Citat:

Ursprungligen postat av 
Markus81

Hej all ni kunniga om sådant!
Det är så att jag hade en tidsbegänsad anställning (100% heltid) månadslön från och med 20/4 2023 fram tills 31/12 2023, alltså 8 månader och lite till. 
Mitt företag betalar ut lönet i förskott dvs är man sjuk i maj så får man löneavdrag i juni. Så det jag undrar över nu är hur blir det med mitt slutlön nu i januari? jag vet redan att de kommer betala ut semesterersättningen, detta fick jag bekräftat av dem innan, men läste lite här och där och det va lite förvirrande för vissa säger att man räknar med bruttolönet X 12/365 sen multiplicerar man beloppet med antal kvarvarande obetalda semseterdagar vilket jag hade (18 dagar obetalada) men kör man på det så blir det liksom dubbelt lön i samband med semesteresättningen. 
Så det vore uppskattad om någon av er som är kunning inom området att förklara till mig hur det blir? 
har bruttolön på 26300 om det hjälper!

Nää, så komplicerat ska det inte behöva va, man tar bara och räknar 12% på den lön du tjänat, iaf om du inte tagit ut någon (förskotts)semester. Kanske kan få något mer med andra regler, men det är isf bara bonus.