Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Du får nog kolla upp vad halmgubbe betyder. Det är inte en synonym för någon du tycker är dum i huvudet.
Trams.
Det är en halmgubbe att jag skulle ha argumenterat om någon sorts våldtäktsfälla, det har jag inte gjort.
Det är precis det som är en halmgubbe.
Det var exakt det du gjorde och eftersom det är du som uppenbarligen behöver läsa på ksn du göra det här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka
Citat:
Det är nämligen du som påstår att det är en fälla.
Nä, det är ju inte det. Det är du som inte läser ordentligt.
Citat:
Jag menar att det är rimligt att tro att det finns en risk att bli våldtagen om en man släpar med dig som ovillig till en hotell-lobby för att skaffa ett hotellrum.
Absolut. Ingen argumenterar emot det.
Citat:
Du menar att det är exakt samma sak som att tacka nej till ett förslag med hotellrum och föreslå en bar istället. Detta är precis vad du påstår och inte en halmgubbe.
Nej, det gör jag inte alls. Det är du som inte läser ordentligt.
Det jag säger är att man borde fatta vad det handlar om även från chefens sida om han föreslår ett hotellrum.
Det är du som hittar på våldtäktsfällor. Alltså halmgubbar.
Citat:
Att han möjligen vill ha sex är något helt annat än risk för våldtäkt.
Reell risk för bägge när ett hotellrum föreslås.
Citat:
Nu är jag äldre än nitton själv, och kanske hade haft mer pondus att ifrågasätta lämpligheten i om min kvinnliga chef föreslog utvecklingssamtal på ett hotellrum. Men här räcker det ju förvisso alldeles utmärkt att lösa det genom att föreslå ett annat ställe. Vilken manlig eller kvinnlig chef som helst förstår ju den vinken. Och inser att nähäpp, inget sex här inte.
Jaså? Bevisligen inte.
Citat:
Vilket var precis vad hon gjorde. Sålunda kan man anta att han fattar läget. Det är inte rimligt att anta att han kommer tilltvinga sig sex när han förstått att hon inte är sugen.
Men ytterst rimligt att han fortfarande tror att möjligheten för sex är öppen.
Särskilt om hon fortsätter att vara entusiastisk och är tydlig med att hon inte är sugen.
Citat:
Nej, så vitt jag kan se är det inget som tingsrätten reagerar underligt på.
Då har du misslyckats med att läsa ordentligt igen.
Tingsrätten:
”Man kan visserligen rent allmänt undra, som försvararen också har varit inne på, varför målsäganden har lagt så stor vikt vid att framstå som “en skön person” och positiv, så att hon inte bara kunde ha tackat för sig och lämnat träffen direkt när det blev obehagligt.”
Citat:
Jag kan utan vidare skryta om att jag absolut utan tvivel försöker skaffa mig fördelar i karriären när jag har möte med min chef. Det är en synnerligen vanlig dynamik mellan vilken chef och anställd som helst. Man insinuerar att man jobbar synnerligen hårt och har massa tankar om företagets utveckling etc etc.
Om jag ser minsta öppning att få löneförhöjning eller bättre position kan du ge dig fan på att jag ställer upp och följer med och spelar bowling med min chef för lite jobbsnack. Alldeles självklart kommer jag passa på att påminna henne om förslaget om hon tycks ha glömt det.
Jag tror aldrig jag har träffat någon som inte har något syfte med att skaffa sig fördelar i karriären. Det låter tvärtom konstigt i så fall ärligt talat.
Går du ensam på dateliknande träffar med din chef av motsatt kön, super hårt och sitter och ställer intima frågor till varandra?
Sätter dig nära henne i soffan?
Säger till din lillebror efteråt att ni strulat och hånglat?
Citat:
Det är ju knappast otänkbart eller ens orimligt att chefen är moraliskt handikappad och tänkte sig att han skulle supa ned lilla fröken och få sig ett hederligt knull. Det stämmer också väl överens med bägges utsagor. Bortsett från att chefen inte är medveten om sitt handikapp och inte förstår att hans beteende är oacceptabelt.
Du har rätt, det är snarare högst rimligt.
Det är ju också precis det jag hävdar är det mest troliga händelseförloppet.
Det är dock ingenting han ska bli dömd för våldtäkt för. Eller hur?