2024-02-11, 13:46
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilka FLERA exempel gav jag?

De du gav. Vad är det du inte förstår?

Citat:
För som vanligt ljuger du.
Två olika detaljer nämns av två olika personer och det är de ENDA beskrivande som finns av nattlinnet,

Två ÄR "flera"

Citat:
Blått och långt

Det är vad du kan veta om linnet,

Ja? Det räcker väl?
Citera
2024-02-11, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Är du på något sätt avundsjuk för att V fick ligga medan du själv lever i celibat? För jag ser ingen anledning till att någon som är så totalt okunnig inom juridik helt plötsligt får för sig att enbart intressera sig för just det här fallet.

Vad finns där att vara "avundsjuk" över? En våldtäkt, där ingen njöt? Målsägande led och V fick inte ens utlösning. Ja du, det låter ju verkligen som något att vara avundsjuk över...

Jag har följt debatten/juridiken kring detta med våldtäkter (bla.) i över 20 års tid. Så nog har jag viss kunskap i ämnet...
Citera
2024-02-11, 14:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har följt debatten/juridiken kring detta med våldtäkter (bla.) i över 20 års tid. Så nog har jag viss kunskap i ämnet...

Dock endast på ungefär samma sätt som en mongolid har kunskap om flygplanskonstruktion för att denne står vid flygplatsen och applåderar varje gång ett plan landar
Citera
2024-02-11, 14:01
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Suck. Bara för att du ska förstå hur korkat det du skriver är: Kuratorn hade träffat MÄ EN ENDA GÅNG och gav inte någon annan bedömning av MÄ än att hon var "Samlad, höll ihop sig och var lite avstängd känslomässigt". That's it. Kuratorn har UPPENBARLIGEN inte gjort någon som helst kritisk granskning av MÄ och huruvida hon ljuger.
Om kuratorn uppfattat något som avvikande eller rentav lögnaktigt, hade denne förmedlat detta då?

Citat:
Frågan var vad DU hade förväntat dig. Jag förstår inte hur det är möjligt att hela tiden missförstå så till den milda grad. Finns det något jag kan göra för att underlätta för din förmåga att förstå? Typ hålla mig till meningar på "Mor är rar"-nivå?
Vad jag förväntar mig är väl irrelevant? Ska jag spekulera så antar jag att jag skulle förvänta mig att ett fejk-brottsoffer skulle försöka bete sig som denne tror att ett våldtäktsoffer beter sig, dvs. ledsen, uppriven, ängslig, m.m. Ett fejkat offer skulle dock troligen prata mer om just detta än agera därefter.

Citat:
Och återigen missar du poängen. Jag tar det EN SISTA GÅNG: Ingen i denna tråd har kunnat ange ett specifikt mänskligt beteende som är inkompatibelt med hur ett våldtäktsoffer beter sig. Och ingen i denna tråd har kunnat ange hur ett falskt våldtäktsoffer skiljer sig från ett äkta avseende beteende. Att då babbla om hur observationer av MÄ från hennes vänner och en kurator som träffat henne EN GÅNG skulle vara någon sorts bevis för att hon blivit våldtagen är fullständigt sinnessjukt.
Anklagelsen om våldtäkt grundar sig i BO:s vittnesmål.
Vittnesmål från vänner, kurator m.m. om BO:s beteende stödjer att något traumatiskt har skett.
Beteendet kan vara äkta eller fejk.
Om beteendet är fejk kan detta upptäckas av tidigare nämnda personer. Om dessa inte upptäcker detta är det troligen inte fejk.
Om beteendet är äkta är frågan vad som gett upphov till traumat.
Den enklaste och mest rimliga förklaringen är då den som BO vittnat om, såvida det inte finns belägg för antingen en annan mer rimlig förklaring eller att BO på något sätt missuppfattat vad som skett.

Utöver detta, som sagt: personer i vars yrkesroll det ingår att bedöma sånt här kan säkert ge ett bättre svar.

Citat:
Jag är rädd för att det är du som har missförstått

Du skrev att MÄ "agerat korrekt" ur synpunkten att anmäla direkt osv. Så jag gav exempel på saker som visar på att det visst finns konstigheter i hennes handlingar som ledde upp till anmälan. Dvs att hon gick och la sig och sov bredvid sin våldtäksman, vaknade, tackade utan problem nej till mer sex, gav honom ett glas vatten och en kram (vilket hon inte heller hade berättat för polisen innan hon konfronterades med uppgifter från V, btw) och blev sen övertygad att anmäla av sina vänner
Hade du läst en gång till hade du förstått att jag inte uttalar mig om BO:s agerande generellt utan endast avseende en enda handling: hur lång tid som förflöt, efter övergreppet, innan BO anmälde brottet till polisen.
Citera
2024-02-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Ni jobbar verkligen i en uppförsbacke mot en arme av kåta incels med trasig kvinnosyn. Efter hovrätten sagt sitt kommer de klaga över ett juridiksmord har skett och polis, åklagare och domstolar kan inget om juridik. Tillskillnad mot Flashbackare...

Sen så borde du ta med att sova i nattlinne+trosor inte heller är en sexinvite.

Ja, de borde åtminstone sätta sig in i juridiken kring våldtäkt, kan man ju tycka. Så skulle de iaf. se att Tingsrätten har gjort ett korrekt arbete utifrån rådande lagstiftning. Att de sedan inte gillar lagen, det är en annan femma. Det får de väl diskutera i befintliga trådar som rör just själva lagen.

Ja, det borde jag ha gjort. Har gjort det förr på flera ställen. Men det har du rätt i, jag borde gjort så.
Citera
2024-02-11, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om MÄ var så artig du förutsätter hade hon kanske en överenskommelse med denne Kingen hon inte ville bryta?

Ingen aning. Inget som framkommer av FUP eller dom iaf.
Däremot så framkommer det att hon frågade i tron att han inte skulle säga ja. Men när han tackade ja, så kände hon att hon inte kunde backa. Ja-svaret förvånade henne även. Och gav henne ångest. Så det är ju tydligt att hon inte ville ha V sovandes hos sig. Och att erbjudandet mer var en artig gest.
Citera
2024-02-11, 14:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fup innehåller ju hundratals mellan dem och går bara ca 10 dagar bakåt i tiden, så det är mot bakgrund av det mönstret ganska safe att anta att det därmed finns tusentals.
Det var ingen sanning med andra ord - utan bara ett antagande som du drog ur arslet.

Har du ens besväret dig med att titta på vilka det är som konverserar..

Snapchatkonversation mellan målsäganden och Julia = 3 sidor

Snapchatkonveration mellan målsäganden/ Felix , = 44 sidor

Snapchatkonversation målsäganden-vittnet Zuzanna = 30 sidor

Snapchatkommunikation från målsägandes telefon mellan och Viking BG = 10 sidor

Utdrag ur misstänkts telefon = 109 sidor.

Var hittar du 100 tals snapp från henne till V?
Citera
2024-02-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
1) Det är ju för tusan det vi har försökt förklara Att man själv ansvarar för vilka signaler man sänder ut. Skickar man en bild där delar av nakna bröst syns, så tar man risken för att det uppfattas som sexuell invit. Simple as that.

(Vilka ”intentioner” som andra ”i regel har” när de skickar bilder till andra kan du f.ö. bara spekulera i. Lägg upp en relevant forskningsstudie eller håll bara truten med dina funderingar.)

2) Nu gissar du återigen hejvilt.

3) Hon kanske inte hade lust att ligga med honom när hon tackade nej till festen (prioriterade sin ”dejt” istället). Det behöver dock inte hindra att hon faktiskt blev kåt när hon kände hur hans händer började smeka henne över kroppen … och ett två timmar långt samlag i olika ställningar tog vid … huruvida det var frivilligt vet varken du eller jag. Kan du vara så hederlig att du erkänner det?

Och man har ansvar för att hörsamma "nej", att man blir bortputtad och att någon kniper ihop benen. Att skicka en urringad bild är inte olagligt att skicka. Att våldta någon är olagligt.

Hade hon blivit kåt och frivilligt legat med honom är det väldigt osannolikt att hon därefter är traumatiserad, säger att hon blivit våldtagen och anmäler honom för våldtäkt.
Citera
2024-02-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu går du återigen på hennes version, hur vet du att hon sagt nej? Den unge mannen bestrider brott. Han menar att hon i ord, kroppsspråk och handlade visat att hon ville delta i de sexuella handlingarna, han uppfattade att samtycke fanns. Varför vill inte du överväga om hans version är den rätta?

Fast det är väl inte samma sak som att skicka en urringad bild till en helt annan kille och välkomna honom mitt i natten iförd nattlinne och trosor?

Det är allt för mycket som talar mot att hans version är den rätta. Och väldigt mycket som talar för att hennes version är den rätta.

Ett långt blått välanvänt nattlinne är knappast en invit till sex. Det är mer en invit till "nu vill jag sova, du är välkommen att sova här, något annat är det inte tal om".

Nattlinne är i övrigt en lämplig klädsel när man ska sova.

Men visst, du kanske sätter på dig pyjamas när du vill ha lite rajtantajtan.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-02-11 kl. 14:24.
Citera
2024-02-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om man ser till din punkt 3 då. Det skulle kunna vara så att om jag skickar ett skämt om judar till dig så tycker jag det är oskyldigt och vet inte om att du kommer att reagera med att tycka att det är antisemitiskt. På samma sätt vet inte person X att person V kommer att uppfatta det som en invit utan ser det som oskyldigt.

Kan man då säga att det hänger på om det är rimligt att jag uppfattar skämtet om judar som oskyldigt och om det är rimligt att person X uppfattar ett i vissas ögon möjligen lite utmanande och inbjudande foto som oskyldigt för hur vi bedömer saken?

Läs min punkt 3 igen.
Citera
2024-02-11, 14:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
De du gav. Vad är det du inte förstår?

Två ÄR "flera"

Ja? Det räcker väl?
Nej, två är inte flera.
Flera betyder fler än två.

Du har gjort bort dig igen med andra.
Det har inte getts någon beskrivning av nattlinnet mer än blått och ganska långt.
Ni fantiserar kring ingenting som vanligt.

Och att du inte kan svenska är inget nytt.
Citera
2024-02-11, 14:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Om kuratorn uppfattat något som avvikande eller rentav lögnaktigt, hade denne förmedlat detta då?

Efter ETT MÖTE? Högst tveksamt. Hon skulle nog högst sannolikt velat ha mer på benen innan hon gör ett sådant uttalande.

Citat:
Vad jag förväntar mig är väl irrelevant?

Allting med dig är irrelevant. But that's beside the point.

Citat:
Ska jag spekulera så antar jag att jag skulle förvänta mig att ett fejk-brottsoffer skulle försöka bete sig som denne tror att ett våldtäktsoffer beter sig, dvs. ledsen, uppriven, ängslig, m.m. Ett fejkat offer skulle dock troligen prata mer om just detta än agera därefter.

Var inte det precis vad MÄ gjorde hos kuratorn? Dvs pratade om hur dåligt hon mådde, samtidigt som hon visade upp något annat? Intressant

Citat:
Vittnesmål från vänner, kurator m.m. om BO:s beteende stödjer att något traumatiskt har skett.

Svagt stöd om något.

Hur stödjer kuratorns vittnesmål, menar du? Hon säger ju i princip ingenting.

Citat:
Beteendet kan vara äkta eller fejk.
Om beteendet är fejk kan detta upptäckas av tidigare nämnda personer. Om dessa inte upptäcker detta är det troligen inte fejk.

Wow. Så om inte vänner, som känt henne nån månad, eller en kurator, som träffat henne EN GÅNG, upptäcker att det är fejk så är det sannolikt äkta?

Du är tveklöst bland de största idioterna i denna tråd. Herreminjävlaskapare.

Citat:
Hade du läst en gång till hade du förstått att jag inte uttalar mig om BO:s agerande generellt utan endast avseende en enda handling: hur lång tid som förflöt, efter övergreppet, innan BO anmälde brottet till polisen.

Nu nämnde jag ifs en konstig grej även kopplat till tidsaspekten, inte sant? Dvs att hon gick och la sig och sov bredvid sin våldtäksman. Lätt att "missa", antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in