Citat:
Ursprungligen postat av
norrmanden70
Hvilke andre motiver tenker du det kan være da? Politiet har sagt at den utpekte hovedmannen bestilte minst elleve andre hendelser i tillegg til drapet. Disse hendelsene er utført av forskjellige personer, men med samme oppdragsgiver.
For å bruke dine egne ord, så er det ikke akkurat et "slående argument" at det er mange involverte. At KØS er sykelig sjalu holder vel.
Ellers må jeg si meg enig med Lotepusen. Kan miljøet ha merka at noen snakka med politiet og derfor måtte KØS få fokus over på noen andre så ingen mistenkte han selv? Dermed ble tystertagging og tysterdrap bestilt? Hva tenker du om det, Lokalpokal?
I november 2021 beslagla politiet 2 kilo hasj og flere hundre tusen i kontanter hos uføre KØS. Sakset fra
lokalavisen:
Advokat Arve André Larsen er forsvarer for mannen fra Ringerike.
– Klienten min har samarbeidet fra første stund og lagt seg flat. Han har erkjent, og vil erkjenne oppbevaring av to kilo hasj, sier Larsen.
I tillegg opplyser politiadvokaten at det ble opprettet enda en straffesak som følge av beslaget av hasj og penger i Ringerike.
– Det er opprettet en anmeldelse/vedleggssak på overdragelse av narkotika som følge av denne saken. Den er også er under etterforskning.
Overdragelse av narkotika? Kanskje KØS rett og slett har fortalt snuten hvem han fikk de to kiloene av? Såvidt jeg vet har ikke saken blitt behandlet i rettssystemet ennå - over 2 år etter beslaget. Er ikke det rart?
Hvis man skal sitere det som står i avisene, så kan jeg likeså kontre med følgende;
«Hasle er uenig i at man kan formulere det så klart som at det er en bestiller.
– Vi mener at etterforskningen har avdekket at her er det flere som har ønsket å utføre plagsomme handlinger av forskjellig karakter mot Jonas».
Det er merkelig å henvise til etterforskningen hvis det ikke ligger noe i det, syns du ikke? Det virker som om alle advokatene har vært svært forsiktige med å gi spesifikke kommentarer om hva som er avdekket i etterforskningen til media, så hva sikter eventuelt Hasle til her hvis det ikke er noe håndfast i det? For meg er det nærliggende å tenke at dette dreier seg om tystingen, siden dette ubestridelig er noe Jonas selv erkjente. Hvorvidt det er korrekt eller ikke, det gjenstår å se.
Når det gjelder denne hasjsaken du henviser til med beslag av 2 kilo, så er det tydelig at du ikke har så bred erfaring med det norske rettssystemet, siden du skriver følgende; «Såvidt jeg vet har ikke saken blitt behandlet i rettssystemet ennå - over 2 år etter beslaget. Er ikke det rart?»
Nei, jeg syns ikke det er bittelitt rart engang siden majoriteten av saker dessverre tar altfor lang tid i det norske rettssystemet. 2 kilo er også en sparsommelig mengde som ikke gir lang fengselsstraff, og vil da naturlig ikke ha en høy prioriteringsgrad.