Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maarud441
Nei… hva skal jeg si? Jeg tror ingen startet denne tråden her for underholdning. Heller at det var noen som faktisk ville finne ut av hva som egentlig var grunnen til at Jonas dessverre mistet livet sitt. Ikke sett deg aktiv inne her tidligere, så morsomt at du kommer inn nå. Forumet tror jeg er for at man skal kunne komme med innspill og lufte ideer om hva som kan ha skjedd, ikke dermed sagt at det er fakta som er riktig.

Ja! Det er vel ingen med vett, forstand, og medfølelser for andre mennesker i behold, som finner denne saken og tråden underholdende! Helt merkelig.
Citera
2024-02-15, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinke
Selvfølgelig hadde det ledet tilbake på dem, det var vel derfra den sporeren kom? Eller tenker du at nr. 1 og 2 fant på helt av seg selv at de skulle prøve å spore og spionere på J?? En mann de over hodet ikke kjente? Eller mener du at de kjente J, og av seg selv var ute etter å ta ham?

Det virker som om du har eksepsjonelt tungt for det. Poenget var følgende; du kom med en hypotese om at sporingsenheten potensielt kunne vært levert til KV for å sette ham i en slags «felle», jeg argumenterte derfor med at det høres helt absurd ut, siden enheten uansett hadde ledet direkte tilbake til både ØH og KØS, uavhengig av om KØS visste at KV ikke ville snakke med politiet. Oppsummert; hypotesen din fremstår direkte ulogisk og dum.

Du hevder også følgende til Maarud441;

« Ja! Det er vel ingen med vett, forstand, og medfølelser for andre mennesker i behold, som finner denne saken og tråden underholdende! Helt merkelig».

Dette faller jo fullstendig på sin egen urimelighet da omtrent samtlige følger denne tråden fordi de har interesse av aktuelle saker i nyhetsbildet, er nysgjerrige, og ønsker derfor å lese om ulike hypoteser eller delta i debatten, ergo; underholdning. Ikke noe galt i det, jeg er her av de samme årsakene. Dette betyr selvsagt ikke at jeg ikke tror at enkelte her inne har medfølelse i saken, fordi det tror jeg absolutt. Tross medfølelse eller ei, så er det uansett skamløst at du prøver å kamuflere dine intensjoner med at du er her inne av moralske årsaker, det blir rett og slett for dumt.

De pårørende i denne saken har vært ute i media og oppfordret folk til å slutte med spredning av usanne rykter, og at dette er en ekstra påkjenning for dem. Dette forumet var særs sentralt for dem i negativ forstand.

Så, «Klinke», er du desorientert, delvis tilbakestående eller er du rett og slett bare en hykler som prøver å gjøre deg viktig på et forum? En ting er i hvert fall sikkert, du hjelper hverken politiet eller de pårørende, du er ikke et bidrag, men heller en byrde, så hvorfor er du her inne hvis det ikke er for dine egne interesser? Tulling.
Senast redigerad av Lokalpokal71 2024-02-15 kl. 16:53.
Citera
2024-02-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalpokal71
Så, «Klinke», er du desorientert, delvis tilbakestående eller er du rett og slett bare en hykler som prøver å gjøre deg viktig på et forum? En ting er i hvert fall sikkert, du hjelper hverken politiet eller de pårørende, du er ikke et bidrag, men heller en byrde, så hvorfor er du her inne hvis det ikke er for dine egne interesser? Tulling.

Wow! Der traff du spikeren på hodet, gitt, med absolutt alt du sier. Imponerende! Jeg er ikke bare desorientert, eller delvis tilbakestående, men fullstendig tilbakestående, og en hykler som føler meg særdeles viktig her inne.
Senast redigerad av Klinke 2024-02-15 kl. 17:07.
Citera
2024-02-15, 18:10
Medlem
Citat:
Hvis man skal sitere det som står i avisene, så kan jeg likeså kontre med følgende;

«Hasle er uenig i at man kan formulere det så klart som at det er en bestiller.

– Vi mener at etterforskningen har avdekket at her er det flere som har ønsket å utføre plagsomme handlinger av forskjellig karakter mot Jonas».

Det er merkelig å henvise til etterforskningen hvis det ikke ligger noe i det, syns du ikke? Det virker som om alle advokatene har vært svært forsiktige med å gi spesifikke kommentarer om hva som er avdekket i etterforskningen til media, så hva sikter eventuelt Hasle til her hvis det ikke er noe håndfast i det? For meg er det nærliggende å tenke at dette dreier seg om tystingen, siden dette ubestridelig er noe Jonas selv erkjente. Hvorvidt det er korrekt eller ikke, det gjenstår å se.

Når det gjelder denne hasjsaken du henviser til med beslag av 2 kilo, så er det tydelig at du ikke har så bred erfaring med det norske rettssystemet, siden du skriver følgende; «Såvidt jeg vet har ikke saken blitt behandlet i rettssystemet ennå - over 2 år etter beslaget. Er ikke det rart?»

Nei, jeg syns ikke det er bittelitt rart engang siden majoriteten av saker dessverre tar altfor lang tid i det norske rettssystemet. 2 kilo er også en sparsommelig mengde som ikke gir lang fengselsstraff, og vil da naturlig ikke ha en høy prioriteringsgrad.

Du har nok rett i at jeg ikke har bred erfaring med det norske rettssystemet, men det har kanskje du? Eller kommer til å få?

Det jeg derimot kan resonnere meg fram til, er at en forsvarer i en drapssak har all mulig grunn til å forsøke å fordele skylden helt eller delvis på flere personer. Ja, ikke helt ulikt det du driver med i denne tråden.

Apropos skyld, hvordan tenker du straffene bør fordeles i denne saken? Bør for eksempel ØH straffes hardere enn KØS, siden han har utført noen av oppdragene? Bør KV få den strengeste straffen, selv om det var KØS som skaffet drapsvåpenet, ga det til KV for et "smelleoppdrag"? Eller bør KØS straffes hardest på grunn av gjentatt terrorisering av JH, tilsynelatende uten en god grunn, i rollen som hovedmann? Utdyp gjerne.
Citera
2024-02-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeyMouse
Om KØS er politiinformant eller ikke vet ikke jeg, men han ble iallefall observert før og etter begravelsen til JAH, der han står å prater med en politimann.
Var KØS i begravelsen til Jonas? Altså, var det der han snakka med politiet? Eller var det et annet sted?
Citera
2024-02-15, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maarud441
Jeg tror personen bak bestillingen av smell jobben/draps jobben betalte drapsmann mer enn sum som er utgitt i mediene lengre tilbake i tid/ eller noe som ikke har vært synlig. Det er en grunn til at det kun er en mann igjen som holder helt kjeft, og om jeg skal få TRO så er det en grunn til det, som kun går i hans og bestillers favør. Eller som sagt tidligere i tråden her… jeg tror også muligheten for at bestiller av oppdraget kan ha lurt Mgm1 og MGm2 i en felle ang Jonas oppe ved hytten der…

Citat:
Kanskje relevant for bestiller at KV evt skulle ha (lures til å ha?) sporingsenheten knyttet til sin mobil/en mobil som kunne spores til KV. Etter at Jonas ble drept ved hytta, kunne da politiet ha funnet enheten på Jonas' bil, og oppdaget at gm1 hadde "spionert" på Jonas. Som kjent, gm1 vil ikke snakke med politiet, og det vet KØS.
Her finner jeg mange interessante punkter. Jeg tenker også at det kan være en mulighet for at sporingsenhetoppdraget var der for at MGM1 (og 2) skulle knyttes til det hele. Men så er det et lite mysterium hvorfor MGM1 ikke snakker med politiet, når han garantert kunne lagt mye skyld over på oppdragsgiver. Kan grunnen til stillheten være at han før hyttejobben ble satt i gang ble lovet et større pengebeløp om han ikke avslører oppdragsgiver?

KØS har virkelig vært travelt opptatt med organisering, utpønsking og planlegging av dette kompliserte og intrikate opplegget. Det får meg til å tenke at han må ha vært i en svært presset situasjon. Om han fryktet for sitt eget liv (som politiinformant) så kan det forklare det kompliserte opplegget. Han har neppe hatt det så lett før han fant «løsningen» på problemene sine.
Citera
2024-02-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
KØS har virkelig vært travelt opptatt med organisering, utpønsking og planlegging av dette kompliserte og intrikate opplegget. Det får meg til å tenke at han må ha vært i en svært presset situasjon. Om han fryktet for sitt eget liv (som politiinformant) så kan det forklare det kompliserte opplegget. Han har neppe hatt det så lett før han fant «løsningen» på problemene sine.
Det kan forklare hvorfor han på avhørt-podcasten er opptatt av å stresse at dette ikke var planlagt. Han virker som en hund i løpetiden når det gjelder å snakke opp at dette ikke var planlagt. Det at han selv senere åpenbart ville kobles til saken virker han merkelig nok mindre opptatt av. Alt føles litt iscenesatt.
Senast redigerad av Martinensen 2024-02-15 kl. 21:08.
Citera
2024-02-15, 21:09
Medlem
Citat:
Var KØS i begravelsen til Jonas? Altså, var det der han snakka med politiet? Eller var det et annet sted?

Det har tidligere blitt skrevet i media at han ble observert utenfor/i nærheten av kirka, den dagen begravelsen fant sted.
Citera
2024-02-15, 21:22
Medlem
Citat:
Men så er det et lite mysterium hvorfor MGM1 ikke snakker med politiet, når han garantert kunne lagt mye skyld over på oppdragsgiver. Kan grunnen til stillheten være at han før hyttejobben ble satt i gang ble lovet et større pengebeløp om han ikke avslører oppdragsgiver?

Etter hva jeg har forstått gjennom tråden her inne, og i media, er KV visstnok en fyr som ikke stoler på politiet i det hele tatt, fra før denne saken, og at han derfor ikke snakker med dem, uansett.
Citera
2024-02-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrmanden70
Du har nok rett i at jeg ikke har bred erfaring med det norske rettssystemet, men det har kanskje du? Eller kommer til å få?

Det jeg derimot kan resonnere meg fram til, er at en forsvarer i en drapssak har all mulig grunn til å forsøke å fordele skylden helt eller delvis på flere personer. Ja, ikke helt ulikt det du driver med i denne tråden.

Apropos skyld, hvordan tenker du straffene bør fordeles i denne saken? Bør for eksempel ØH straffes hardere enn KØS, siden han har utført noen av oppdragene? Bør KV få den strengeste straffen, selv om det var KØS som skaffet drapsvåpenet, ga det til KV for et "smelleoppdrag"? Eller bør KØS straffes hardest på grunn av gjentatt terrorisering av JH, tilsynelatende uten en god grunn, i rollen som hovedmann? Utdyp gjerne.

Det er umulig å gå i dybden på skyldspørsmålet til de enkelte når man ikke kjenner detaljer utover det som har kommet frem i media, så du viser fullstendig ignoranse ved å stille det spørsmålet.

Du, jeg og resten av offentligheten sitter på marginalt med opplysninger, men allikevel så finnes det enkelte med din type arroganse som tror at man nærmest sitter på svaret vedrørende rollefordelinger, motiv, hendelsesforløp med mer.

Faktumet er at på inneværende tidspunkt er 4/5 siktede løslatt. Hvis du hadde hatt rett i hvordan du tolker de ulike siktedes roller, så hadde ikke dette vært tilfellet, det er med andre ord garantert mye essensiell informasjon som foreløpig ikke har nådd offentligheten.

Majoriteten av de som leser her inne har nok et ganske nyansert syn på saken, det gjelder for øvrig også mange av de som kommenterer, men det er enkelte av de mer aktive som livnærer seg på de mer radikale spekulasjonene. Du fremstår som en av disse. Man kan jo undre seg over hvor moralsk nettopp dette er?
Citera
2024-02-15, 22:06
Medlem
Citat:
Det virker som om du har eksepsjonelt tungt for det. Poenget var følgende; du kom med en hypotese om at sporingsenheten potensielt kunne vært levert til KV for å sette ham i en slags «felle», jeg argumenterte derfor med at det høres helt absurd ut, siden enheten uansett hadde ledet direkte tilbake til både ØH og KØS, uavhengig av om KØS visste at KV ikke ville snakke med politiet. Oppsummert; hypotesen din fremstår direkte ulogisk og dum.
Ble litt dårlig stemning her i tråden. Mange hypoteser og meninger all den tid vi ikke får vite noe helt sikkert. Angående sporingsenheten: den enkleste forklaringen er at MGM1 selv var den som ville sette den på Jonas’ bil. Og at KØS slett ikke visste om dette. Vi vet vel heller ikke hva slags sporingsenhet det er snakk om. Det kan være alt fra avanserte dingser til helt enkle AirTags som man kjøper på Clas Ohlson.
Citera
2024-02-15, 22:15
Medlem
Citat:
Etter hva jeg har forstått gjennom tråden her inne, og i media, er KV visstnok en fyr som ikke stoler på politiet i det hele tatt, fra før denne saken, og at han derfor ikke snakker med dem, uansett.
Ja, det har jeg skjønt. Men han ikke vært hekta for drap før, og må/bør tenke annerledes nå. Om det er sånn at det er han som har skutt Jonas, basert på et oppdrag (uanhengig om oppdraget bestod i banke eller drepe), så skjønner han vel at det kan lønne seg å fordele skylden? Og da bør han snakke med politiet. Lurer forresten veldig på hva advokaten hans råder han til.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in