2024-02-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NySalamander
Pressekonferanse nå 13:30

https://www.nrk.no/stor-oslo/pressek...nes-1.16760844
Citera
2024-02-13, 14:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Hoppas att Bente har anhöriga som hon kan vara hos så hon inte lämnas ensam nu när begravningen är över och verkligheten kommer i kapp.
Citera
2024-02-13, 15:49
Medlem
Ref dagens politikonferanse: "Ut fra opplysningene politiet har døde de momentant." Kan han ha skutt dem i hodet/ansiktet?
På en måte trøst for at det gikk over så fort. Måtte de etterlatte klare å komme seg gjennom livet i så god stand som det går an å komme etter dette. Minner om at det er en spleis for den etterlatte pappaen til babyen. Måtte vi lære av dette og forhindre flere sånne saker i Norge. Måtte de som nå enn er på vei samme vei som SK stoppe opp og snu retning. Måtte vi som samfunn gjøre bedre, bli bedre.
Citera
2024-02-13, 16:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Jag hoppas verkligen vi får veta motivet till mördaren. Man behöver förstå varför detta kan hända

Tekniske spor på åstedet kan gi en indikasjon på hendelsesforløpet.
Hvem som ble drept først, og når drapene skjedde, kan kanskje si litt.
Hvor lang tid det gikk fra drapene og frem til han ringte politiet, kan kanskje
si noe om hvorvidt det var planlagt som et "utvidet selvmord", eller om
selvmordet utelukkende ble utført som en akutt konsekvens av drapene.

Rapportene om at han skal ha snakket med "vanlig stemme" da han ringte
politiet, kan peke mot en iskald, planlagt handling. Men det kan kanskje også
indikere en apatisk sjokktilstand.
Citera
2024-02-13, 17:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tekniske spor på åstedet kan gi en indikasjon på hendelsesforløpet.
Hvem som ble drept først, og når drapene skjedde, kan kanskje si litt.
Hvor lang tid det gikk fra drapene og frem til han ringte politiet, kan kanskje
si noe om hvorvidt det var planlagt som et "utvidet selvmord", eller om
selvmordet utelukkende ble utført som en akutt konsekvens av drapene.

Rapportene om at han skal ha snakket med "vanlig stemme" da han ringte
politiet, kan peke mot en iskald, planlagt handling. Men det kan kanskje også
indikere en apatisk sjokktilstand.

Det kommer i såna här fall alltid finnas scenarion eller händelseutvecklingar som är teoretiskt möjliga att föreställa sig, och som kan ha skett, om alla fakta är kända.

Och så länge saker kan utredas så bör man göra det.

Vad ”mördaren” uppger till polisen på telefon behöver inte vara sant bara för att det är graverande för ”mördaren” själv. Det behöver tekniskt sett inte ens vara ”mördaren” som ringt.

”Mördaren” kan skydda nån annans eftermäle hellre än sitt eget. Och samtalet kan ske under vapenhot. I teorin.

Allt är möjligt. I teorin.

Och därför måste man utreda. Även det som är ”jobbigt”.

Det saknas inte dårar i Norge för att spinna ihop psykopatiska helhetslösningar på deras egna ”vardagsproblem”. Och det saknas inte heller i Sverige eller i Danmark. Det finns mängder av bevis för det.

Att dessa ”lösningar” kan vara intrikat sluga upp till en viss punkt måste man ta höjd för, det finns otal bevis för det. Det är inte samma sak som klipskhet, utan mer brist på densamma. Men det kan man komma en bra bit på, särskilt jämfört med dem som inte tänker alls.
Senast redigerad av Lonnrot 2024-02-13 kl. 17:19.
Citera
2024-02-13, 19:18
Citat:
Ursprungligen postat av raumagarn
Ref dagens politikonferanse: "Ut fra opplysningene politiet har døde de momentant." Kan han ha skutt dem i hodet/ansiktet?
På en måte trøst for at det gikk over så fort. Måtte de etterlatte klare å komme seg gjennom livet i så god stand som det går an å komme etter dette. Minner om at det er en spleis for den etterlatte pappaen til babyen. Måtte vi lære av dette og forhindre flere sånne saker i Norge. Måtte de som nå enn er på vei samme vei som SK stoppe opp og snu retning. Måtte vi som samfunn gjøre bedre, bli bedre.

Det har i hvert fall gått fort. En av døtrene snakket med et familiemedlem i telefonen ved 11-tiden.
Kl 11.15 kommer samtalen fra trippeldrapsmannen inn til politiets operasjonssentral. Da er trippeldrapet allerede gjennomført, og han skyter seg selv på direkten.

Det er en økning av dødelig vold mot kvinner i Norge. Jeg tror dessverre den stygge utviklingen vil fortsette, da man ikke ønsker åpenhet om motiv, og det ser ut som om helseopplysningene er taushetsbelagte. Så dette er nok det vi kan kalle en villet utvikling fra myndighetene og våre folkevalgte på mange måter.

Er visst ingen vilje til å sette tiltak som omvendt voldsalarm på agendaen heller.
Muligens hadde det ikke hjulpet i denne saken, men f.eks ville det nok hjulpet for den vakre tannlegen av tamilsk opprinnelse.
Der klarte jo advokaten til drapsmannen (S. Holden) å framstille det dødelige trusselbildet som en konflikt mellom de to, selv om det å true kvinner var et tydelig mønster. Man kan jo undres over at en dyktig advokat ønsker å bruke evnene sine på å bagatellisere trusler på en slik måte at det får verst tenkelig utfall.
Senast redigerad av Vannlilje 2024-02-13 kl. 19:24.
Citera
2024-02-13, 19:26
Medlem
Fravær av ting som indikerer på at GM et psykotisk, taler ganske kraftig for at han ikke er psykotisk. Nå må vi gi undersøkelsene litt mer tid da.
Citera
2024-02-13, 19:27
Medlem
Har lest meg opp på ca de ti siste sidene her nå, og det er noe jeg ikke forstår. Det legges fram som en sannhet at alt dette handlet om at han ville straffe kona og at det var en konflikt der(post #1206 fks). Er dette kun spekulasjoner, eller har det blitt bekreftet noe sted?

Jeg skjønner helt ønsket om å finne et motiv og et slags "rasjonale" her, men det er ikke så lett å forstå om dette bare er forsøk på å pusle sammen et umulig puslespill, eller om det er noe faktum bak spekulasjonene. Gjerne dytt meg i retning av noen poster der folk har noe info utover ren gjetning.
Citera
2024-02-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DGOla
. Er dette kun spekulasjoner, eller har det blitt bekreftet noe
Det er rykter, og rykter er vel per definisjon spekulasjoner.
Citera
2024-02-13, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
bitch pliz, alle menn har ikke slikt inni seg..

de fleste går bare videre, skaffer seg en ny mye yngre og bedre slik at det er xdama som kjører hodet sitt..

Kjenner til flere menn som har prøvd på dette etter et brudd, men funnet ut at det ikke er bare å "skaffe" seg ei "ny mye yngre og bedre" dame. De fleste prøver vel på det, men ender opp ensomme eller i forhold med ei dame på egen alder.

Uansett, håper jeg virkelig ikke alle menn har dette i seg. Jeg tror det personen som sa det mente, var at alle/de fleste menn kan svartne under de "rette" omstendighetene. Da vet man ikke hva man finner på, noen ganger kan det gå som dette.

Når det er sagt, er det langt fra vanlig, heldigvis, at menn gjør ting som dette. Tror de aller fleste menn tar sterk avstand til slike handlinger. Men jeg tenker også at det ligger noe biologisk i menn som ikke ligger i oss kvinner, som gjør at menn er mer tilbøyelig til vold. Det betyr ikke at de fleste menn går rundt med tanker om å ta livet av folk eller er onde nødvendigvis, men at med "riktig" trigger(e) og omstendigheter er det noe biologisk i menn som ikke finnes i kvinner i like stor grad.
Citera
2024-02-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vanskelig å veie de ulike behovene opp mot hverandre slik. Hva er verst, at saken omtales eller
at hun nettopp.har blitt fratatt hele familien? Som sagt, hvis diskresjon var målet burde ikke media
engang vist bilde av huset. Man trenger ikke være spesielt kyndig for å finne ut hvem det er snakk
om dersom man har bilde av huset og en omtrentlig stedsangivelse. Knappe ti minutters leting på
google street view er nok.

Her har man gått lenger og offentliggjort ofrene med fullt navn og bilde. Jeg kan ikke tenke meg at det er gjort uten samtykke fra deres nærmeste, altså først og fremst B*nte i dette tilfellet.

Media viste bilde av huset fra dag 1. Tror neppe de hadde nøstet i noe motiv på det stadiet. Personlig syntes jeg ikke man skal vise bilde av huset sånn, spesielt så tidlig i etterforskningen.
Jeg tenker at Bente er en som har nok akkurat nå, og at om politiet hadde gått ut med f.eks. utroskap som motiv offentlig, hadde det blitt litt mye. Visse ting er greit å holde personlig syntes nå jeg.
Tviler på om det gjør noen forskjell for offentligheten om konkret motiv kommer frem eller ikke. Annet enn å slå ned på falske rykter kanskje.
Citera
2024-02-13, 20:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueCrimeJunkie93
Kjenner til flere menn som har prøvd på dette etter et brudd, men funnet ut at det ikke er bare å "skaffe" seg ei "ny mye yngre og bedre" dame. De fleste prøver vel på det, men ender opp ensomme eller i forhold med ei dame på egen alder.

Uansett, håper jeg virkelig ikke alle menn har dette i seg. Jeg tror det personen som sa det mente, var at alle/de fleste menn kan svartne under de "rette" omstendighetene. Da vet man ikke hva man finner på, noen ganger kan det gå som dette.

Når det er sagt, er det langt fra vanlig, heldigvis, at menn gjør ting som dette. Tror de aller fleste menn tar sterk avstand til slike handlinger. Men jeg tenker også at det ligger noe biologisk i menn som ikke ligger i oss kvinner, som gjør at menn er mer tilbøyelig til vold. Det betyr ikke at de fleste menn går rundt med tanker om å ta livet av folk eller er onde nødvendigvis, men at med "riktig" trigger(e) og omstendigheter er det noe biologisk i menn som ikke finnes i kvinner i like stor grad.
Att döda sina egna barn är ju som tur är rätt så ovanligt.
Det borde ligga i människans biologi/natur att försvara sina egna barn till varje pris.
De flesta föräldrar skulle nog dö för sina barn, om det krävdes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in