Citat:
Ursprungligen postat av
Noclue90
Jag försvarar absolut inte Anjo överhuvudtaget (tror jag gjort det klart i tidigare inlägg) men att Linnea skulle vara förtryckt i videon är ju bara skitsnack. Hon sitter så för att hon är påkommen helt enkelt och avslöjad. Och med två snubbar med kameror i högsta hugg vore ju inte direkt ett motanfall av henne vara speciellt taktiskt.
Eter att hon åkte till Chrippa den här gången blev hon tyvärr en precis lika stor skit som övriga medverkande i denna shitshow. Det fanns ett krav från soc och det var även Linnea med största sannolikhet medveten om men ändå blev hon tvungen att åka till Chrippas lägenhet när Chloe var där och det valde de båda att fullständigt skita i och med den respektlösheten mot Chloe och Soc som ändå gett Chrippa fler chanser och även Jocke som löste en lägenhet så är ju inte Chrippa och Linnea värda någon respekt överhuvudtaget heller.
När det gäller Chloe och vad som är lämpligt kring henne så kan du inte lägga ansvar på Linnea. Det var Chrippa som hade ansvar. Det är upp till honom att säga nej till Linnea om det är för Chloes bästa.
Vi vet inte heller om Linnea gjort något mot Chloe -- för falska anklagelser har haglat åt alla håll i den här dokusåpan.
Jocke och Anjo hade för övrigt inte rätt att gå in i lägenheten. Det spelar ingen roll vem som står på kontraktet - i och med att det är Chrippas bostad så krävs hans tillstånd innan man går in.
Surt för många som hyrt ut med eller utan kontrakt - men så ser lagen ut.
Det låter för övrigt som om Jocke har ställt en massa villkor kring Linnea och "givit tillstånd" när det gäller kontakt med Linnea.
Det låter sjukt för mig - för med vilken rätt försöker Jocke styra den delen.
Att överenskommelsen med soc bröts är ju viktigt att få fram till soc. De kan ställa villkor, och de kan agera -- vilket de också gjorde om jag förstått det rätt. Polis och soc var väl till lägenheten och såg till att Chloe hamnade hos J igen.
Det synd om barnet som behöver kastas runt i den här soppan -- hur det är med Julia vet jag inte, men Chrippa har inte lyckats erbjuda henne en stabil situation i alla fall.
Ibland undrar man om hon inte skulle få det bäst om hon placerades hos J och J istället.