Citat:
Ursprungligen postat av
fiftyforfifty
Samt de covid-patienter som behövde akut vård som till följd överbelastade vården så att patienter med exempelvis cancer, inte kunde få den vård de behövde, var fejk?
Är det där verkligen sant eller ett påhitt?
Jag känner en del människor som jobbar på sjukhus runtom i landet. När det begav sig, så berättade flera av dem att en hel del sjuksköterskor och läkare sjukskrev sig. Inte för att de var sjuka, utan för att de var rädda för Covid. Som ett resultat av det blev en del avdelningar underbemannade.
Likaledes svämmade akuten över av folk som var skräckslagna för att de trodde att de hade Covid - men som egentligen inte hade det, alternativt inte behövde vård för sjukdomen. Resultatet blev överfulla akutrum.
Samtidigt fanns det ett överflöd av videos på sociala medier där sjuksystrar dansade och filmade sig själva under Covid-perioden. Det hade man tydligen tid med.
Så, du rapar nog bara upp propaganda.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Var FÅR ni allt det här tramset ifrån? Sitter ni och hetsar-fantiserar ihop det själva eller är det någon som lurat i er hela svamlet?
Vi får - otroligt nog - ta det IGEN:
"Vi" behöver inte ta det igen, eftersom det är skitsnack. Det är därför ingen bryr sig om vad du säger.
Faktum är att många äldre människor som dog med Covid i sig, noterades som avliden pga Covid.
Ett exempel var min kvinnliga granne, som min fru tog hand om. Hon var 92 år och hade varit på gränsen till död de senaste tre åren. Alla var införstådda med att minsta lilla förkylning skulle kunna ta kål på henne. När Covid dök upp, så hade hon cancer utspritt i hela kroppen och två njurar som knappt fungerade alls. För att inte nämna Alzheimer.
Hon dog, samtidigt som hon hade Covid. Detta räknades in som en död person på grund av Covid.
Så "avskrev" man människor över hela Europa. Om du inte fattar hur det påverkar statistiken, så är du dum i huvudet. Eller ja, du har redan bevisat för alla att du är korkad. Men ändå. Böghora.