2024-02-11, 16:57
Bannlyst

Ja du, du får väl komma med motargument mot mig istället för att böla här som ett litet blöjbarn som måste gå och lägga sig.

Jag bidrar med en åsikt i tråden och uttrycker mig inte på sätt som faller sig i smaken?
Är du ett smakråd för hur all ska uttrycka sig på Flashback?

Är inte charmen med Flashback att det är högt i tak och olika infallsvinklar på trådstartarna, fy fan vad torrt och tråkigt om vi alla skulle uttrycka sig på ett för att tillfredsställa din anala inställning till hur man ska använda det svenska språket.

Hoppa in på familjeliv eller olika grupper på facebook, där kommer du hitta likasinnade med samma ängslighet som dig!
Citera
2024-02-11, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Du har förmodligen rätt i det. Jag gilar diskussion och jag gillar att lära mig genom diskussion. Flashback brukade vara rätt bra där, speciellt innan 2012 något, men jag känner att det blir samma trams som det mest annat här i världen.

Det är inte Flashback som är värre drabbat än något annat, men jag önskar att man skulle försöka ta bort tramset mer här.

Ja men problemet som jag upplever det är att folk bara häver ur sig saker utan att tänka efter före, just för att de kan. Sedan när de börjar inse att "Jag kanske är på fel spår" slår stoltheten till och det blir personangrepp istället. Många är dessutom dåligt påläsa men uttrycker sig som om de doktorerar i ämnet.
Citera
2024-02-11, 17:01
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar

Ja du, du får väl komma med motargument mot mig istället för att böla här som ett litet blöjbarn som måste gå och lägga sig.

Det finns inga motargument mot något som inte är ett argument.

Citat:
Jag bidrar med en åsikt i tråden och uttrycker mig inte på sätt som faller sig i smaken?
Är du ett smakråd för hur all ska uttrycka sig på Flashback?

Nej, givetvis inte.

Citat:
Är inte charmen med Flashback att det är högt i tak och olika infallsvinklar på trådstartarna, fy fan vad torrt och tråkigt om vi alla skulle uttrycka sig på ett för att tillfredsställa din anala inställning till hur man ska använda det svenska språket.

Ok. Jag ser det på ett annat sätt.

Citat:
Hoppa in på familjeliv eller olika grupper på facebook, där kommer du hitta likasinnade med samma ängslighet som dig!

Jag är inte ängslig - du kanske projicerar nu? Jag tycker om diskussion, bara det att så mycket material på Flashback inte ens är något som går att diskutera emot eller för. Att du kallar Trump för orange narcissist med vuxenblöja säger något om vad du tycker om honom, men inte om varför jag ska hålla med eller inte. Det är bara en fontänspya av dina åsikter, för att uttrycka det lite vulgärt då.
Senast redigerad av Stig-Britt 2024-02-11 kl. 17:05.
Citera
2024-02-11, 17:03
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Ja men problemet som jag upplever det är att folk bara häver ur sig saker utan att tänka efter före, just för att de kan. Sedan när de börjar inse att "Jag kanske är på fel spår" slår stoltheten till och det blir personangrepp istället. Många är dessutom dåligt påläsa men uttrycker sig som om de doktorerar i ämnet.

Ja, du beskriver fenomenet riktigt bra, och det är exakt det där jag vill slippa, men också det som jag tror att Flashback hade tjänat på att bli av med eftersom det helt enkelt hämmar diskussioner.
Citera
2024-02-11, 17:05
Avslutad
Citat:
Jag är inte ängslig - du kanske projicerar nu? Jag tycker om diskussion, bara det att så mycket material på Flashback inte ens är något som går att diskutera emot eller för. Att du kallar Trump för orange narcissist med vuxenblöja säger något om vad du tycker om honom, men inte om varför jag ska hålla med eller inte. Det är bara en fontänspya av dina åsikter, för att uttrycka det lite vulgärt då.
Hmmm, är din poäng att man inte ska få skriva inlägg som inte innehåller argument?
Citera
2024-02-11, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Den grejen köper jag. Det har jag sett miljarder gånger.
Citera
2024-02-11, 17:07
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Jag tycker det är fruktansvärt mycket trams på Flashback numer. Här är ett exempel jag dök på nyss:

Forumet är totalt fullt med inlägg likt detta. Biden är dement, Trump är efterbliven, Putler är Hitler, demokrater är kommunister, republikaner är inavlade. Kom igen nu, det här börjar ju likna Aftonbladet.

Om Flashback är för en öppen debatt så tycker jag man ska rensa upp lite. För mycket av det ovan hämmar en öppen debatt. Man får givetvis tycka vad man vill, men jag tror inte det är fel att kräva lite resonemang och eftertanke. Förmodligen råder något slags Pareto-fördelning av kvaliteten på inlägg, så att kapa de sämsta 20% av användarna skulle förmodligen minska mängden skräp med 80%.

Är inte det här värt att åtminstone dra en vända internt? Forumet är som att vada genom ett träsk numer.

Ditt exempel är inte tramsigt, i varje fall inte tramsigare än din avatar
Citera
2024-02-11, 17:07
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Hmmm, är din poäng att man inte ska få skriva inlägg som inte innehåller argument?

Jag tycker det beror på tråd. Man måste få framföra åsikter även utan argument. Det är inget enkelt problem att lösa när man börjar prata om gränsdragningar, men jag tror man skulle kunna plocka bort det allra värsta och vara lite snabbare (i termer av hur mycket man accepterar, inte i termer av att moderatorer ska jobba hårdare) med att stänga av användare. Som sagt, att plocka bort de sämsta 20% skulle förmodligen förbättra situationen avsevärt (ren gissning, men inte orimligt).
Citera
2024-02-11, 17:08
Bannlyst
Citat:
Det finns inga motargument mot något som inte är ett argument.

Nej, givetvis inte.

Ok. Jag ser det på ett annat sätt.

Ja du, har jag fel i att han är en orange narcissists?

Det är bara att med ett målande språk nedskrivna hans karaktär och vad han är för typ, han måla sitt ansikte orangefärgat och beskriva sig själv med superlativ är en indikation på vad det är för typ av människa vi har och göra med.

Att han stryker skaftet på sin väljarkår anspelar på att han trots allt är en slipad tv-personlighet som gång på gång utnyttjat media för att lyfta sig själv, allt från hans bufflande på New yorks fastighetsmarknad till tv-programmet

Du måste pusta ut lite och inte stirra dig blind på några enskilda ord i ett inlägg, jag bidrar trots allt och presenterar vad jag tycker om Trump och varför

Hade jag bara skrivit att Trump är en horunge! och sedan lämnat tråden hade det varit en annan femma, nu väljer du bara att få ont i brunögat av några enskilda ord i ett långt inlägg
Citera
2024-02-11, 17:10
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Ditt exempel är inte tramsigt, i varje fall inte tramsigare än din avatar

Ditt inlägg är ett ganska bra exempel på vad jag åsyftar. Jag försöker diskutera något, men du ger dig så klart på mig som person istället. Vad ska jag svara nu? Att din avatar innebär att du är en nazist och därför är du dum i huvudet? Så kan vi fortsätta så, och alla som läser våra inlägg suckar åt två idioter? Det ger inget. För någon.
Citera
2024-02-11, 17:11
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:

Det är bara att med ett målande språk nedskrivna hans karaktär och vad han är för typ, han måla sitt ansikte orangefärgat och beskriva sig själv med superlativ är en indikation på vad det är för typ av människa vi har och göra med.

Att han stryker skaftet på sin väljarkår anspelar på att han trots allt är en slipad tv-personlighet som gång på gång utnyttjat media för att lyfta sig själv, allt från hans bufflande på New yorks fastighetsmarknad till tv-programmet

Du måste pusta ut lite och inte stirra dig blind på några enskilda ord i ett inlägg, jag bidrar trots allt och presenterar vad jag tycker om Trump och varför

Hade jag bara skrivit att Trump är en horunge! och sedan lämnat tråden hade det varit en annan femma, nu väljer du bara att få ont i brunögat av några enskilda ord i ett långt inlägg

Tack, jag tycke du klargör ditt inlägg ganska bra, men det är inte heller just ditt inlägg som är föremål för diskussionen (jag tog det bara som exempel för tråden), utan det finns en enorm mängd liknande inlägg (som du beskriver).
Citera
2024-02-11, 17:11
Avslutad
Citat:

Håller med dig här. Tycker TS verkar ha valt ett särdeles dåligt exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in