Citat:
Ursprungligen postat av
Karikatur
Jeg mener virkelig ikke å grafse i privatlivet til de etterlatte.
Men, når en godt voksen mann, angivelig ved sine fulle fem, dreper begge sine døtre og sitt eneste barnebarn - selv ikke hunden slapp unna - angivelig fordi samboeren hans ikke ville være i samboerforholdet lenger, ja så trenger samfunnet et svar! Hva i all verden skjedde i tiden FØR han kom frem til en så grotesk løsningen? Jeg vet at politiet til slutt fikk innsyn i helsejournalen til SK. Det bekreftes fra ditt hold at B ville ut av samboerforholdet, noe som indikerer at forholdet kan ha vært utilfredsstillende underveis. Hvordan kunne dette skje UTEN at noen fanget opp varsellampene som nødvendigvis må ha blinket kraftig?
Jeg håper så inderlig at det vil bli gitt noen svar! De drepte, men også det levende samfunnet rundt, fortjener en bedre forklaring enn "vi vil kanskje aldri finne ut hvorfor det skjedde" fordi SK tok sitt eget liv og ikke kan svare.
Er enig med deg i at samfunnet trenger et svar, men samtidig må vi huske på de nærmeste som står igjen og ikke vil ha "offentlig skittentøyvask".. Gudene skal vite at de har nok med den byrden de har i form av bunnløs sorg. Det er vel helst BN som vil få den ekstra byrden i form av folkesnakk dersom politiet skal offentliggjøre et utfyllende motiv, og jeg tror ikke det vil bli sagt noe mer enn at det var snakk om forestående samlivsbrudd.
Detaljer utover det er unødvendig for alle andre enn de nærmeste, og vil bare generere folkesnakk og ubehag for BN.
SK var ikke den som løp rundt og fortalte hvordan han hadde det inni seg, han var mann, da skal man være den sterke. Og når man bærer på mye "dritt" av alle slag i mange år, som man ikke klarer å få utløp for... Ja da kan en liten bagatell være nok til at det koker over og svartner totalt.
Det går slike "tikkende" bomber rundt i samfunnet vårt, og en del av dem vil ikke kunne stoppes før det er for sent, og ingen har klart å se at noe har vært galt med vedkommende. Det har ikke blinket noen varsellamper verken i Sørfold , Skaubygda eller Torpo..
Alle sakene er ufattelig tragiske, men de komplette motivene som forklarer alt vil vi aldri få.
Da måtte GM i hver sak ha fortalt sin historie og hvorfor han valgte å drepe familien.
Vi andre vil uansett ikke kunne forstå fullt ut at noen kan få seg til å begå slike handlinger. Det eneste svaret ligger i psyken til GM, og der kan det ha ligget skjult i årevis..