Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrsos2
Halmgubbe igen.
Vem har ens antytt att det skulle vara en fälla för våldtäkt?
Du får nog kolla upp vad halmgubbe betyder. Det är inte en synonym för någon du tycker är dum i huvudet. Det är nämligen
du som påstår att det är en fälla. Jag menar att det är rimligt att tro att det finns en risk att bli våldtagen om en man släpar med dig som ovillig till en hotell-lobby för att skaffa ett hotellrum. Du menar att det är exakt samma sak som att tacka nej till ett förslag med hotellrum och föreslå en bar istället. Detta är precis vad du påstår och inte en halmgubbe.
Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrsos2
Men nej, det är knappast orimligt att det handlar om sex när det kommer från chefen.
Att han möjligen vill ha sex är något helt annat än risk för våldtäkt. Nu är jag äldre än nitton själv, och kanske hade haft mer pondus att ifrågasätta lämpligheten i om min kvinnliga chef föreslog utvecklingssamtal på ett hotellrum. Men här räcker det ju förvisso alldeles utmärkt att lösa det genom att föreslå ett annat ställe. Vilken manlig eller kvinnlig chef som helst förstår ju den vinken. Och inser att nähäpp, inget sex här inte.
Vilket var precis vad hon gjorde. Sålunda kan man anta att han fattar läget. Det är inte rimligt att anta att han kommer tilltvinga sig sex när han förstått att hon inte är sugen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrsos2
Det jag menar är att hon visste precis vad hon gjorde. Flera stycken har vart inne på det redan även om jag inte tror att hon planerade att ligga med honom på toaletten.
Hennes utsaga går genomgående ut på att hennes syfte är att skaffa sig fördelar i karriären. T o m tingsrätten reagerar på det.
Nej, så vitt jag kan se är det inget som tingsrätten reagerar underligt på. Jag kan utan vidare skryta om att jag absolut utan tvivel försöker skaffa mig fördelar i karriären när jag har möte med min chef. Det är en synnerligen vanlig dynamik mellan vilken chef och anställd som helst. Man insinuerar att man jobbar synnerligen hårt och har massa tankar om företagets utveckling etc etc.
Om jag ser minsta öppning att få löneförhöjning eller bättre position kan du ge dig fan på att jag ställer upp och följer med och spelar bowling med min chef för lite jobbsnack. Alldeles självklart kommer jag passa på att påminna henne om förslaget om hon tycks ha glömt det.
Jag tror aldrig jag har träffat någon som inte har något syfte med att skaffa sig fördelar i karriären. Det låter tvärtom konstigt i så fall ärligt talat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrsos2
Det är ju knappast otänkbart eller ens orimligt att hon på fyllan tänker att vafan, jag kan väl strula lite med honom, det hade ju verkligen fått honom att gilla mig.
Sedan vaknar hon till och känner sig äcklad och vill därifrån.
Det stämmer ju väl överens med bägges utsagor.
Det är ju knappast otänkbart eller ens orimligt att chefen är moraliskt handikappad och tänkte sig att han skulle supa ned lilla fröken och få sig ett hederligt knull. Det stämmer också väl överens med bägges utsagor. Bortsett från att chefen inte är medveten om sitt handikapp och inte förstår att hans beteende är oacceptabelt.