2024-02-13, 19:37
Medlem
lizzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Lägg ner. Finns många människor med psykiska sjukdomar eller funktionshinder som får barn och klarar av att ta hand om dem. Men givetvis behöver man som förälder rätt stöd och behandling för att klara av det och det är väl snarare det de ska erbjudas!

Men du. Har du sett Fanni? Hennes kroppsspråk? Hennes osäkerhet? Det räcker att någon tittar på henne lite snett och hon kommer ligga i fosterställning i 2 veckor. Hon kommer inte klara av ett barn med allt vad det innebär…
Citera
2024-02-13, 19:38
Medlem
lizzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Nä inte en chans, Fanni är inte en människa som klarar av att leva ensam. Plus att hon aldrig skulle göra avkall på den instavänliga kärnfamiljen, hon håller lite låg profil i väntan på att folk ska glömma. Får se hur det här spelar ut.

Hahaha exakt detta!!! Jag är också blockad men kollar från min mans konto. Det är fan höjdpunkten på hela dagen
Citera
2024-02-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizzzy
Men du. Har du sett Fanni? Hennes kroppsspråk? Hennes osäkerhet? Det räcker att någon tittar på henne lite snett och hon kommer ligga i fosterställning i 2 veckor. Hon kommer inte klara av ett barn med allt vad det innebär…
Det är väl inte upp till någon på internet att avgöra utan det avgör förhoppningsvis andra instanser. Men jag håller med om att hon verkar behöva väldigt mycket hjälp för sin psykiska hälsas skull.
Citera
2024-02-13, 19:42
Medlem
lizzzys avatar
Citat:
Det är väl inte upp till någon på internet att avgöra utan det avgör förhoppningsvis andra instanser. Men jag håller med om att hon verkar behöva väldigt mycket hjälp för sin psykiska hälsas skull.

Ja och jag skrev att jag kommer orosanmäla, dvs anmäla till sociala instanser i hennes kommun
Citera
2024-02-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ja och jag skrev att jag kommer orosanmäla, dvs anmäla till sociala instanser i hennes kommun
Nej, det är ju mödravården och eventuellt bvc som ska anmäla om de anser att det behövs? Har du svårt att förstå?
Citera
2024-02-13, 19:48
Medlem
En seriös undran.. ligger Lars någonsin på mage?
Alltså har ht lagt ut ngt ngn gång där man ser det? Stackars liten verkar sitta i babysitter (men tack å lov för den häärliga bajsfickan) och till å med "ligga i vagnen och leka" så ht kan köra runt henne inomhus...
Citera
2024-02-13, 19:51
Medlem
lizzzys avatar
Citat:
Nej, det är ju mödravården och eventuellt bvc som ska anmäla om de anser att det behövs? Har du svårt att förstå?

Så en orosanmälan från ”allmänheten” existerar inte?
Citera
2024-02-13, 19:55
Medlem
Citat:
Så en orosanmälan från ”allmänheten” existerar inte?
Det är klart man kan göra det men vilka grunder gör du orosanmälan på?
Citera
2024-02-13, 19:59
Medlem
lizzzys avatar
Citat:
Det är klart man kan göra det men vilka grunder gör du orosanmälan på?

Misstanke om brister i omsorg av barnet med hänsyn till Fannis oförmåga att hantera oplanerade, negativa eller stressiga moment i livet. Jag lovar att det räcker att socialtjänsten kommer på besök efter min anmälan och kommer reagera när de möts av ett darrande asplöv som varken vet in eller ut.
Citera
2024-02-13, 20:11
Medlem
Citat:
Misstanke om brister i omsorg av barnet med hänsyn till Fannis oförmåga att hantera oplanerade, negativa eller stressiga moment i livet. Jag lovar att det räcker att socialtjänsten kommer på besök efter min anmälan och kommer reagera när de möts av ett darrande asplöv som varken vet in eller ut.
Suck… det kan man ju inte bara anta. Dessutom upptäcks mycket redan innan barnet är fött när mamman regelbundet besöker mvc.
Citera
2024-02-13, 20:19
Medlem
Citat:
Fast det är ju inte direkt som i amerikanska filmer att de dyker upp utanför ens hus oanmälda.
Citera
2024-02-13, 20:26
Medlem
lizzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld
Fast det är ju inte direkt som i amerikanska filmer att de dyker upp utanför ens hus oanmälda.

Nej precis, de kommer skicka brev till henne med planerat besök. Hon lär hamna på psykakuten efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in