2024-02-12, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Mycket märkligt hur det inte finns bilder på alla dessa påstådda arbeten då dessa dagdrivare dokumenterar minsta lilla toalettbesök.
Ellerhur? 🤣🤣
Är det kanske som så att det är prao från högstadiet som räknas in i "arbeten"?

Jag menar, varför har inte Anjo pratat om sina år som svetsare?
Han och Chrippa är ju branschkollegor och borde ha mycket att snacka om...svetsloppor och annat?
Citera
2024-02-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När det gäller Chloe och vad som är lämpligt kring henne så kan du inte lägga ansvar på Linnea. Det var Chrippa som hade ansvar. Det är upp till honom att säga nej till Linnea om det är för Chloes bästa.
Vi vet inte heller om Linnea gjort något mot Chloe -- för falska anklagelser har haglat åt alla håll i den här dokusåpan.

Jocke och Anjo hade för övrigt inte rätt att gå in i lägenheten. Det spelar ingen roll vem som står på kontraktet - i och med att det är Chrippas bostad så krävs hans tillstånd innan man går in.
Surt för många som hyrt ut med eller utan kontrakt - men så ser lagen ut.

Det låter för övrigt som om Jocke har ställt en massa villkor kring Linnea och "givit tillstånd" när det gäller kontakt med Linnea.
Det låter sjukt för mig - för med vilken rätt försöker Jocke styra den delen.

Att överenskommelsen med soc bröts är ju viktigt att få fram till soc. De kan ställa villkor, och de kan agera -- vilket de också gjorde om jag förstått det rätt. Polis och soc var väl till lägenheten och såg till att Chloe hamnade hos J igen.

Det synd om barnet som behöver kastas runt i den här soppan -- hur det är med Julia vet jag inte, men Chrippa har inte lyckats erbjuda henne en stabil situation i alla fall.
Ibland undrar man om hon inte skulle få det bäst om hon placerades hos J och J istället.

Nej ansvar i sig som helhet har hon inte men hade hon haft lite förnuft och faktiskt brytt sig om Chrippa och Chloe i situationen hade hon ju kunnat föreslå en annan lösning att ses på än att faktiskt ta sig in i lägenheten där hon och där Chrippa vet att hon inte ska befinna sig nu tillsammans med Chloe.
Det hade ju gått att lösa på andra sätt om de nu inte kunde hålla sig ifrån varandra. Och ännu mer korkat är det ju när det rör sig om en lägenhet två våningar under Jocke som det inte är någon hemlighet har yttrat sig på det sätt han gjort och dessutom när Chrippa lägger upp allt på sina sociala medier så de båda har ju genom detta bäddar för det här själva nu.

Och även är det ju sjukt att Chrippa nu med denna lägenhet startat allt igen på detta sätt, för visst kan man tycka vad man vill om Jocke och att han sätter krav på Chrippa men samtidigt; vart hade Chrippa varit nu utan Jocke?? Hade han fått flytta hem till mamma och pappa möjligtvis?
Citera
2024-02-12, 15:19
Avslutad
Vet inte hur vida känt det är, men Anjo har jobbat som support hos Telenor. I sin senaste video nämner han samma sak, men då kallar han det för "mobilföretag".
Senast redigerad av Brottslig 2024-02-12 kl. 15:22.
Citera
2024-02-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Nej ansvar i sig som helhet har hon inte men hade hon haft lite förnuft och faktiskt brytt sig om Chrippa och Chloe i situationen hade hon ju kunnat föreslå en annan lösning att ses på än att faktiskt ta sig in i lägenheten där hon och där Chrippa vet att hon inte ska befinna sig nu tillsammans med Chloe.
Det hade ju gått att lösa på andra sätt om de nu inte kunde hålla sig ifrån varandra. Och ännu mer korkat är det ju när det rör sig om en lägenhet två våningar under Jocke som det inte är någon hemlighet har yttrat sig på det sätt han gjort och dessutom när Chrippa lägger upp allt på sina sociala medier så de båda har ju genom detta bäddar för det här själva nu.

Och även är det ju sjukt att Chrippa nu med denna lägenhet startat allt igen på detta sätt, för visst kan man tycka vad man vill om Jocke och att han sätter krav på Chrippa men samtidigt; vart hade Chrippa varit nu utan Jocke?? Hade han fått flytta hem till mamma och pappa möjligtvis?

Asså Linnea är ca 20år.
I den åldern så agerade inte jag på bästa sätt iallafall.

Om man tänker på det faktiska ansvar hon faktiskt har, så har hon inte något i detta fallet.
Men att Anjo stormar in på det sättet och trycker ner henne är riktigt ruttet.

Han kan vara en decent människa och ta bort kameran från hennes ansikte först och främst.
Sen som den vuxna i rummet kan han (om han vill) skälla ut henne och fråga henne om det är lämpligt att vara där. Och att detta inte är för chloes bästa.

Men det han gör är att han stampar in där precis som att han vunnit och med en riktigt sjuk förtryckar attityd.
Kan du inte se detta, så måste jag säga att vi verkligen inte har samma syn på hur vuxna ska agera.
Citera
2024-02-13, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Frågan är ju om det finns något ”avtal” öht. Som innefattar henne iaf.

Har inte sett någon öht presentera varken anmälan eller socpapper.

Troligtvis inte. Deras anmälningar har säkert lagts ner. De är ju väldigt snabba på att sprida alla sina bevis i folkdomstolen på yoootobe och instagram. Så hade det funnits hade vi sett det.
Citera
2024-02-13, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Asså Linnea är ca 20år.
I den åldern så agerade inte jag på bästa sätt iallafall.

Om man tänker på det faktiska ansvar hon faktiskt har, så har hon inte något i detta fallet.
Men att Anjo stormar in på det sättet och trycker ner henne är riktigt ruttet.

Han kan vara en decent människa och ta bort kameran från hennes ansikte först och främst.
Sen som den vuxna i rummet kan han (om han vill) skälla ut henne och fråga henne om det är lämpligt att vara där. Och att detta inte är för chloes bästa.

Men det han gör är att han stampar in där precis som att han vunnit och med en riktigt sjuk förtryckar attityd.
Kan du inte se detta, så måste jag säga att vi verkligen inte har samma syn på hur vuxna ska agera.

I den åldern va jag förälder.

Man är VUXEN då, även om vissa vill få det till att man är ett litet oskyldigt barn.
Citera
2024-02-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
I den åldern va jag förälder.

Man är VUXEN då, även om vissa vill få det till att man är ett litet oskyldigt barn.

Olika för alla. Man kan ändå ha lite förståelse.
Hade du betet dig som Anjo i den situationen då?
Citera
2024-02-13, 11:48
Avslutad
Citat:
Anjos fel och brister är inte baserat på någon ålder heller, han är bara dum i huvudet, rent av elak.

Nej, jag hade inte betett mig som Anjo i någon situation.
Citera
2024-02-13, 11:57
Medlem
Citat:

Nu är det ju väldigt olika grejer du jämför, att Anjo beter sig som ett kräk har inget med åldern att göra utan han är ju så osäker att det skriker om det och därav måste hävda sig och synas på det sätt han gör (vilket jag absolut inte försvarar)

Precis som att Linnea är vuxen även om hon i sammanhanget är väldigt mycket yngre än övriga medverkande i denna soppa (bortsett från Julia). Skulle hon vara så ung att hon inte har något ansvar över agerandet så borde hon bli omyndigförklarad, för just nu har hon både rösträtt och är ansvarig för sitt liv som en vuxen.
Och jag sa att om hon hade brytt sig om Chrippa och Chloe hade de kunnat lösa det på annat sätt, detta gäller både henne och Chrippa (dock skulle jag ha större förståelse om Chrippa saknar ansvarstänket eftersom hans mentala ålder är lägre än Chloes och han faktiskt borde omyndigförklaras på riktigt) då de ju båda två vet vad som pågår och även är huvudpersonerna i det.
Citera
2024-02-13, 13:42
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Nu är det ju väldigt olika grejer du jämför, att Anjo beter sig som ett kräk har inget med åldern att göra utan han är ju så osäker att det skriker om det och därav måste hävda sig och synas på det sätt han gör (vilket jag absolut inte försvarar)

Precis som att Linnea är vuxen även om hon i sammanhanget är väldigt mycket yngre än övriga medverkande i denna soppa (bortsett från Julia). Skulle hon vara så ung att hon inte har något ansvar över agerandet så borde hon bli omyndigförklarad, för just nu har hon både rösträtt och är ansvarig för sitt liv som en vuxen.
Och jag sa att om hon hade brytt sig om Chrippa och Chloe hade de kunnat lösa det på annat sätt, detta gäller både henne och Chrippa (dock skulle jag ha större förståelse om Chrippa saknar ansvarstänket eftersom hans mentala ålder är lägre än Chloes och han faktiskt borde omyndigförklaras på riktigt) då de ju båda två vet vad som pågår och även är huvudpersonerna i det.

Nog ingen som menar att Linnea inte bär något ansvar utan snarare menar på att ett irrationellt beteende är ganska normalt mellan typ 18-25. Finns ju anl till varför man drar sig från att anställa dom.

Att skaffa barn när man är 20 skulle jag heller inte säga styrker någon form av mognadsgrad utan snarare tvärt om.

Nu vet vi ju inte vad som händer bakom kulisserna, som sagt mycket möjligt att det inte finns något ”avtal”. Att Chrippa sagt att det är lugnt för henne att komma över osv. Vilket verkar vara fallet.

Det är ju inte Linneas problem att han evt blir av med vårdnaden i slutänden. Däremot ser det ju riktigt stört ut när hon går tillbaka till sin påstådda förövare.
Citera
2024-02-13, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nog ingen som menar att Linnea inte bär något ansvar utan snarare menar på att ett irrationellt beteende är ganska normalt mellan typ 18-25. Finns ju anl till varför man drar sig från att anställa dom.

Att skaffa barn när man är 20 skulle jag heller inte säga styrker någon form av mognadsgrad utan snarare tvärt om.

Nu vet vi ju inte vad som händer bakom kulisserna, som sagt mycket möjligt att det inte finns något ”avtal”. Att Chrippa sagt att det är lugnt för henne att komma över osv. Vilket verkar vara fallet.

Det är ju inte Linneas problem att han evt blir av med vårdnaden i slutänden. Däremot ser det ju riktigt stört ut när hon går tillbaka till sin påstådda förövare.

Att vara 20 år och förälder, att ta ansvar för en annan människa, ett litet barn är definitivt något som styrker att man är i en ålder då sådant fungerar alldeles utmärkt.

Det va vanligare förr, på den tiden man inte va en liten bäbis upp till 35-års ålder.
Idag är ju 20-åringar att betrakta som små oskyldiga barn, så jäkla pinsamt och en vidrig utveckling.

Det är INTE normalt att ha ett irrationellt beteende i hennes ålder, bara för att det har blivit normaliserat i en sjuk värld där alla är sina diagnoser.

Varför skulle man dra sig för att anställa en 20-åring?

Du kommer med så mycket dumheter så det liknar ingenting.
Citera
2024-02-13, 14:51
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Att vara 20 år och förälder, att ta ansvar för en annan människa, ett litet barn är definitivt något som styrker att man är i en ålder då sådant fungerar alldeles utmärkt.

Det va vanligare förr, på den tiden man inte va en liten bäbis upp till 35-års ålder.
Idag är ju 20-åringar att betrakta som små oskyldiga barn, så jäkla pinsamt och en vidrig utveckling.

Det är INTE normalt att ha ett irrationellt beteende i hennes ålder, bara för att det har blivit normaliserat i en sjuk värld där alla är sina diagnoser.

Varför skulle man dra sig för att anställa en 20-åring?

Du kommer med så mycket dumheter så det liknar ingenting.

Har inget att göra med en värld där diagnoser är normaliserat utan snarare i en värld där festa, resa och leva livet är normaliserat.
Hjärnan är fortfarande under utveckling när man är i 20års-åldern fram till när, 25?

Finns en anledning till varför unga har svårare att få jobb, varför unga är överrepresenterade i trafikolyckor mm mm.

Så jo, relativt normalt för Linnea att vara en liten bortskämd unge. Dock jävligt onormalt för 35åriga Chrippa att vara det.

Och nej, skaffa barn direkt efter man gått klart gymnasiet (om ens det) visar bara på låga jävla livsambitioner. Kul o avsätta kommande 18år i livet till att fostra ett barn innan man själv hunnit studera klart och etablera sig på arbetsmarknaden.

Jag har en barndomsvän som skaffade barn när hon var 18, slutade med att soc hämtade ungen. Verkligen ett bra mått på mognad 👍🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in