Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-12, 19:41
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begin
Glömmer aldrig när mitt konto blev kapat efter en lagd order tänkte aldrig mer flugsvamp. Gjorde nytt konto för några veckor sedan och satte in pengar tidigt igår som fortfarande inte dykt upp.

Aldrig någonsin haft problem med Arc. Åt helvete med denna skiten, det kommer aldrig bli som förr.

Citat:
Ursprungligen postat av Hatarsvennar
Försökte göra en insättning imorse på flugsvamp som fortfarande inte kommit in... Gick jag in på fel länk eller? Använde den som är på flugsvamplink.com

Enbart flugsvamp.wtf som gäller nuförtiden. Alla andra länkar är högst sannolikt phishing.
Citera
2024-02-12, 20:13
Medlem
Begins avatar
Citat:
Försökte göra en insättning imorse på flugsvamp som fortfarande inte kommit in... Gick jag in på fel länk eller? Använde den som är på flugsvamplink.com

Har inte heller fått in mina pengar, har gått över 24h nu. Blir och ge upp och köra med Arc istället som alltid, de har iaf en fungerande support och ett forum…
Citera
2024-02-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Enbart flugsvamp.wtf som gäller nuförtiden. Alla andra länkar är högst sannolikt phishing.
Jajjemen, det var en phishing sida
Citera
2024-02-12, 21:30
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Jajjemen, det var en phishing sida

Hoppas du inte förlorade alltför mycket på det...
Citera
2024-02-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Hoppas du inte förlorade alltför mycket på det...
Nja, kunde ju varit värre... Tråkigt ändå. Tyvärr är jag inte den första och antagligen inte den sista som går på denna scam. Man kan se på adressen att dom dragit in en del cash asså.
Citera
2024-02-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Ah men jävlar... viktigt att man håller sig fokuserad och alert varje gång man ska logga in på en darknet market... Kan lätt hända att man inte tänker på att phishinglänken går direkt till huvudsidans login utan både captcha och att mixtra med länktecknen.

Surt att förlora ett konto som kanske hade bra statistik också. Kan ta tid att bygga upp ett gott rykte igen som köpare Vet inte hur många köp du gjort iofs.. och inte att förglömma dina beställningar och bitcoin Det är ju tyvärr en risk vi tar när den största orsaken vi har att ens använda oss av TOR är att hänga på lite flummiga och skummiga sidor på darknet.

Hoppas du lyckas starta upp ditt nya konto utan problem, och lyckas behålla det också!

Är ju inte säktert att det var detta som hände. Men känns som en rätt sannolik teori. Tänker nog testa arch nu istället iaf.
Citera
2024-02-12, 22:32
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierat666
Är ju inte säktert att det var detta som hände. Men känns som en rätt sannolik teori. Tänker nog testa arch nu istället iaf.

True, true.

Archetyp var ett helvete att komma in i kan jag säga. För att skapa en privat och publik PGP måste man installera ett Linux OS kallat Tails. Det måste vara den version av Tails som enbart går att få tag i genom Archetyp. Tog nog iaf 8 timmar att lyckas med deras sadistiska tillvägagångssätt dom tagit fram...
Citera
2024-02-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kanske bättre att köra med Poste Restante i så fall.

Var tvungen att googla på Poste Restante, tror du säljar har koll på detta? Finns inte risken att de antar att jag glömt skriva adress o däför bara skiter i att skicka?
Citera
2024-02-12, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
True, true.

Archetyp var ett helvete att komma in i kan jag säga. För att skapa en privat och publik PGP måste man installera ett Linux OS kallat Tails. Det måste vara den version av Tails som enbart går att få tag i genom Archetyp. Tog nog iaf 8 timmar att lyckas med deras sadistiska tillvägagångssätt dom tagit fram...

Ajdå, låter rätt osmidigt. Att generera en krypteringsnyckel ska väll inte vara något problem. Men skummt att man ska behöva fixa nån linux VM
Citera
2024-02-12, 22:41
Medlem
Begins avatar
Går det ens att byta lösen på Arc? Har gått igenom alla alternativ på inställningar. Man ska väl inte behöva resetta hela kontot för och byta lösen vid inloggnings sidan?
Citera
2024-02-12, 22:52
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Var tvungen att googla på Poste Restante, tror du säljar har koll på detta? Finns inte risken att de antar att jag glömt skriva adress o däför bara skiter i att skicka?
Tja det är en tjänst som funnits i många år och har aldrig hört om säljare som lägger sig i vilken adress man använder men i så fall går det nog att lösa i efterhand.
Det viktiga är att du fyller i rätt för det är ett särskilt postnummer man använder för sin stad och vissa mindre städer tar inte emot via poste restante.
Citera
2024-02-12, 23:32
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ajdå, låter rätt osmidigt. Att generera en krypteringsnyckel ska väll inte vara något problem. Men skummt att man ska behöva fixa nån linux VM

Kan inte svära på att det något man verkligen måste gå igenom. I början har jag för mig att jag använde mig av automatiskt skapad PGP. Det ska ha varit menat att funka så iaf, men jag kan heller inte minnas att någon vendor jag skrev till faktiskt svarade

Citat:
Ursprungligen postat av Begin
Går det ens att byta lösen på Arc? Har gått igenom alla alternativ på inställningar. Man ska väl inte behöva resetta hela kontot för och byta lösen vid inloggnings sidan?

Jorå, det går. Gå in i settings och klicka på fliken "Authentication" och scrolla nere några rader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in