2024-02-14, 07:03
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Dom hade väldigt bra skidor.

Såg att svenskarna inte hade toppmaterial idag så det är imponerande att tjejerna lyckades så bra. Man såg under hela tävlingen att svenskarna tappade en del utför trots att de flera gånger låg i rygg på andra åkare. Det var inte katastrofmaterial men något sämre än norrmännen och mycket sämre än finnarna. Även fästet var lite sämre
Citera
2024-02-14, 07:54
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Så hårt körde hon inte i kvarten.
Hennes taktiskta misstag igår var att inte ligga kvar bakom Linn, för hon är chanslös i en stakspurt mot Linn, framförallt som hon har ett sämre spår

Där håller jag med.

Om något kanske hon kunde tagit det lugnare på upploppet i kvarten, men det är riskfyllt att släppa de andra närmare inför utförskörningen, så jag köper inte att det är så lätt att gå mindre hårt på första delen, för hon kan ju inte i förväg veta exakt hur mycket de kommer glida i kapp. Hon behöver ha lite marginal.
Citera
2024-02-14, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har diskuterat Sundling i ett annat inlägg med en annan, men det du citerade var en diskussion om att inte vara en »fegis« (vilket är en korkad taktik). Sundling kör inte som hon gör för att inte vara en »fegis«. Däremot skulle hon kanske fundera över att inte elda på som hon gör i prologen och kanske för omväxlings skull inte välja kvartsfinal 1.

Det är bara du som är ute och cyklar i vanlig ordning. Ett tips, sluta förfölja mig.
Jag säger ju det.

Du är inte kapabel att föra en diskussion och dess olika argument.
En diskussion är (oftast) inte bara ETT inlägg utan bygger ofta på flera argument i flera inlägg och det verkar du INTE klara av.

Ett tecken på åldersdemens?

Cycklingen är det, återigen, du som står för.

Puss på dig också.
Senast redigerad av smokieknife 2024-02-14 kl. 08:39.
Citera
2024-02-14, 08:41
Medlem
Efter gårdagens seger är Linn den vinstrikaste skidåkerskan i VC den här säsongen!
Kul.
Citera
2024-02-14, 09:56
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Tycker faktiskt att det såg ut att vara soft stämning mellan Linn o Jonna efteråt. Finns nog ganska mycket respekt mellan dom.

Tror att de lagt upp loppet att Jonna skulle köra järnet för att få Norskan så långt efter sig som möjligt innan upploppet så hon inte orkar spurta ikapp.
Det är enda sättet att hålla henne bakom.
Tyvärr hann hon ikapp Sundling
Citera
2024-02-14, 10:15
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Tycker faktiskt att det såg ut att vara soft stämning mellan Linn o Jonna efteråt. Finns nog ganska mycket respekt mellan dom.

Det är lättare att vara på gott humör när det gått bra.
Citera
2024-02-14, 10:28
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är lättare att vara på gott humör när det gått bra.

Hon kom trea igår, precis som hon gjorde när hon var mindre nöjd efter ett lopp och alla genier här inne direkt började spekulera i en ”spricka” mellan Linn och Jonna.
Citera
2024-02-14, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Hon kom trea igår, precis som hon gjorde när hon var mindre nöjd efter ett lopp och alla genier här inne direkt började spekulera i en ”spricka” mellan Linn och Jonna.
Enligt FB-eliten finns det endast två möjligheter. Antingen är man bästa vänner eller så hatar man varandra.
Citera
2024-02-14, 14:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jag säger ju det.

Du är inte kapabel att föra en diskussion och dess olika argument.
En diskussion är (oftast) inte bara ETT inlägg utan bygger ofta på flera argument i flera inlägg och det verkar du INTE klara av.

Ett tecken på åldersdemens?

Cycklingen är det, återigen, du som står för.

Puss på dig också.

Du menar att du med körsbärsplockning från olika inlägg ska berätta för mig vad jag tycker? Du hade fel och drog fel slutsatser. Jag har aldrig skrivit att Sundling är korkad och inte heller att hon åker som hon gör för att inte vara en »fegis«.

Det var den jag diskuterade med som menade det och hävdade att KSS är en »fegis« som inte är uppe och drar mer i loppen. Min kommentar på det var att det är korkat om hon skulle göra det.

Sedan kommer en annan och frågar mig om Sundlings taktik, vilket är något helt annat och inte på något sätt ska kopplas ihop med den andra diskussionen om »fegis«.

Därefter kommer du med dina begränsningar och får för dig att jag påstått att Sundling är korkad. Den enda som är korkad är du.

Anser du att Sundling åker som hon gör för att inte vara en »fegis«? Anser du att KSS bör åka som Sundling för att inte vara en »fegis« eller vore det korkat om KSS gjorde det?
Citera
2024-02-14, 15:35
Medlem
Citat:
Du menar att du med körsbärsplockning från olika inlägg ska berätta för mig vad jag tycker? Du hade fel och drog fel slutsatser. Jag har aldrig skrivit att Sundling är korkad och inte heller att hon åker som hon gör för att inte vara en »fegis«.

Det var den jag diskuterade med som menade det och hävdade att KSS är en »fegis« som inte är uppe och drar mer i loppen. Min kommentar på det var att det är korkat om hon skulle göra det.

Sedan kommer en annan och frågar mig om Sundlings taktik, vilket är något helt annat och inte på något sätt ska kopplas ihop med den andra diskussionen om »fegis«.

Därefter kommer du med dina begränsningar och får för dig att jag påstått att Sundling är korkad. Den enda som är korkad är du.

Anser du att Sundling åker som hon gör för att inte vara en »fegis«? Anser du att KSS bör åka som Sundling för att inte vara en »fegis« eller vore det korkat om KSS gjorde det?
Bla bla bla

Sluta slingra dig.

Du klarar inte att föra en diskussion över flera inlägg.

Du tror att när du skrivit ett inlägg så är allt annat du skrivit tidigare ”överstökat”, så är det inte och det vet dom flesta skribenterna på ett diskussionsforum.

Undantag finnes och du tillhör tydligen den kategorin.

Puss puss😂😀
Citera
2024-02-14, 15:41
Medlem
Citat:

Jag sätter inte in varken KSS eller någon annan i någon ”kategori”(vad gäller taktik generellt sett).

Jag tror att varje åkare försöker optimera sin taktik för att nå så bra resultat som möjligt.

I det kan det ingå att byta och prova olika taktiker.

Du verkar dock ha en förkärlek att kategorisera människor, både idrottare och skribenter på detta forum.

Puss på dig.
Citera
2024-02-14, 16:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jag sätter inte in varken KSS eller någon annan i någon ”kategori”(vad gäller taktik generellt sett).

Jag tror att varje åkare försöker optimera sin taktik för att nå så bra resultat som möjligt.

I det kan det ingå att byta och prova olika taktiker.

Du verkar dock ha en förkärlek att kategorisera människor, både idrottare och skribenter på detta forum.

Puss på dig.

Ingen kategorisering. En diskussion i en eventtråd där åkare och lopp diskuteras. Precis som det ska vara. Att du inte förstår är som sagt ingen överraskning. Du försöker ständigt bestämma vad andra tycker utifrån din egen bristfälliga förståelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in