2018-01-24, 22:54
Medlem
ace_secs avatar
Tänk på det, det är ALLTID mannens fel. Alltid! Oavsett vad det gäller.

Kvinnan är alltid den svaga, utsatta, godtrogna och gulliga varelsen. Kvinnan utnyttjar aldrig mannen.

Spyr på vänsterpatrask-SVT!
Citera
2018-01-25, 00:03
Medlem
SevenStarss avatar
Intressant ämne men mja,
hela offergrejen tänker jag inte tro på...
Jag kan förstå både männen som köper och kvinnor som säljer
och jag tycker inte att det är fel om båda är med på det.
Jag har till exempel i perioder fått svälta,
sålde jag sex för det? nej...
för jag hade valmöjligheten att svälta mig totalt orkeslös eller jobba ihop
snabba pengar... i och med min moral och så vidare
så tog jag mig igenom de svåra perioderna och väntade på bättre tider.
Även om jag så hade valt att sälja min kropp då så tycker jag inte att
jag hade varit ett offer, för det hade varit ett val jag tagit.
Dessa som säljer av egen fri vilja skall stå för sitt beslut,
precis som alla andra beslut i livet.
Om den som säljer bara är runt 15 år, ja då kan ju varningssignalerna gå...
för det hade varit olyckligt att se någon så ung sätta sig själv i sådana situationer.
Något som är lite synd är att jag kan tänka mig att vissa kvinnor lätt blir beroende av snabba pengar
och vill ha mer, därför fortsätter dem... men girighet gör dem inte till offer.
Citera
2018-01-25, 01:47
Medlem
SevenStarss avatar
Jag kan förstå personer som är sugardaddy/mama pga ensamhet rätt väl tror jag, för jag vet hur ensamhet känns... inte sugardaddys som är ensamma på den intima fronten endast utan rent generellt också alltså.
Men det är väl tyvärr ganska lätt hänt att hamna tokigt till och sitta hemma i sin ensamhet dagligen... det är inte så konstigt att vilja vara runt en annan människa på olika vis
och jag kan tänka mig att detta är en av möjligheterna vissa ser, om än kanske det sista alternativet, vem vet. Jag har aldrig pratat med en sådan här människa.
Som en falsk vänskap med någon som vill tjäna pengar... men det kanske är bättre än att sitta hemma för sig själv dag in och dag ut, för då får man åtminstone känna som om man lever... samtidigt så får kvinnan i fråga det hon vill, tack vare hans ensamhet.
Om det är rätt eller fel då beror väl på varför hon gör det.
Jag kan förstå sugarbabes som har det tufft ekonomiskt, då de kanske vill tjäna ihop för att kunna leva livet.
Livet kan lätt kännas tråkigt och energidämpande när man skrapar ihop sina sista kronor för att ha råd med någon mat. När man aldrig har råd att göra något roligt medan man vet att andra kan unna sig till exempel en resa eller en lyxmiddag på en restaurang. Runt omkring sig så ser man andra som har det bättre... roligare...
Då är det inte så konstigt egentligen att sälja sex...
I slutändan så vill väl båda ha samma sak;
att få mer glädje i livet.
Frågan är hur mycket glädje det ger i slutändan.
Är någon av dessa offer om de möts eller drar de helt enkelt bara nytta av varandra?

Professorn i fråga i programmet, gift gubbe, umgås med unga men vuxna kvinnor...
Om någon skall ses som ett tänkbart offer så är hans fru en möjlig kandidat... om man nu vill placera någon i offerrollen.
Visste hon eller visste hon inte, det är frågan...
Eller kanske gubben är ett offer för att han är pervers.
Jag kan verkligen inte tänka mig själv som 60-åring vilja ha 18-åriga män :/
Senast redigerad av SevenStars 2018-01-25 kl. 01:50.
Citera
2018-01-25, 10:04
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Alltså den här Daniella Skönborg verkar ju inte lite bakom flötet.

Jag slår vad om att hon aldrig har prostituerat sig utan bara hittar på för att göra sig viktig.
Oerhört icke trovärdig....
Exakt vad jag också tror. Hennes skrönor bar inte precis sanningens prägel om man säger så.
Alltså, när hon började prata om hur hon erbjöds bostad av en rik kund mot att hon hölls kopplad som en hund... Vad ska man säga? Bergis var det i en fin östermalmsvåning och mannen tillhörde samhällets toppskikt. Det har man ju hört hur det går till i de kretsarna. UG-reportern tappade hakan av häpnad.
Citera
2018-01-25, 10:23
Medlem
c014s avatar
Gårdagens program var riktigt dåligt för att vara UG.

Jag blev förvånad för några program sedan när jag såg att hon Lena ten Hoopen (tidigare sundström) var med i ett program om afrofobi.. känns så jäkla oseriöst. Hon och hennes tendentiösa reportage.

Verkar redan gå utför med UG.
Citera
2018-02-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PotentOpponent
En sak blev jag jävligt konfunderad över i kvällens program.
När poliserna gjorde tillslag i Sundsvall på den där stugbyn och konfronterade den prostituerade så beslagtog dom hennes pengar hon tjänat, vilket var 1500 kr.
Vad jag förstår så är det inte illegalt att sälja sex, men illegalt att köpa.
Hur kan då poliserna hävda att de kan ta hennes pengar med hänvisning att det är brottsliga pengar? Hon har ju inte begått något brott, så varför beslagtar dom hennes pengar när pengarna redan har bytt ägare? Verkar konstigt tycker jag.
Någon som är insatt i hur det ser ut juridiskt?
I kvällens avsnitt berättade de att polisen gjorde fel och den rumänske horan har fått tillbaka sina slantar. Rättvist anser jag.
Citera
2018-02-14, 17:31
Medlem
PiusXIIIs avatar
UG i kväll 14/2 handlar tydligen om Knutby, och om hur förvandlades till ett helvete. Uppdrag granskning har pratat med nära hälften av dem som varit medlemmar i församlingen. Nu träder också ledarna fram och vittnar om psykisk och fysisk misshandel, tukt och social kontroll.

Känns inte detta ganska uttjatat? Är det meningen att man ska tycka synd om dessa idioter, eller vad?
Senast redigerad av PiusXIII 2018-02-14 kl. 17:35.
Citera
2018-02-14, 18:44
Medlem
I slutet av dagens avsnitt berättade de om nästa veckas som blir om Palmemordet, då säger de att man ska lägga märke till vem det är som griper Christer Pettersson. Såg jag rätt att det var Jan Guillou som var på bilden, alltså den som griper Pettersson?
Citera
2018-02-14, 20:14
Medlem
PiusXIIIs avatar
Vad lever dessa misslyckade människor på nu? Är det socialbidrag rakt igenom?
Citera
2018-02-14, 20:18
Medlem
PiusXIIIs avatar
Varför i helvete ägnar man sådan uppmärksamhet åt denna mänskliga makulatur?
Citera
2018-02-14, 20:21
Medlem
PiusXIIIs avatar
Den enda som har någon ryggrad här är ju Åsa Waldau.

Skäms inte dessa pisshuvuden som levde sina liv efter hennes påbud? Det verkar inte så.
Citera
2018-02-14, 20:35
Medlem
PiusXIIIs avatar
Det är väldigt märkligt att dessa människor som inte visar sina ansikten tillåts anklaga Åsa Waldau för misshandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in