2024-02-13, 16:47
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonclimber
Vem i helvete våldtar nån på en toalett när man har ett helt hotell fullt med sängar att tillgå?
Det kan möjligen bli svårt att få med sig en ovillig kvinna till en hotellreception. Och sedan försöka få med henne upp på ett rum. Till skillnad från att följa efter någon till toaletten där överrumplingseffekten blir mer påtaglig så kan säkert kvinnan ana på ett bättre sätt vad han har i åtanke om han försöker få med henne på ett rum.
Citera
2024-02-13, 17:02
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Intressant att en av nämndemännen som var en KVINNA tyckte att mannen skulle frikännas, man tycker att en kvinna borde ha mer empati mot en annan kvinna men tydligen inte.
En kvinnas värsta fiender är oftast andra kvinnor.

Jaha, så man ska bortse från lagen och juridiken och bara gå på känslor och vad man själv tycker och känner för. Okej, då vet vi.

IQ-nivå: Halvt efterbliven.
Citera
2024-02-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det kan möjligen bli svårt att få med sig en ovillig kvinna till en hotellreception. Och sedan försöka få med henne upp på ett rum. Till skillnad från att följa efter någon till toaletten där överrumplingseffekten blir mer påtaglig så kan säkert kvinnan ana på ett bättre sätt vad han har i åtanke om han försöker få med henne på ett rum.

Du menar som hon borde ha anat när han föreslog att de skulle ha en träff på ett spa eller ett hotellrum…?
Citera
2024-02-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Du menar som hon borde ha anat när han föreslog att de skulle ha en träff på ett spa eller ett hotellrum…?

Var får du hotellrum ifrån?

Dom skulle ses på en bar som låg på ett hotell. Inte ett hotellrum
Senast redigerad av Hemvarare 2024-02-13 kl. 17:23.
Citera
2024-02-13, 17:22
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Det är orimligt att anta att det är en fälla för våldtäkt om ens egen chef föreslår att träffas på ett spa eller hotellrum. Om det kommer från en lurk i tunnelbanan du aldrig sett förut, ja. Din chef, nej.
Citera
2024-02-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det är orimligt att anta att det är en fälla för våldtäkt om ens egen chef föreslår att träffas på ett spa eller hotellrum. Om det kommer från en lurk i tunnelbanan du aldrig sett förut, ja. Din chef, nej.

Halmgubbe igen.
Vem har ens antytt att det skulle vara en fälla för våldtäkt?

Men nej, det är knappast orimligt att det handlar om sex när det kommer från chefen.

Det jag menar är att hon visste precis vad hon gjorde. Flera stycken har vart inne på det redan även om jag inte tror att hon planerade att ligga med honom på toaletten.
Hennes utsaga går genomgående ut på att hennes syfte är att skaffa sig fördelar i karriären. T o m tingsrätten reagerar på det.
Det är ju knappast otänkbart eller ens orimligt att hon på fyllan tänker att vafan, jag kan väl strula lite med honom, det hade ju verkligen fått honom att gilla mig.
Sedan vaknar hon till och känner sig äcklad och vill därifrån.
Det stämmer ju väl överens med bägges utsagor.
Citera
2024-02-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Var får du hotellrum ifrån?

Dom skulle ses på en bar som låg på ett hotell. Inte ett hotellrum

Domen. Testa att läsa den.
Citera
2024-02-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag minns att en arbetsledare på 40år limmade på mig som 20åring. Han ville träffas för att fika och jag trodde att det hela var arbetsrelaterat och att andra också skulle vara med.
Det var inte förrän vi satt där ensamma på fiket som ljuset tändes och det gick upp för mig vad hans egentliga intuitionen med mötet var. Det hela vart bara pinsamt.

intuitionen?
Citera
2024-02-13, 18:08
Avslutad
Ingen kommer veta om det faktiskt var en våldtäkt. Det är ord mot ord, kanske våldtog han henne, kanske inte. Bara dem två vet. Oavsett så är han dömd

Rättssäkerheten är verkligen helt vattentät. Förstår inte hur man kan försvara ord mot ord domar, är man så naiv och tänker att man inte själv kan utsättas för en falsk våldtäktsanmälan? Vill man då inte ha ett rättssäkert skydd? Jag förstår inte.

Jag säger inte att han är oskyldig, jag är bara kritisk till beviskraven och trovärdighet och allt annat. För mig upplevs det som väldigt farligt och inte rättssäkert alls.
Senast redigerad av RyudoMelfice 2024-02-13 kl. 18:24.
Citera
2024-02-13, 18:10
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Halmgubbe igen.
Vem har ens antytt att det skulle vara en fälla för våldtäkt?
Du får nog kolla upp vad halmgubbe betyder. Det är inte en synonym för någon du tycker är dum i huvudet. Det är nämligen du som påstår att det är en fälla. Jag menar att det är rimligt att tro att det finns en risk att bli våldtagen om en man släpar med dig som ovillig till en hotell-lobby för att skaffa ett hotellrum. Du menar att det är exakt samma sak som att tacka nej till ett förslag med hotellrum och föreslå en bar istället. Detta är precis vad du påstår och inte en halmgubbe.
Citat:
Men nej, det är knappast orimligt att det handlar om sex när det kommer från chefen.
Att han möjligen vill ha sex är något helt annat än risk för våldtäkt. Nu är jag äldre än nitton själv, och kanske hade haft mer pondus att ifrågasätta lämpligheten i om min kvinnliga chef föreslog utvecklingssamtal på ett hotellrum. Men här räcker det ju förvisso alldeles utmärkt att lösa det genom att föreslå ett annat ställe. Vilken manlig eller kvinnlig chef som helst förstår ju den vinken. Och inser att nähäpp, inget sex här inte.

Vilket var precis vad hon gjorde. Sålunda kan man anta att han fattar läget. Det är inte rimligt att anta att han kommer tilltvinga sig sex när han förstått att hon inte är sugen.
Citat:
Det jag menar är att hon visste precis vad hon gjorde. Flera stycken har vart inne på det redan även om jag inte tror att hon planerade att ligga med honom på toaletten.
Hennes utsaga går genomgående ut på att hennes syfte är att skaffa sig fördelar i karriären. T o m tingsrätten reagerar på det.
Nej, så vitt jag kan se är det inget som tingsrätten reagerar underligt på. Jag kan utan vidare skryta om att jag absolut utan tvivel försöker skaffa mig fördelar i karriären när jag har möte med min chef. Det är en synnerligen vanlig dynamik mellan vilken chef och anställd som helst. Man insinuerar att man jobbar synnerligen hårt och har massa tankar om företagets utveckling etc etc.

Om jag ser minsta öppning att få löneförhöjning eller bättre position kan du ge dig fan på att jag ställer upp och följer med och spelar bowling med min chef för lite jobbsnack. Alldeles självklart kommer jag passa på att påminna henne om förslaget om hon tycks ha glömt det.

Jag tror aldrig jag har träffat någon som inte har något syfte med att skaffa sig fördelar i karriären. Det låter tvärtom konstigt i så fall ärligt talat.
Citat:
Det är ju knappast otänkbart eller ens orimligt att hon på fyllan tänker att vafan, jag kan väl strula lite med honom, det hade ju verkligen fått honom att gilla mig.
Sedan vaknar hon till och känner sig äcklad och vill därifrån.
Det stämmer ju väl överens med bägges utsagor.
Det är ju knappast otänkbart eller ens orimligt att chefen är moraliskt handikappad och tänkte sig att han skulle supa ned lilla fröken och få sig ett hederligt knull. Det stämmer också väl överens med bägges utsagor. Bortsett från att chefen inte är medveten om sitt handikapp och inte förstår att hans beteende är oacceptabelt.
Citera
2024-02-13, 18:15
Medlem
nidbilds avatar
Vem är GM, är det en sk INCEL ??
Citera
2024-02-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Vem är GM, är det en sk INCEL ??

Snarare ett svin i maktposition som gått igång tidigare på att utnyttja sin ställning

Citat:
Ursprungligen postat av roliglitenapa
GM är P*t*r Mol^rin, företaget FRAM bemanning. Tyvärr inte första ggn han utnyttjar sin ställning för att komma åt hälften så gamla brudar.. Skönt att han äntligen åkte dit!

*=e ^=a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in