2024-02-14, 11:03
Medlem
Ny här, ikte haft koll på varken HT eller FD. Söker efter denna fanni på både instagram och tiktok men får inte fram något? Har hon tagit bort sina konton?
Igår kom Fannis sida upp men det kom inte fram några biler. Idag finns inte ens hennes namn när jag söker...
Citera
2024-02-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Fördelen är ju att de inte är gifta och om de får ett gemensamt barn så måste ju Fanni gå med på att bekräfta faderskapet, vilket hon kan dra ut på och dra in soc och redovisa hans sidoaktiviteter. Då finns iallafall en chans att det kan leda till ensam vårdnad. Hoppas hon är smart i den här delen av allt iallafall.

Det är väl två olika processer? Fanni har en skyldighet att ange vem pappan är. Om hon inte vet/vill så utreder dem. Soc kan hon ju prata med ändå fast faderskapet är registrerat. Tror snarare det skulle se dåligt ut för henne att vägra ange vem pappan än
Senast redigerad av Backflashlash 2024-02-14 kl. 11:16.
Citera
2024-02-14, 11:17
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadegotthaj
Ny här, ikte haft koll på varken HT eller FD. Söker efter denna fanni på både instagram och tiktok men får inte fram något? Har hon tagit bort sina konton?
Igår kom Fannis sida upp men det kom inte fram några biler. Idag finns inte ens hennes namn när jag söker...
Du kanske blivit blockad? Hon verkar blocka hejvilt just nu. Vet inte vad hon baserar det på, om man har privat konto eller inte har lagt upp något på instagram...? Svårt att veta men jag är väldigt nyfiken på hur hon ska lyckas fortsätta "jobba som influencer" när hon inte låter folk följa och kommentera hennes inlägg.
Jag såg imorse att jag är blockad trots att jag aldrig skrivit något negativt till henne, knappt kommunicerat alls och särskilt inte på sistone. Har givetvis skaffat ett nytt konto så jag kan fortsätta spana på hennes cirkus.
Citera
2024-02-14, 11:20
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Det är väl två olika processer? Fanni har en skyldighet att ange vem pappan är. Om hon inte vet/vill så utreder dem. Soc kan hon ju prata med ändå fast faderskapet är registrerat. Tror snarare det skulle se dåligt ut för henne att vägra ange vem pappan än
Håller med, finns ingen poäng med att försöka förneka faderskapet. OM hon skulle separera och vilja ta hand om barnet själv (ändå stor chans så länge det är ett spädbarn, de kan knappast ha varannan-vecka-boende) så vill hon dessutom ha underhållsstöd, och om L med sin sannolikt bristfälliga ekonomi inte betalar det så måste hon söka via Försäkringskassan. De är inte okej med att mamman försöker mörka faderskapet då de i sin tur kräver pengar från fadern i längden för underhållsstödet de betalat ut.
Citera
2024-02-14, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Håller med, finns ingen poäng med att försöka förneka faderskapet. OM hon skulle separera och vilja ta hand om barnet själv (ändå stor chans så länge det är ett spädbarn, de kan knappast ha varannan-vecka-boende) så vill hon dessutom ha underhållsstöd, och om L med sin sannolikt bristfälliga ekonomi inte betalar det så måste hon söka via Försäkringskassan. De är inte okej med att mamman försöker mörka faderskapet då de i sin tur kräver pengar från fadern i längden för underhållsstödet de betalat ut.

Tänkte mer om han blir åtalad och dömd men har inte full koll på processen så ska eg inte uttala mig. Däremot så vet jag att underhåll är rätt lite pengar, min tjejkompis har ensam vårdnad då pappan inte är med i bilden, hon får typ 1600-1700/mån från försäkringskassan som jag gissar de i sin tur kräver honom på. För det är ju inte inkomstbaserat, vilket iofs kanske är tur för Fanni om han nu är arbetslös.
Citera
2024-02-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Tänkte mer om han blir åtalad och dömd men har inte full koll på processen så ska eg inte uttala mig. Däremot så vet jag att underhåll är rätt lite pengar, min tjejkompis har ensam vårdnad då pappan inte är med i bilden, hon får typ 1600-1700/mån från försäkringskassan som jag gissar de i sin tur kräver honom på. För det är ju inte inkomstbaserat, vilket iofs kanske är tur för Fanni om han nu är arbetslös.

Missade att skriva att jag syftar på underhållsstöd ovan, inte bidrag.
Citera
2024-02-14, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma8787
Att pappan till barnet är kriminell och ev missbrukare kommer garanterat att göra så att soc blir inblandade på nått sätt efter att barnet är fött. Om det som står om honom i tråden stämmer alltså men det verkar ju som det. Och OM han kommer vara vårdnadshavare och kommer att bo med barnet på heltid eller deltid.
Det här kommer från en som själv har barn med en kriminell missbrukare. Som tur är har jag ensam vårdnad och han är knappt med i bilden. Men inte ens mitt yrkeskriminella ex skulle sjunka så lågt som L ärligt talat och stjäla mediciner från sjuka äldre människor.

Det F kan göra för att undvika att ha med soc att göra är att lämna L och se till att få ensam vårdnad. Och se till att iallafall verka stabil i sitt mående utåt , att t.ex fortsätta lägga upp när hon gråter (efter att barnet är fött) är nog ingen bra idé om hon vill slippa soc.. Sen kan hon iförsej få stöd från dom också med t.ex familjebehandling och stöttning i sitt föräldraskap.

Förstår inte varför du citerar mitt inlägg. Det jag ville få fram är att BVC kommer sköta det där bra, så någon på Flashback behöver inte bekymra sig. Det ska inte behöva ligga någon skuld i att ha med socialtjänsten att göra, det är väl helt fantastiskt att de finns när de behövs. Man får förresten gråta hur mycket man vill även om man är mamma. Sen att det är fånigt att lägga ut det på sociala medier för content är en annan sak.
Citera
2024-02-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag är mer upprörd över de där fula skålarna som Hanna hypar i 47833 stories, en för varje färg.
Vad ska hon ha där i? Godis?

Sen har jag heller aldrig hört talas om nån som kör runt sin unge inomhus i barnvagn, kan det vara så enkelt att Hanna vill att Lars ska vara en "bebis" och inte utvecklas?
Precis som Hanna brukade leka med dockor som liten. Då hade man ju vagn inomhus.

Ja skålarna ja. Hon orkar inte ens göra det lite snyggt med olika bilder. Bara copy paste på samma bild.

Ja hon leker med henne som en docka. Lars blir ett passivt objekt. Inte att Lars är den aktiva som leker och Hanna är med. BVC måste ju styra upp detta snart med föräldraskapet.
Citera
2024-02-14, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpenatSartre
Ja skålarna ja. Hon orkar inte ens göra det lite snyggt med olika bilder. Bara copy paste på samma bild.

Ja hon leker med henne som en docka. Lars blir ett passivt objekt. Inte att Lars är den aktiva som leker och Hanna är med. BVC måste ju styra upp detta snart med föräldraskapet.
Nu var det ett tag sen min minsta var på sån bvc kontroll men vid 6 månader så står det på 1177 att läkaren kontrollerar att barnet kan:
Hur barnet vänder sig från rygg till mage.
Hur barnet drar sig upp mot sittande ställning medan läkaren håller hen i händerna eller armarna.
Hur barnet flyttar ett föremål mellan sina händer.
Hur barnet följer en leksak som släpps till golvet med blicken.
Hur barnets joller har utvecklats.

Det kan ju gå fort i barns utveckling men med tanke på att Lara inte kan hålla upp huvudet själv så ser det mörkt ut att klara av ovanstående.
Citera
2024-02-14, 12:59
Medlem
Sätter 20spänn på att HT kommer bli "sjukskriven" för sina gallgångar så keboff måste vara hemma med Lars innan månaden är slut 😂
Citera
2024-02-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Sätter 20spänn på att HT kommer bli "sjukskriven" för sina gallgångar så keboff måste vara hemma med Lars innan månaden är slut 😂
Vissa människor (även i min närhet) får liksom problem med allt? Vad har Hanna inte haft problem med?
Problem med sköldkörteln, gallan, magopererad, infertilitet, förlossningskador och säkert mer därtill? Som att hon letar efter fel så att vården kan "ha koll". Själv är man ju istället jätteglad och tacksam för att inte behöva vara i kontakt med vården.

Har som sagt sett detta i min närhet då bekanta alltid har nån form av åkomma som måste fixas.
Citera
2024-02-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Vissa människor (även i min närhet) får liksom problem med allt? Vad har Hanna inte haft problem med?
Problem med sköldkörteln, gallan, magopererad, infertilitet, förlossningskador och säkert mer därtill? Som att hon letar efter fel så att vården kan "ha koll". Själv är man ju istället jätteglad och tacksam för att inte behöva vara i kontakt med vården.

Har som sagt sett detta i min närhet då bekanta alltid har nån form av åkomma som måste fixas.

Ja nästan lite Münchhausen syndrom över det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in