Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Det kan vara så att mitt exempel inte var speciellt bra. Kan du bidra med fler exempel?
Inte direkt, och det är ju heller inte mitt jobb att leta exempel som styrker din tes. Det är väl i så fall det exempel som TreRaggmunkar kom med: "Hade jag bara skrivit att Trump är en horunge! och sedan lämnat tråden hade det varit en annan femma"
Men sådana inlägg rensas ju redan bort.
Grejen är att jag inte köper din grundpremiss. Du verkar fokuserad på att folk ska "uttrycka sig fint och vuxet". Jag tycker inte att det är ett problem att folk inte gör det.
Något jag tycker är väsentligt värre är då till exempel en användare som igår kom med anklagelsen att jag inte hade sagt samma sak som jag gjorde om gärningsmannen var en man istället för kvinna. Jag frågade vad denne grundade det hela på, men fick bara en upprepning av samma påstående repeterat. Fast även detta rensades bort.
En sak jag gärna skulle vilja komma åt är de användare som helt enkelt bara flyr diskussionen helt eller delvis när man petar hål på deras idiotinlägg. Däremot har jag väldigt svårt att se hur det skulle kunna ske på ett bra sätt.