar att han syftar på fall som dessa exempelvis:

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/08/covid-19-oftast-inte-ensam-orsak-vid-dodsfall-bland-aldre/
Citera
2024-02-21, 13:17
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jag utgår ifrån att det inte finns några belägg för att det skulle skett. Om du har belägg får du gärna tillhandahålla dem.

Jag har däremot belägg för graden av felprocent i de antigentester som användes i t.ex. Canada. Den var 0.005%, dvs 500 felresultat på 1 miljon tester. Här kommer länken igen.

Jag ser studien. Vet du hur dom dubbelkollade så att deras resultat stämde? Alltså hur de gick tillväga? Var det en tillförlitlig metod, varför?

Fanns det olika test, batcher osv? Varför anser du att studien är tillförlitlig?
Citera
2024-02-21, 13:21
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Många dog under pandemin, många dör i dag.

Borde vi inte se en markant underdödlighet efter pandemin?

Man dör väll bara en gång?
Nej. Historiskt sett har man åren efter en pandemi haft en ökad dödlighet i andra sjukdomar än den som orsakades av den ursprungliga infektionen. Det skrev jag redan tidigare. LÄSER du inte vad jag skriver? Jag föreslår att du börjar med det så lär du dig något. Pajas.

Citat:
Death rates from all causes, from influenza and pneunmonia, and from all other causes were analyzed in weekly intervals for the years 1918 to 1929 for a group of 35 large cities in the United States with respect to (a) time distribution of the excess deaths during influenza epidemics in each of the three cause groups, (b) extent of the excess above expected or normal rates for the same season of the year, (c) proportion of the total excess that was credited to influenza and pneu- monia, and (d) the proportion credited to other causes of death. Weekly excess deaths credited to causes other than influenza and pneumonia present a picture strikingly similar in time distribution to excess deaths credited to influenza and pneumonia. In the minor epidemics that have occurred since 1920, about 40 per cent of the excess mortality from all causes has been credited to causes other than influenza and pneumonia. In the epidemic of 1920, 23 per cent of the excess deaths were so credited, and in 1918-19, 8 per cent of the excess deaths were credited to causes other than influ- enza and pneumonia. Excess deaths in which influenza or pneuimonia was credited as a contributory but not as a primary cause of death seem to account for only about half of the excess deaths credited to causes other than influenza and pneumonia. The chief causes to which excess deaths from causes other than influenza and pneumonia are credited during influenza epidemics are organic heart diseases, nephritis, cerebral hemorrhage, diabetes, respiratory tuberculosis, bronchitis, and puerperal conditions other than septicemia. In the epidemics of 1918-19 and 1920 respiratory tuberculosis and puerperal causes were more important as contributors of excess deaths than in the minor epidemics since 1920. In the latter epidemics from 1922 to 1929, 46 per cent of the excess deaths not credited to influenza and pneumonia were credited to organic heart diseases. REFERENCES (1) Collins, S. D., Frost, W. H., Gover, M., and Sydenstricker, E.: Mortality from Influenza and Pneumonia in 50 Large Cities of the United States, 1910- 1929. Pub. Health Rep., vol. 45, No. 39, September 26, 1930. (Reprint 1415)

https://www.jstor.org/stable/4580606?read-now=1&seq=17#page_scan_tab_contents

Ett tips är att du slutar lyssna på galenpannor som Andrew Bridgen och John Campbell som får för sig att "bara för att folk avlider i COVID så skulle de avlidit i alla fall".

Så, nu har du lärt dig något nytt IGEN!
Citera
2024-02-21, 13:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jag ser studien. Vet du hur dom dubbelkollade så att deras resultat stämde? Alltså hur de gick tillväga? Var det en tillförlitlig metod, varför?

Fanns det olika test, batcher osv? Varför anser du att studien är tillförlitlig?
Om du läser pappret så framgår det hur de gjort för att sammanställa datat. Det är första stycket och är för enkelhetens skull döpt till "Methods".

Du kan väl börja där innan du börjar ställa dumma frågor så slipper du dra ned byxorna på dig IGEN?

Citera
2024-02-21, 13:27
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Jag har letat förgäves efter siffror på hur många som dog i Sverige 2023, har du hittat siffror på det?
Länka i så fall så är du jättesnäll!
Jag har bara kunnat hitta fram till maj månad 2023.

https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/demo_r_mwk_ts__custom_9988220/default/table?lang=en

Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Med andra ord: -Du utgår ifrån att alla som kommer att dö av vaccinen, direkt eller indirekt genom att vaccinen tillåtit andra sjukdomar att utveckla sig, redan har dött.

Jag tror inte det finns skäl att vara så positiv. Jag tror att massvis med folk kommer att gå en för tidig död till mötes under flera decennier. Jag kan ta några konkreta exempel från min bekantskapskrets: Två kvinnor, varav den ena utvecklade Parkinson och den andra MS någon månad efter vaccinerna. De är fortfarande i livet, men när de dör så kommer det inte stå "covid" i dödsattesten.

Kanske skulle dessa personer utvecklat sjukdomarna ändå, utan vaccin. Men nu skedde det troligtvis tidigare i deras liv och ett antal decennier kommer således hyvlas av från deras normala livslängd. Detta är något vi kommer kunna se i mortalitetsstatistiken framöver. Vi kommer självfallet inte med säkerhet kunna säga att enskild person dött pga ett vaccin för tio eller femton år sedan, däremot kommer vi kunna applicera statisktiska metoder på befolkningen som helhet och se därigenom se orsakssamband.

Jag utgår från att flertalet av de som kom ur åren 2020-2022 med livet i behåll har har alla chanser att återhämta sig från sputorna. Man kan delvis kompensera detta genom att ta hand om sin hälsa på ett bättre sätt än vad man annars hade gjort. Något jag tror många kommer göra. Men har man tagit de här sputorna, speciellt flera stycken, så kommer man att leva med ett visst handikapp för resten av sitt liv. Det är upp till var och en om man vill kompensera för detta eller inte. Om du har varit rökare i 10 år så kommer det förfölja dig resten av livet på samma sätt. Hur farliga de här vaccinerna är på riktigt lång sikt vet vi fortfarande inte, men jag tror på kraften i återhämtningen. Det är där jag tror vi kommer landa till slut.
Citera
2024-02-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Källan är ju den här databasen från USA:s militär. Vad är det du inte förstår?

Den här databasen hade ju statistik...

Som jag redan påpekat i den här tråden så är det uppenbart att big pharma och skomledicinen komma göra allt vad de kan för att lägga locket på. Därför måste vi studera okurrumperad och oförfalskad statistik, som är svår att dölja. Det är så vi kommer att få veta sanningen. Tex titta på mortalitetssiffror generellt, eller på statistik från de stora försäkringsbolagen, på deras utbetalningar för livförsäkringar eller invaliditet. Hittills ser det inte bra ut för vaccinerna, men vi får väl se hur det utvecklar sig.

Alltså tanken med referenser är ju att man ska kunna göra sina argument trovärdiga. På vilket sätt säger databasen att det förhåller sig som du säger? En i mitt tycke övertygande förklaring finns i länken som jag tidigare presenterade (https://healthfeedback.org/claimreview/alleged-spikes-in-medical-conditions-military-after-covid-19-vaccine-based-on-faulty-data-thomas-ren z/)

Citat:
The DMED is a database that provides remote access to a subset of data on diseases and medical events contained within the Defense Medical Surveillance System (DMSS). When comparing DMED data with the data source on the DMSS, officials found that there was an error in the number of medical diagnoses from the previous five years.

det vill säga vid överföring av data från DMSS till DMED har det blivit fel. Data i DMSS har hela tiden varit riktiga.

Förstår du att företrädare för skolmedicinen genererar varenda datapunkt i de databaser du refererar till? Vare sig shamaner eller Rudolf Steiner har på något sätt bidragit. Sen har företrädare för skolmedicinen behandlat och bearbetat data. Vare sig shamaner eller Rudolf Steiner har på något sätt bidragit. På vilket sätt tycker du att detta skulle vara trovärdigt?

Ni shamaner och Rudolf Steiner får se till att göra egen statistik.
Citera
2024-02-21, 13:30
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Nej. Historiskt sett har man åren efter en pandemi haft en ökad dödlighet i andra sjukdomar än den som orsakades av den ursprungliga infektionen. Det skrev jag redan tidigare. LÄSER du inte vad jag skriver? Jag föreslår att du börjar med det så lär du dig något. Pajas.

https://www.jstor.org/stable/4580606?read-now=1&seq=17#page_scan_tab_contents

Ett tips är att du slutar lyssna på galenpannor som Andrew Bridgen och John Campbell som får för sig att "bara för att folk avlider i COVID så skulle de avlidit i alla fall".

Så, nu har du lärt dig något nytt IGEN!

Du tror inte att folk skulle dö i större utsträckning efter en pandemi om botemedlet visade sig vara fullt av biverkningar?

Har du lust att länka statistiken efter spanska sjukan, som du gör ditt antagande på om överdödlighet efter en pandemi.

Hur tillförlitlig är 100 år gammal statistik förresten?
Citera
2024-02-21, 13:30
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Jag gissar att han syftar på fall som dessa exempelvis:

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/08/covid-19-oftast-inte-ensam-orsak-vid-dodsfall-bland-aldre/
Vi får väl ta det här en gång till, då det verkar nödvändigt (hur obegripligt än kan vara).

Nej, man klassas inte som skadad i COVID om man skadas när man åker motorcykel. Var FÅR dessa galenpannor allt ifrån? Pajaser.

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
När det gäller viruset så är det tvärtom. Skadas du när du åker motorcykel och kraschar så är det en covidskada om du varit positiv (överdriver såklart här men poängen kvarstår).
COVID-skada eller COVID-död. Det är ingen skillnad. Det är ingen som klassar dig som COVID-skadad eller COVID-död om det inte är COVID som är orsaken.

Citat:
Nej, om du kör ihjäl dig finns inga uppgifter om COVID-19 på dödsorsaksintyget (eller death certificate). På det dokumentet lämnar vi uppgifter om det som är terminal dödsorsak, direkt underliggande dödsorsak eller andra faktorer som bidragit till dödsfallet.

Ett dödsorsaksintyg innehåller uppgifter om dels den terminala dödsorsaken (t.ex. Hjärtsvikt), därefter vad som var den underliggande orsaken till den terminala dödsorsaken (tex, COVID), samt annat som anses kunna ha bidragit till att patienten avled men inte varit den direkta dödsorsaken (t.ex. Cancer, Diabetes.

https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/ovrigt/information-till-dodsorsaksintyg-lakare-covid19.pdf

Obegripligt och skrattretande nog lever antivaxxar-patrasket med övertygelsen om att när en patient kommer in på sjukhuset via ambulans från en trafikolycka, med en instrumentpanel intryckt i ansiktet, en styrkolumn som punkterat ena lungan och trängt in vänstra förmaket, då kommer läkaren att ha "uppfattningen" att patienten dog av COVID bara för att patienten tolv dagar tidigare testade postivt för SARS-CoV-2 och därför skriva det som dödsorsak. Nej, så är det inte.

Det är inte annorlunda i andra delar av den civiliserade världen, t.ex. Storbritannien.
Citera
2024-02-21, 13:31
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ja, jag vet bättre.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9047781/

Så, nu vet du.
Menar du att Folkhälsomyndigheten har haft fel om Covid? Men alla råden vi har fått från Folkhälsomyndigheten... och rekommendationerna att vaccinera sig? Säkert också fel? Jag är chokad. Tur att nån random snubbe/snubba på nätet pekade ut Folkhälsomyndighetens misstag. Nu vet jag bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in