Citat:
Ursprungligen postat av
Lotepusen
Hvor har du det fra at Jonas har erkjent tysting? Til Avhørt benekta han å ha tysta på noen som helst.
Til Avhørt erkjenner Jonas at han gikk til politiet og fortalte at han hadde betalt 20 000 kr for påtenning av den éne betongbilen. Han bedyrer sin uskyld, og mener at det hele var en spøk. Som følge av dette ble 2 personer siktet og satt i varetekt. Disse personene ble utelukkende pågrepet og siktet på bakgrunn av det Jonas fortalte til politiet, noe som da pr.definisjon er tekstbok «tysting».
Hvor har du det fra at han benekta at han tysta egentlig?
De ulike «faktum» som enkelte her inne kommer med er åpenbart ikke tilgjengelig for de fleste av oss. Du, og enkelte andre endrer jo til og med historien selv om det finnes offentlige lydklipp, og da kan man jo fader meg begynne å lure.
Enten så er noen av dere lokale, og har en eller annen agenda mot noen av de siktede, kanskje de tuppa noen av dere i rumpa, eller kanskje de sneik foran deg i køen, hvem vet. Alternativet er at noen av dere er regelrett latterlige, og lider av lav IQ og altfor mye fritid.
Det er nærmest poengløst å komme med objektive fakta i tråden fordi noen nekter å forholde seg til det uansett. Hypoteser som; «KØS drepte Jonas fordi han er tyster selv og ville flytte fokus på Jonas, osv», det gir mer mening enn de åpenbare fakta. Det er litt morsomt også, men på en tragikomisk måte.
Det er i det minste flaks for Kripos at dere tar tak i denne saken, og ikke minst for de pårørende som har tryglet i ulike medier om at spekulasjonene må stoppe fordi de er en stor belastning. Dere fortsetter riktignok av medlidenhet og empati ovenfor dem, dere vil jo tross alt finne ut av dette, løse saken, så all honnør til dere! Bravo!
PS. Jeg tror KØS er en seriemorder som har drept flere enn Stalin, og at motivet egentlig er at han er en spion for det forhenværende KGB, og at Jonas ble drept fordi Putin ville oppta fokuset i mediene samtidig som han klargjorde for en fullskala invasjon av samene i Finnmark. KV er finansiert av KØS, men er egentlig en robot, og det er derfor han ikke prater, fordi han er programmert til å holde kjeft. Bare vent å se, jeg har mine kilder!