2024-02-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jollies
Ja nästan lite Münchhausen syndrom över det hela.

Exakt min tanke, hoppas bara att det inte överförs till Lars!
Citera
2024-02-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizzzy
Misstanke om brister i omsorg av barnet med hänsyn till Fannis oförmåga att hantera oplanerade, negativa eller stressiga moment i livet. Jag lovar att det räcker att socialtjänsten kommer på besök efter min anmälan och kommer reagera när de möts av ett darrande asplöv som varken vet in eller ut.

Jag tycker att man passerar en obehaglig gräns när man säger att man ska orosanmäla folk man inte känner baserat på spekulationer och sociala medier. Det är inget att leka med eller slänga ur sig.
En sak är att underhålla sig i denna tråd, en helt annat att ta till handling på grunder man inte har. Förstår inte hur folk kan med?
Citera
2024-02-14, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubascubs
Jag tycker att man passerar en obehaglig gräns när man säger att man ska orosanmäla folk man inte känner baserat på spekulationer och sociala medier. Det är inget att leka med eller slänga ur sig.
En sak är att underhålla sig i denna tråd, en helt annat att ta till handling på grunder man inte har. Förstår inte hur folk kan med?
Där håller jag faktiskt med dig. Det gäller även Ls nackträning, jag håller med om att det är märkligt att man aldrig får se det och att hon alltid sitter i babysitter eller vagn på foton men bara för att vi inte får se annat behöver det inte betyda att det inte händer. Hon lägger ju trots allt ut väldigt lite om L det mesta kretsar kring henne själv.
Citera
2024-02-14, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Där håller jag faktiskt med dig. Det gäller även Ls nackträning, jag håller med om att det är märkligt att man aldrig får se det och att hon alltid sitter i babysitter eller vagn på foton men bara för att vi inte får se annat behöver det inte betyda att det inte händer. Hon lägger ju trots allt ut väldigt lite om L det mesta kretsar kring henne själv.

Men så kan man ju tänka om allt som påpekas här. De kanske umgås mycket med både vänner, familj och lagar hälsosam mat och har stenkoll på ekonomi, promenerar utomhus 5 ggr dagligen osv osv. Vi får ju bara korta ögonblicksbilder av det de väljer att dela med sig av.
Citera
2024-02-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Exakt min tanke, hoppas bara att det inte överförs till Lars!

Har tänkt samma. Trodde dock att det skulle vara mer ”nojjor” från H gällande L än vad det varit hittills. Men det är väl bara en tidsfråga.
Citera
2024-02-14, 15:08
Medlem
Citat:
Men så kan man ju tänka om allt som påpekas här. De kanske umgås mycket med både vänner, familj och lagar hälsosam mat och har stenkoll på ekonomi, promenerar utomhus 5 ggr dagligen osv osv. Vi får ju bara korta ögonblicksbilder av det de väljer att dela med sig av.
Jo det är sant det har du rätt i
Citera
2024-02-14, 15:24
Medlem
Citat:

Absolut, men det är stor skillnad på att tycka och att göra en orosanmälan.

Som vuxen förstår jag ju att bara för att jag tycker det är kul att raljera om något/stör mig på nåt/tycker något ser märkligt ut så är ju inte det hela sanningen. Jag kan undra hur man klarar av att gå runt med avskavt nagellack i typ åtta veckor och inte verka reflektera över det i ett samarbete. Samtidigt förstår jag att jag har noll aning om vad som egentligen händer hemma hos en annan människa.
Citera
2024-02-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubascubs

Basera en orosanmälan på en FB-tråd och ett instakonto säger ju mer om anmälaren än om den som anmäls.
Citera
2024-02-14, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Nu var det ett tag sen min minsta var på sån bvc kontroll men vid 6 månader så står det på 1177 att läkaren kontrollerar att barnet kan:
Hur barnet vänder sig från rygg till mage.
Hur barnet drar sig upp mot sittande ställning medan läkaren håller hen i händerna eller armarna.
Hur barnet flyttar ett föremål mellan sina händer.
Hur barnet följer en leksak som släpps till golvet med blicken.
Hur barnets joller har utvecklats.

Det kan ju gå fort i barns utveckling men med tanke på att Lara inte kan hålla upp huvudet själv så ser det mörkt ut att klara av ovanstående.

Hon är ju inte ens fem månader än, så det är ett tag kvar till hon ska kunna allt det där.

Jag tycker Lars ser ut att ha platt huvud på bilden Hanna la upp idag. Nu är det bara en bild, det kan ju var vinkel osv. Men tycker det ser ut som att bakhuvudet är liksom "uppskjutet" som det blir när bebisen är platt där bak.
Senast redigerad av Backflashlash 2024-02-14 kl. 16:17.
Citera
2024-02-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelinneDionne
Basera en orosanmälan på en FB-tråd och ett instakonto säger ju mer om anmälaren än om den som anmäls.

Exakt!
Citera
2024-02-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Jag tycker Lars ser ut att ha platt huvud på bilden Hanna la upp idag. Nu är det bara en bild, det kan ju var vinkel osv. Men tycker det ser ut som att bakhuvudet är liksom "uppskjutet" som det blir när bebisen är platt där bak.

Om du tittar på andra bilder från den hotellvistelsen så ser man tydligt att L har väldigt fin huvudform. Så det var nog bara vinkeln på den bilden där.
Citera
2024-02-14, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norskprinsessa
Om du tittar på andra bilder från den hotellvistelsen så ser man tydligt att L har väldigt fin huvudform. Så det var nog bara vinkeln på den bilden där.

Ja nu såg jag till och med den bilden bredvid en bild när Hanna håller upp henne i profil.... Jag tar tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in