Citat:
Ursprungligen postat av
Habibiisme79
Jag har snart ätit Litium i 1 år. Fick det för att stabilisera mina nedåtgångar. Hade svår depression, den är desto mildare nu. Har även PTSD samt utmattningssyndrom. Det är väl klart det finns biverkningar, men ibland måste man väga vilket som kan bli bäst. Jag ångrar mig inte att jag valde det. Livet har blivit stabilare. Är det bra?? Nej, men så mycket bättre, befann mig på den totala botten fanns inget ljus någonstans. Visst skulle jag vilja ha något mer för att förbättra måendet ytterligare. Har absolut noll glädjekänslor. Men ligger på en bra koncentration. Äter 6 tabletter litium varjff ex dag men även 2 olika antidepressiva på maxdos. Fick ta prover 1 gång i veckan nån månad eller så. Min sköldkörtel ökade till 12 men ligger nu på 6,5. Biverkningarna jag har fått är darrhänthet, väldigt jobbiga problem med magen som ska ha gått över men är kvar. Det luktar verkligen död efter mig 😂 Muntorrhet absolut men det hade jag innan med. Först fick jag prova Lamotrigin men fick sluta snabbt eftersom biverkningarna blev outhärdliga.
Hej, jag "panikslutade" när der visade sig att min TSH hade ökat till 5 och kreatinin gått upp till 115 eftersom läkaren ville sätta in levaxin för sköldkörteln och något annat för att hjälpa njurarna. Är inte alls säker på att jag har BP2, bara återkommande depp och ADD liknande symptom.
Hur ser det ut för dig nu? funkar det fortfarande och vilka värden ligger du på och behöver du ta levaxin?