Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Ble litt dårlig stemning her i tråden. Mange hypoteser og meninger all den tid vi ikke får vite noe helt sikkert. Angående sporingsenheten: den enkleste forklaringen er at MGM1 selv var den som ville sette den på Jonas’ bil. Og at KØS slett ikke visste om dette. Vi vet vel heller ikke hva slags sporingsenhet det er snakk om. Det kan være alt fra avanserte dingser til helt enkle AirTags som man kjøper på Clas Ohlson.

Enig.

Takk for en nyansert og rasjonell kommentar.
Citera
2024-02-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Det kan forklare hvorfor han på avhørt-podcasten er opptatt av å stresse at dette ikke var planlagt. Han virker som en hund i løpetiden når det gjelder å snakke opp at dette ikke var planlagt. Det at han selv senere åpenbart ville kobles til saken virker han merkelig nok mindre opptatt av. Alt føles litt iscenesatt.

Helt enig med deg og Lotepusen. KØS har trolig vært travelt opptatt med plaging av Jonas i flere år, og er neppe særlig lei seg for at det endte fatalt. Jeg tror faktisk han er glad for det. Og med sin egen tyster-rolle i bakhånd tenker han kanskje at han skal komme billig unna dette - også.

Derfor prøver han å dysse ned sin egen rolle eller sin egen bestilling ovenfor KV, i håp om at det skal være formildende i en rettssak. Jeg mener derimot at man må ta et steg tilbake og se på hvordan KØS har organisert dette kompliserte og intrikate opplegget.

Når man er ferdig med det, kan man ta ytterlige ett steg tilbake og se på hvordan KØS har finansiert undersåttene sine, og hvorfor han har fått holde på uten at lokalt politi har blandet seg.
Citera
2024-02-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrmanden70
Helt enig med deg og Lotepusen. KØS har trolig vært travelt opptatt med plaging av Jonas i flere år, og er neppe særlig lei seg for at det endte fatalt. Jeg tror faktisk han er glad for det. Og med sin egen tyster-rolle i bakhånd tenker han kanskje at han skal komme billig unna dette - også.

Derfor prøver han å dysse ned sin egen rolle eller sin egen bestilling ovenfor KV, i håp om at det skal være formildende i en rettssak. Jeg mener derimot at man må ta et steg tilbake og se på hvordan KØS har organisert dette kompliserte og intrikate opplegget.

Når man er ferdig med det, kan man ta ytterlige ett steg tilbake og se på hvordan KØS har finansiert undersåttene sine, og hvorfor han har fått holde på uten at lokalt politi har blandet seg.

Ja, det er dette jeg også tenker. Nå jobbes det vel nesten litt desperat for å dysse ned... Jeg tror du treffer veldig godt og sier det slik det er, i dine siste 3 innlegg. Men, det kan jo være feil, best å være litt nyansert også ;-)
Senast redigerad av Klinke 2024-02-16 kl. 20:05.
Citera
2024-02-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalpokal71
Hvis man skal sitere det som står i avisene, så kan jeg likeså kontre med følgende;

«Hasle er uenig i at man kan formulere det så klart som at det er en bestiller.

– Vi mener at etterforskningen har avdekket at her er det flere som har ønsket å utføre plagsomme handlinger av forskjellig karakter mot Jonas».

Det er merkelig å henvise til etterforskningen hvis det ikke ligger noe i det, syns du ikke? Det virker som om alle advokatene har vært svært forsiktige med å gi spesifikke kommentarer om hva som er avdekket i etterforskningen til media, så hva sikter eventuelt Hasle til her hvis det ikke er noe håndfast i det? For meg er det nærliggende å tenke at dette dreier seg om tystingen, siden dette ubestridelig er noe Jonas selv erkjente. Hvorvidt det er korrekt eller ikke, det gjenstår å se.
Hvor har du det fra at Jonas har erkjent tysting? Til Avhørt benekta han å ha tysta på noen som helst.
Citera
2024-02-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrmanden70
I november 2021 beslagla politiet 2 kilo hasj og flere hundre tusen i kontanter hos uføre KØS. Sakset fra lokalavisen:
Advokat Arve André Larsen er forsvarer for mannen fra Ringerike.

– Klienten min har samarbeidet fra første stund og lagt seg flat. Han har erkjent, og vil erkjenne oppbevaring av to kilo hasj, sier Larsen.

I tillegg opplyser politiadvokaten at det ble opprettet enda en straffesak som følge av beslaget av hasj og penger i Ringerike.

– Det er opprettet en anmeldelse/vedleggssak på overdragelse av narkotika som følge av denne saken. Den er også er under etterforskning.

Overdragelse av narkotika? Kanskje KØS rett og slett har fortalt snuten hvem han fikk de to kiloene av? Såvidt jeg vet har ikke saken blitt behandlet i rettssystemet ennå - over 2 år etter beslaget. Er ikke det rart?

Er det denne saken det snakkes om litt tilbake i tråden her, hvor KØS prøvde å få miljøet til å tro at det var Jonas som var hekta for, når det i virkeligheten var ham selv?
Citera
2024-02-16, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Hvor har du det fra at Jonas har erkjent tysting? Til Avhørt benekta han å ha tysta på noen som helst.

Til Avhørt erkjenner Jonas at han gikk til politiet og fortalte at han hadde betalt 20 000 kr for påtenning av den éne betongbilen. Han bedyrer sin uskyld, og mener at det hele var en spøk. Som følge av dette ble 2 personer siktet og satt i varetekt. Disse personene ble utelukkende pågrepet og siktet på bakgrunn av det Jonas fortalte til politiet, noe som da pr.definisjon er tekstbok «tysting».

Hvor har du det fra at han benekta at han tysta egentlig?

De ulike «faktum» som enkelte her inne kommer med er åpenbart ikke tilgjengelig for de fleste av oss. Du, og enkelte andre endrer jo til og med historien selv om det finnes offentlige lydklipp, og da kan man jo fader meg begynne å lure.

Enten så er noen av dere lokale, og har en eller annen agenda mot noen av de siktede, kanskje de tuppa noen av dere i rumpa, eller kanskje de sneik foran deg i køen, hvem vet. Alternativet er at noen av dere er regelrett latterlige, og lider av lav IQ og altfor mye fritid.

Det er nærmest poengløst å komme med objektive fakta i tråden fordi noen nekter å forholde seg til det uansett. Hypoteser som; «KØS drepte Jonas fordi han er tyster selv og ville flytte fokus på Jonas, osv», det gir mer mening enn de åpenbare fakta. Det er litt morsomt også, men på en tragikomisk måte.

Det er i det minste flaks for Kripos at dere tar tak i denne saken, og ikke minst for de pårørende som har tryglet i ulike medier om at spekulasjonene må stoppe fordi de er en stor belastning. Dere fortsetter riktignok av medlidenhet og empati ovenfor dem, dere vil jo tross alt finne ut av dette, løse saken, så all honnør til dere! Bravo!

PS. Jeg tror KØS er en seriemorder som har drept flere enn Stalin, og at motivet egentlig er at han er en spion for det forhenværende KGB, og at Jonas ble drept fordi Putin ville oppta fokuset i mediene samtidig som han klargjorde for en fullskala invasjon av samene i Finnmark. KV er finansiert av KØS, men er egentlig en robot, og det er derfor han ikke prater, fordi han er programmert til å holde kjeft. Bare vent å se, jeg har mine kilder!
Senast redigerad av Lokalpokal71 2024-02-16 kl. 23:28.
Citera
2024-02-17, 00:47
Medlem
Citat:
Til Avhørt erkjenner Jonas at han gikk til politiet og fortalte at han hadde betalt 20 000 kr for påtenning av den éne betongbilen. Han bedyrer sin uskyld, og mener at det hele var en spøk. Som følge av dette ble 2 personer siktet og satt i varetekt. Disse personene ble utelukkende pågrepet og siktet på bakgrunn av det Jonas fortalte til politiet, noe som da pr.definisjon er tekstbok «tysting».

De ulike «faktum» som enkelte her inne kommer med er åpenbart ikke tilgjengelig for de fleste av oss. Du, og enkelte andre endrer jo til og med historien selv om det finnes offentlige lydklipp, og da kan man jo fader meg begynne å lure.

Enten så er noen av dere lokale, og har en eller annen agenda mot noen av de siktede, kanskje de tuppa noen av dere i rumpa, eller kanskje de sneik foran deg i køen, hvem vet. Alternativet er at noen av dere er regelrett latterlige, og lider av lav IQ og altfor mye fritid.

Det er nærmest poengløst å komme med objektive fakta i tråden fordi noen nekter å forholde seg til det uansett. Hypoteser som; «KØS drepte Jonas fordi han er tyster selv og ville flytte fokus på Jonas, osv», det gir mer mening enn de åpenbare fakta. Det er litt morsomt også, men på en tragikomisk måte.

Det er i det minste flaks for Kripos at dere tar tak i denne saken, og ikke minst for de pårørende som har tryglet i ulike medier om at spekulasjonene må stoppe fordi de er en stor belastning. Dere fortsetter riktignok av medlidenhet og empati ovenfor dem, dere vil jo tross alt finne ut av dette, løse saken, så all honnør til dere! Bravo!

PS. Jeg tror KØS er en seriemorder som har drept flere enn Stalin, og at motivet egentlig er at han er en spion for det forhenværende KGB, og at Jonas ble drept fordi Putin ville oppta fokuset i mediene samtidig som han klargjorde for en fullskala invasjon av samene i Finnmark. KV er finansiert av KØS, men er egentlig en robot, og det er derfor han ikke prater, fordi han er programmert til å holde kjeft. Bare vent å se, jeg har mine kilder!

Har litt ekstra fritid du også, ser det ut til. Hørt om å kaste stein i glasshus?

Skjønner ikke hvorfor du plutselig dukker opp flere måneder etter denne tråden startet, og er både nedlatende, bedrevitende og en skikkelig moralens vokter.

Det er mye vi ikke veit, og mye vi aldri vil få vite om denne svært tragiske hendelsen. Spekulasjoner, tanker, ideer og konspirasjoner vil blomstre videre. Om du føler deg for intellektuell for noe slikt, så er det frivillig både å lese og kommentere her inne. (Til info)

Hilsen lokalkjent på Hønefoss.
Citera
2024-02-17, 01:49
Medlem
Citat:

Du virker som en fet fyr
Citera
2024-02-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatogMat
Har litt ekstra fritid du også, ser det ut til. Hørt om å kaste stein i glasshus?

Skjønner ikke hvorfor du plutselig dukker opp flere måneder etter denne tråden startet, og er både nedlatende, bedrevitende og en skikkelig moralens vokter.

Det er mye vi ikke veit, og mye vi aldri vil få vite om denne svært tragiske hendelsen. Spekulasjoner, tanker, ideer og konspirasjoner vil blomstre videre. Om du føler deg for intellektuell for noe slikt, så er det frivillig både å lese og kommentere her inne. (Til info)

Hilsen lokalkjent på Hønefoss.

Tror jeg har forklart gjentatte ganger hvorfor jeg «dukket opp» her inne etter flere måneder; jeg har lest det meste fra start, og syns enkelte sine spekulasjoner regelrett var idiotiske på inneværende tidspunkt når de direkte skal gå imot de ulike faktaene som foreligger. Én ting var for flere måneder siden, nå er saken derimot en annen.

Jeg prøvde også å påpeke at det ultimate hykleriet oppstår når man skal kamuflere intensjonene sine med at «jeg ønsker å finne ut av dette, på vegne av de pårørende». De pårørende har gjentatte ganger uttalt i media at de syns det er svært belastende med de radikale ryktene uten rot i virkeligheten, derav trodde jeg man kunne få noe gehør hos voksne folk om at en viss form for integritet burde forventes, jeg tok derimot feil.

Hvis du er lokal fra Hønefoss, så burde dette kanskje vært mer forståelig for deg enn for mange andre.

Når det gjelder at jeg kaster såkalt «stein i glasshus», så er jeg helt enig, det tar rett og slett for mye tid å argumentere her inne og det blir dårlig stemning i tråden når rasjonalitet er et fremmedord for enkelte. Jeg tar den kritikken, og lar heller konspirasjonene blomstre videre uten en bedreviter som meg som ønsker at folk skal prøve å ta hensyn til andre mennesker.

God lørdag fra moralens vokter, en fet fyr.
Citera
2024-02-17, 16:02
Medlem
Det ble lagt ut en lenke til Samliv og sjalusi-spesial hos Trygdekontoret, men den ble kanskje slettet på grunn av manglende kontekst.

Jeg fikk hørt den i dag, og der kommer det veldig godt frem hvor innviklet og farlig sjalusi kan være. Det har lenge vært vanskelig å forstå at Jonas skal ha blitt trakassert og til slutt drept på grunn av sjalusi, men denne podkasten bør flere ta seg tid til å lytte på.

Dersom det viser seg at alt handler om et tidligere forhold med KØS sin samboer, så er saken ennå mer ubegripelig enn det så langt har kommet frem i media. Oppi dette tenker jeg på Jonas, som i et desperat forsøk på å få motstanderen til å gi seg, både utlovet dusør på titalls tusen og utleverte seg selv i Avhørt-podden.

Men det var ikke godt nok for KØS. Det eneste som var godt nok var at Jonas forsvant. Slik jeg har forstått det er KØS selv far til et lite barn, og altså samboer, men han var villig til å risikere fengselsstraff i flere år for å plage en arbeidskar som trolig ikke ante hvem som ville han vondt.

I tillegg er det ikke utenkelig at KØS brukte tyster-stempelet da han regisserte overfall, tagging, hærverk og til slutt skaffet et våpen som han ga til personen som i dag er drapsmann. Det kommer tydelig frem i Avhørt-podden at de eneste Jonas kunne mistenke, var de to han hadde angitt til politiet og som fikk én uke i varetekt.

Om det viser seg, slik det fremstår, at KØS selv er politi-informant, så er det bare å gratulere til hele Sør-Øst politidistrikt.

Og denne hovedmannen går per dags dato fri i det samme lokalsamfunnet som Jonas vokste opp i og som pårørende bor i. Forstå det den som kan, for jeg gjør det ikke.
Citera
2024-02-17, 19:42
Medlem
Nottelitens avatar
Från Nrk :
Telefonabonnementet som ble benyttet, ble opprettet og registrert etter at spanjolen ble utsatt for et ID-tyveri i forbindelse med et bruktbilkjøp i 2022.

NRK har tidligere snakket med mannen. Da sa han til NRK at han ikke visste når eller hvordan ID-en hans hadde blitt tatt.
Länk till artikeln :
https://www.nrk.no/norge/politiet-knytter-bruktbilsalg-til-drapet-pa-jonas-henriksen-1.16768076
Citera
2024-02-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Från Nrk :
Telefonabonnementet som ble benyttet, ble opprettet og registrert etter at spanjolen ble utsatt for et ID-tyveri i forbindelse med et bruktbilkjøp i 2022.

NRK har tidligere snakket med mannen. Da sa han til NRK at han ikke visste når eller hvordan ID-en hans hadde blitt tatt.
Länk till artikeln :
https://www.nrk.no/norge/politiet-knytter-bruktbilsalg-til-drapet-pa-jonas-henriksen-1.16768076
Så det er en direkte kobling mellom KØS og spanjolen? Dæven. Det er lovende mtp. oppklaring!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in