Citat:
Ursprungligen postat av
busgeten
Vad! Bertta grna mer om CF Hill.
Vet av personlig erfarenhet att stockholms auktionsverk ocks varit inblandade i frsljningen av stulet gods frn Stadsbiblioteket. Auktionshusen verkar vara en genomrutten bransch ht som kommer undan med lgner genom frdumma sin egen kompetens. Ngon mste ju ha en kontakt bland dem som fick brevet. Kan vi inte f fram ett namn p
Konsttjuven!?
Konsttjuven r Al*xand*r Bj*rk, *e, e,
Experten r Chr*st*an, *i, i, bror till, och med samma efternamn som, ovanstende. Handlare/samlare. Frfattare till ett par bcker om Svenska formgivare frn tidigt 1900-tal, bla Axel Einar Hjort har jag fr mig. Knuten till Konstfack tror jag. Chr_bj*rk , *o, p Instagram.
Galleristen r en Th*m*s Ekstr*m, * o, a, . Handlare/samlare. Medfrfattare till experten. St*ckh*lmm*dern, *o,o,o, p Instagram.
Denna branschen r jvligt smetig! Alla knner alla, kper och sljer av och till varandra.
Dessa herrar har hanterat fler objekt med tveksam historia n de som sgs i UG, var s skra. Lngtgende kontakter hos auktionshusen, ven de mer serisa s som Bukowskis auktioner och Stockholms auktionsverk.
Tyvrr kommer detta vara glmt lika fort som det dk upp - money talks folks.