Citat:
Ursprungligen postat av
3Godisar
Intressant.. följer om du vill skriva sen hur det gick. (Om du testar).
Jag trodde bara man kunde få det om man har diagnosen bipolär, men du har inte fått diagnoseen eller?
Det är komplicerat. Man kan , som jag förstår det, få stabiliserande av andra skäl också men det är ju alltid till för att stabilisera måendet och svängningar. ADHD, BP, EIPS mm har en ganska svårtdechiffrerad symptombild med stora överlapp. Vad är knepig personlighet? Vad är ADHD? Vad är BP? Vissa läkare ger en"tills vidare diagnos, BP UNS" medan man utreder och då kan "bra svar" på stabiliserade vara en del av det som avgör om man sedan får diagnosen BP2. Om jag förstått saken rätt. BP1 är oftast självklar eftersom en äkta mani är redigt tokiga grejor.
Har läst på ordentligt om biverkningarna och det är ju inget man blir sugen på att stoppa i sig. Men, när man har problem som inte blir hjälpta av annat, kan man till slut tänka sig att prova vad som helst.
När en förhoppning att det finns någon på detta forum som använder litium med få bieffekter och lever ett normalt liv och vill berätta om detta. Annars återstår väl bara att prova. Är inte sugen på de andra alternativen som valproat och lamictal heller...