2024-02-16, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nej och det kan göra dem farliga för ungdomar och barn i deras omgivning.
Klart att de kan bli farliga. Men att hänga ut en autistisk man/ungdom, det gör man inte.
Den mannen skall ha vård. Inte jagas utav en massa andra galna människor.
Denna man vet inte vad han gör. Han vet inte om rätt eller fel.
Då skall han heller inte bli uthängd.
Vad hänger dom ut härnäst, en med X kromosom.
Citera
2024-02-16, 09:53
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestiVest
Ja de säger det jag !
Så är det när man tror på allt de säger och gör.
Om de hade pratat med hans föräldrar hade de sett hur illa det är med mannen som är 10 i huvudet.
Tror du att könsdrift försvinner hos Autistiska människor ?

Men för barnen spelar det ingen roll om dom blir våldtagna av en med eller utan diagnos
Han ser ut att förstå att det han gjort är fel, han förstår att det är fel att agera sexuellt mot barn, det visar han tydligt på konversationen, han säger tillomed att han minskat på sina sexköp vilket jag tolkar som att han vet om att det är fel

Jämför med Törebodamassören, han hade inte alls den förmågan att förstå att han hade gjort fel

Det spelar ingen roll hur sexdriften är, det är ingen ursäkt till att agera sexuellt mot barn eller betala för sex
Citera
2024-02-16, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Men för barnen spelar det ingen roll om dom blir våldtagna av en med eller utan diagnos
Han ser ut att förstå att det han gjort är fel, han förstår att det är fel att agera sexuellt mot barn, det visar han tydligt på konversationen, han säger tillomed att han minskat på sina sexköp vilket jag tolkar som att han vet om att det är fel

Jämför med Törebodamassören, han hade inte alls den förmågan att förstå att han hade gjort fel

Det spelar ingen roll hur sexdriften är, det är ingen ursäkt till att agera sexuellt mot barn eller betala för sex

Du har helt rätt, men diskussionen handlade väl om uthängning eller inte. Det var väl knappast så att sex med barn förordades eller ens prisades.
Citera
2024-02-16, 11:06
Medlem
Citat:

Varje gång någon av olika anledningar uttrycker tveksamheter kring uthängningar , tolkar dumplingar det allltid som att vederbörande propagerar för sex med barn. Jag förstår inte logiken i detta.
Citera
2024-02-16, 12:17
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Varje gång någon av olika anledningar uttrycker tveksamheter kring uthängningar , tolkar dumplingar det allltid som att vederbörande propagerar för sex med barn. Jag förstår inte logiken i detta.

Jag svarade på "Tror du att könsdrift försvinner hos Autistiska människor ?" Och därav sa jag att det inte spelar någon roll, jag sa aldrig att du propagerar för barnvåldtäkter

Även folk med diagnoser är farliga för barn när dom utan problem kan tänka sig betala 700 kr för en oral våldtäkt på ett barn och då behöver man varna för dom
Citera
2024-02-16, 12:20
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Undrar om de försöker sig på att göra tänderna avdragsgilla? Knaek och litervis med sats = tandröta...
Dumpen är ett magiskt bevis på en enda sak (ur flera synvinklar) - vilket sjukt jävla samhälle vi lever i.

Det sista har du helt rätt i, där är alla oavsett om man är för eller mot dumpen

Det är sjukt att det finns så många vuxna som kan tänka sig agera sexuellt mot barn
Citera
2024-02-16, 13:04
Medlem
Citat:
Det sista har du helt rätt i, där är alla oavsett om man är för eller mot dumpen

Det är sjukt att det finns så många vuxna som kan tänka sig agera sexuellt mot barn
Ja, det är helt sjukt att barn urnyttjas så. Det är också sjukt hur dumpen arbetar. Sjukt hur S och P totalt mjölkar sina anhängare. Sjukt att samhället både legaliserar och uppmuntrar till det.
Rakt genom sjukt.
Citera
2024-02-16, 13:09
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ja, det är helt sjukt att barn urnyttjas så. Det är också sjukt hur dumpen arbetar. Sjukt hur S och P totalt mjölkar sina anhängare. Sjukt att samhället både legaliserar och uppmuntrar till det.
Rakt genom sjukt.

Mjölkar?
Dom donationer dom får är frivilliga, dom får donationer för att människor anser att det jobb dumpen lägger ner är bra för samhället

Dumpen är ett nödvändigt ont i ett samhälle med eftersläpad lagstiftning vad gäller sexualbrott mot barn
Citera
2024-02-16, 14:10
Medlem
Citat:
Mjölkar?
Dom donationer dom får är frivilliga, dom får donationer för att människor anser att det jobb dumpen lägger ner är bra för samhället

Dumpen är ett nödvändigt ont i ett samhälle med eftersläpad lagstiftning vad gäller sexualbrott mot barn
För att betala skulder till KF och nya tänder? Det är bedrägeri. Helt lagligt, och helt frivilligt, men fortfarande rent bedrägeri.
Dumpens ändamål att skapa opinon behövs ja. Dumpens metoder för att göra det är bara ett bevis på hur vår tryckfrihet missbrukas.
Citera
2024-02-16, 14:23
Medlem
Citat:
För att betala skulder till KF och nya tänder? Det är bedrägeri. Helt lagligt, och helt frivilligt, men fortfarande rent bedrägeri.
Dumpens ändamål att skapa opinon behövs ja. Dumpens metoder för att göra det är bara ett bevis på hur vår tryckfrihet missbrukas.

Om inte jag minns fel så hade de en insamling för henne?
Det är ju knappast ett bedrägeri när det står vart pengarna ska gå.
Citera
2024-02-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Om inte jag minns fel så hade de en insamling för henne?
Det är ju knappast ett bedrägeri när det står vart pengarna ska gå.
Kalla det vad du vill. Helt lagligt, självklart.
Citera
2024-02-16, 14:54
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Så det är upp till dig att bestämma vilka medier som missbrukar den och vilka som brukar den?

Sen vad som finansierat hennes tandvård vet varken du eller jag, hon ksk fått stöd från staten eller regionen för att få den hjälpen, det vet vi inte
Personer med LSS har rätt till hjälp med bla tandvård
Eller så har hennes lön finansierat det hela eller så har pengarna kommit från annat håll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in