2024-02-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Jag har svarat på din fråga men visst, jag kan ge dig ett annat svar om du inte är nöjd sen skulle jag uppskatta om du avstår ifrån förolämpningar ifall du inte är nöjd

Det är klart att jag kan se en risk ifall andra grupper publicerar bilder och/eller videos på personer i andra sammanhang där de publicerade personerna inte haft för avsikt att ge sig på försvarslösa barn

Nu har inte detta blivit verklighet ännu och jag kan inte säga idag hur jag skulle ställa mig till det, jag måste nog se det först innan jag kan ta ställning till det
Tack för ett bra svar nu.
Är det okej att hänga ut personer med namn och bild om de ägnar sig åt en minst sagt tveksam sysselsättning?
De har inte begått ett brott, än mindre dömda.
Det vore betydligt mer effektivt om de konfronteras med vad de håller på med.
De får information om de frivilligt söker hjälp kommer inget hända. Incitamentet är betydligt större att finna bot och bättring om livet inte raseras och självmord är enda utväg
Vad tror du om det?
Citera
2024-02-19, 21:21
Medlem
de borde nog göra ett försök att regga en profil på darkside som "flicka 18 år"

många kaosgubbar som trålar o hoppas man är yngre än så sägs d

många yngre än 18 reggar sig där?
Citera
2024-02-19, 21:40
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Tack för ett bra svar nu.
Är det okej att hänga ut personer med namn och bild om de ägnar sig åt en minst sagt tveksam sysselsättning?
De har inte begått ett brott, än mindre dömda.
Det vore betydligt mer effektivt om de konfronteras med vad de håller på med.
De får information om de frivilligt söker hjälp kommer inget hända. Incitamentet är betydligt större att finna bot och bättring om livet inte raseras och självmord är enda utväg
Vad tror du om det?

När det gäller sexbrott mot barn så är det fullständigt nödvändigt för att skydda presumtiva offer som jag ser det, annars så kommer dom hålla låg profil ett tag och sen vara igång igen

En gång är en gång för mkt

Självmord är ingen utväg, inte nog med att dom har försökt begå sexualbrott mot barn, dom ska dessutom ta sitt liv och traumatisera sin familj ytterligare
Dom får ta ansvar för sitt beteende istället och finnas kvar för sin familjs och sin egen skull

Dom får ta sig upp ur hålet som dom hade tänkt slänga ner sitt offer i, med några års kamp så går det att må bättre igen även om det tar tid
Citera
2024-02-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Goda egenskaper om man ska syssla med juridik som är mer människoorienterad, garanterat.

Att du vågar visa dig mr Pussy efter dina tafatta försök till debatt häromdagen ger dig ändå nån form av respekt men självinsikt är det tydligen brist på.

Dumpen har verkligen skruvat upp. Jäklar vad bra Sara skötte snacket vid konfrontationen 375. Den gamla hippien höll dock på att förstöra som vanligt men belevade Sara löste situationen.

Dumpen-Stella, psykolog light har säkert lärt ut fler färdigheter än bara Processtrappan - vad fan hände med den förresten? Var ju som ljuv musik när Sara snabbspolade trappan under konfontrationer. Förnekelse och allt vad det hette gav ju Dumpen boost.
Citera
2024-02-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Intressant förtalsdom...
https://expo.se/nyhet/samnytts-ansvarige-utgivare-doms-till-fangelse/

Degerlind har dömts bl.a. på grund av att ha pekat ut en person som en "vedervärdig människa". Försvaret, som underkändes, var att personen var en person med makt.

Undra hur dessa fiskutpekningar som väl nu är uppe i över 100 skulle betraktas? Många utan fällande dom vilket inte ens krävs och personer som omöjligt kan karaktäriseras som maktmänniskor. Jag ser inte ens hur en skiss till ett försvar skulle se ut. Sara (och Patrik) är för mycket med i matchen för att kunna skylla på att dom är koko och istället behöver vård.

En likhet med Dumpen är att Sammnytt inte heller är med i Mediernas etiknämnd.
Likheterna är få mellan Dumpens agerande och den typen av uttalande Samnytt gör. De var med i Medierna etiknämnd, de har lämnat nyligen, troligen efter åtminstone första domen och andra anmälan.

Dumpen är beredda att ta konsekvenser i form av fängelse och böter, fjuttböter är det dessutom.
Citera
2024-02-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Att du vågar visa dig mr Pussy efter dina tafatta försök till debatt häromdagen ger dig ändå nån form av respekt men självinsikt är det tydligen brist på.

Dumpen har verkligen skruvat upp. Jäklar vad bra Sara skötte snacket vid konfrontationen 375. Den gamla hippien höll dock på att förstöra som vanligt men belevade Sara löste situationen.

Dumpen-Stella, psykolog light har säkert lärt ut fler färdigheter än bara Processtrappan - vad fan hände med den förresten? Var ju som ljuv musik när Sara snabbspolade trappan under konfontrationer. Förnekelse och allt vad det hette gav ju Dumpen boost.
Du stalkar på ser man. Är det LP som du fixerat dig vid nu senast.. Inget nytt över SoFo
Stella var det väl länge sen man såg till, är hon ens med längre? Dags att uppdatera sig Gipsis.
Citera
2024-02-19, 23:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
S&P vet om det
Dom har själva skämtat i podden tidigare om att dom kan turas om att sitta i fängelse
Medans Sara sitter inne så kan Patrik ta över och tvärtom
Sara har ensamt ansvaret som utgivare.

Om det blir prejudikat, kan alla stämma. Snart 400 stämningar då.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-02-19 kl. 23:16.
Citera
2024-02-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Likheterna är få mellan Dumpens agerande och den typen av uttalande Samnytt gör. De var med i Medierna etiknämnd, de har lämnat nyligen, troligen efter åtminstone första domen och andra anmälan.

Dumpen är beredda att ta konsekvenser i form av fängelse och böter, fjuttböter är det dessutom.

Om en efter en märker att det finns en framkomlig väg så kan det bli lite mer än en fjutt.
Citera
2024-02-19, 23:20
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Åter, om idioterna låter bli att förnedra andra och sin familj så skulle ingen hända.
Har du inte fattat, läs mellan raderna, Dumpen vill innerst inne att gäddan ska bli förnedrad, mobbing av anhöriga ökar förnedringen.
Citera
2024-02-19, 23:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Kollar du hemsidan så står det inte något om att dom är helt skyddade har aldrig gjort

Om du syftar på mina uttalanden så har jag sagt från början att det är en bedömning en domstol i så fall måste göra
De hävdar de får fotografera filma, det får de, men om de önskar att de ska avsluta filmningen får de visserligen fortsätta, men, att då publicera det som objektet bett om att sluta filma, är klart förtal om det är negativt för gäddan. Kommer högst troligen leda till dom i de fall som gäddan bett avsluta och publicerat filmen som förtal. Två i kvadrat är värre än en.
Citera
2024-02-19, 23:34
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Sara har ensamt ansvaret som utgivare.

Om det blir prejudikat, kan alla stämma. Snart 400 stämningar då.

Sara kan välja att genomföra ett sk utgivarbyte om hon skulle vilja så att hon har ensamt ansvaret idag förändrar inte så mkt
Citera
2024-02-20, 00:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ja men gäddan väljer att chatta med vad den tror är ett barn. DET är problemet, säg vad du vill. Bara att inte chatta med ungar så får du inga problem, bra va?
Har alla chattat med ungar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in