2024-02-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Media har väl rapporterat om (läs; önsketänkt) att Twitter går åt helvete sedan samma sekund Musk köpte skiten. Själv märker jag ingen skillnad på prestanda eller spam som alla vänstermuppar försöker indoktrinera oss i. Den största skillnaden är att yttrandefriheten är tillbaka.

Bara för att man tycker Teslas värdering och/eller Elon Musk är larvig behöver man inte gå full Libtard och svälja allt media vill att du ska tycka. Vissa här verkar ju till och med sympatisera med fackkartellens mobbning bara för att ni vill att Tesla ska falla. Själv är jag glad att en person med pengar, makt och intelligens vågar hålla sig utanför psykosen och säga emot. Jag tror att verkligheten kommer komma ikapp och att Tesla kommer få problem ändå. Men när propagandan trycks ner i halsen på en får det bara motsatt effekt. Det är bara att titta på Sverigedemokraterna.

Jag ger å andra sidan inte mycket för propagandan nu heller. Att X slår rekord i aktivitet varje dag med 100 miljarder användare osv. Källan verkar vara något Dogecoin-konto som Musk retweetar några gånger i veckan.
Tycker personligen de är en massa konstigheter på X, går man in i kommentarfältet är det ofta en massa inlägg som har noll att göra med tweeten, reklamen skriker billiga scamförsök som knappast gett X några större intäkter. definitionen att det går åt helvete är väl att det ekonomiskt går dåligt.

Muska yttrandefrihetskamp och eviga snack på sistone om woke, disney, biden, immigranter osv kan man väl tycka vad man vill om, men jag ser inte att det på något sätt skulle vara positivt för Tesla..
Citera
2024-02-08, 20:46
Medlem
The big guys köper Tesla hej vilt offside.

Charlie Munger Brings MASSIVE News for Tesla Stock Holders
https://www.youtube.com/watch?v=BJfQqi6Y-Oc

Samma typer kastar bajs på Bitcoin. Musk och Doge men köper som galningar privat. Men inte via firman.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-02-08 kl. 20:49.
Citera
2024-02-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Samma typer kastar bajs på Bitcoin. Musk och Doge men köper som galningar privat. Men inte via firman.
Vad snackar du om? Varför länkar du till något gammalt youtubeklipp utan relevans? Charlie Munger är förövrigt avliden…
Citera
2024-02-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag ser att de få kämparna här i forumet som är Tesla Bulls leker lite med er.
Jag undrar lite varför någon som inte vill äga Tesla ändå bekymrar sig om att skriva här? Kanske man ligger kort då eller? Hur som är tråden underhållning och ja jag sällar mig på Bull sidan. Helt korrekt!

Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
"Leker lite med er" så du menar att dom är troll och inte menar det dom säger? Du håller alltså med mig om att en mod ska ta bort alla deras inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

@Truefighter Tror du fortfarande bara dom trollar?
Citera
2024-02-09, 12:55
Medlem
The-9s avatar
Att inte Tesla gått ner mer än den har gjort det senaste är verkligen bevis på att aktiens värde styrs till väldigt liten del av själva förtagets värde
Citera
2024-02-09, 16:35
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Att inte Tesla gått ner mer än den har gjort det senaste är verkligen bevis på att aktiens värde styrs till väldigt liten del av själva förtagets värde

Det kan ju vara det, eller bevis på att du inte förstår hur man värderar Tesla. Kan ju nästan vara vilket som!
Citera
2024-02-09, 21:19
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det kan ju vara det, eller bevis på att du inte förstår hur man värderar Tesla. Kan ju nästan vara vilket som!

Gäller det även när gamestop och andra meme-aktier var högt värderade? Eller bara Tesla? Du är förblindad av kärlek.
Citera
2024-02-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid

Tesla (Musk) gör aldrig fel va? Det är väl endast WS fel om aktien tappar värde? Eller...
Citera
2024-02-10, 12:36
Medlem
Vågar man investera i tesla nu? Med tanke på kaoset
Citera
2024-02-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solfisken
Vågar man investera i tesla nu? Med tanke på kaoset

Får du ju avgöra själv
Hur mkt vill du investera?

Vilket kaos tänker du på?
Citera
2024-02-10, 18:14
Medlem
raskenss avatar
Efter att Musk fick smisk på fingrarna för att försökt pumpa ut 55 miljarder dollar från Tesla och hotat att flytta Teslas säte från Delaware till Texas så passade han på att flytta sätet för han Neuralink till Nevada. Skulle var kul att veta tankarna bakom detta. Kan man gissa att det lev nobben från styrelsen i Tesla så Musk spelar 4D schack nu.

https://www.reuters.com/business/musks-neuralink-switches-location-incorporation-bloomberg-news-2024-02-09/
Citera
2024-02-11, 17:39
Medlem
Tesla tjänar mer pengar nu på energystorage än på bilar. Det är som denna tråd som heter Tesla Motors. Det företaget försvann för många år sedan. De heter inte Tesla Motors sedan många år tillbaka.

De tjänar mer på megabatterys. Men ingen talar om det. De köper billig el på natten och säljer dyrare på dagen. - https://www.youtube.com/watch?v=8hUxfGzp_Vc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in