2024-02-15, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Kommer nog 😊
Skum branch och konstjuven verkar bära en märklig syn på sina beslut, dvs stölder

Jag fick direkt en känsla av att detta är en f.d. Antikrundanexpert.
Citera
2024-02-15, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Personen hade ju varit åtalad tidigare, går det att få fram namnet via det? Det var väl stöld av stolar?
Citera
2024-02-15, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagochmigsjalv
Personen hade ju varit åtalad tidigare, går det att få fram namnet via det? Det var väl stöld av stolar?

Borde ju vara ganska enkelt att leta fram om man vet var man ska leta. Jag är tyvärr dålig på sånt där
Citera
2024-02-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagochmigsjalv

Här en annan konsttjuv..eller samma?
https://www.friatider.se/vem-ar-konsttjuven
Citera
2024-02-15, 10:27
Medlem
Citat:
Här en annan konsttjuv..eller samma?
https://www.friatider.se/vem-ar-konsttjuven
Vem vet, men han hade en slökting som är expert, kanske kan man lista ut vem det är om man letar? Expert på stilen swedish grace ?
Citera
2024-02-15, 10:29
Medlem
Dubbelpost
Citera
2024-02-15, 12:13
Medlem
Har de framkommit vilka bedragarna i Marbella är? Är de svennar?
Citera
2024-02-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Du menar "Erik" och "Oliver"

Ja, varför blurrar man dem och får dem att låta som stereotypa invandrarkriminella? Jävligt lågt av SVT att inte visa Erik och Olivers rosenröda äppelnyckarkinder och nordiska rågblonda hår och låta oss höra deras äkta dalmål... man vill istället framställa dem som babbar av någon anledning.

Gillar när Erik (eller om det var Oliver) avslöjar att hans familj vet om vad han sysslar med men inte bryr sig. Nä det är klart. Hade någon sagt åt Emils föräldrar att han satt och bedrog gamla tanter ute i snickarboa så hade ju varken far eller mor brytt sig. Typiskt svenskt beteende.

Varning för ironi ovan, för de som inte fattade det. En del idioter därute fattar nog fortfarande inte att det är invandrare, och till viss del folk som umgås med invandrare, som sysslar med sånt här.

Fick intrycket av bedragarna bestod av både invandrare och etniska svenskar.
Citera
2024-02-15, 21:52
Medlem
Citat:

Det skulle kunna stämma. Tjuven har väldig kunskap om den sammantagna konstskatten och kulturarvet i Sverige, både namn, ursprung, och händelser.
Men har svårt att tro att det är en antikexpert som är känd för allmänheten… Tjuven går ju in på konserthuset och plockar med sig en skulptur från trappräcket, går in på stadsbiblioteket och bär iväg stolar. Gör man så om man riskerar att bli igenkänd?
Han erkänner sig dessutom för bibliotekarie och hyresvärd (här kan man ju ha lekt i klippningen såklart), om man är ett välkänt ansikte finns det väl ingen chans att man agerar så?
Snarare en expert i det dolda i så fall.

Jag har däremot mina aningar om vem som är kvinnan bakom köpet av den stulna urnan, köpt på CF Hill.

CFH är ett helt eget kapitel… herregud vad man hört mycket om dem genom åren
Citera
2024-02-16, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfcola
Det skulle kunna stämma. Tjuven har väldig kunskap om den sammantagna konstskatten och kulturarvet i Sverige, både namn, ursprung, och händelser.
Men har svårt att tro att det är en antikexpert som är känd för allmänheten… Tjuven går ju in på konserthuset och plockar med sig en skulptur från trappräcket, går in på stadsbiblioteket och bär iväg stolar. Gör man så om man riskerar att bli igenkänd?
Han erkänner sig dessutom för bibliotekarie och hyresvärd (här kan man ju ha lekt i klippningen såklart), om man är ett välkänt ansikte finns det väl ingen chans att man agerar så?

Jag har däremot mina aningar om vem som är kvinnan bakom köpet av den stulna urnan, köpt på CF Hill.

Berätta!!
Citera
2024-02-16, 09:10
Medlem
busgetens avatar
Citat:

Vad! Berätta gärna mer om CF Hill.

Vet av personlig erfarenhet att stockholms auktionsverk också varit inblandade i försäljningen av stulet gods från Stadsbiblioteket. Auktionshusen verkar vara en genomrutten bransch öht som kommer undan med lögner genom fördumma sin egen kompetens. Någon måste ju ha en kontakt bland dem som fick brevet. Kan vi inte få fram ett namn på
Konsttjuven!?
Senast redigerad av busgeten 2024-02-16 kl. 09:12. Anledning: Stavfel
Citera
2024-02-16, 14:34
Medlem
Citat:

Sant! Kanske ingen kändisexpert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in