2024-02-11, 12:57
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Intressant. Hon skriker aldrig att fuckboy skall dra åt helvete.
Om du ska svara i någon annans ställe så är det klokt att läsa in frågeställningen först.

Citat:
Tvärtom så bjuder hon in fuckboy till sin lägenhet
Tvärtom så bjuder hon in fuckboy till sin säng, och kryper sedan ner intill honom.

Så med ditt sätt att se på saken så behöver man inte känna till ordboksdefinitionen av fuckboy för att kunna dra slutsatsen att det är ett positivt uttryck för honom.
Diskussionen handlar om bedömningen av sms-konversationen.

Citat:
Och därför är denna anmälan inte falsk, är det ditt imbecilla argument här, eller vad?
Statistiskt sett är det troligare att den är äkta än falsk, ja.

Citat:
Vilket bevisar vadå? Eller bara ännu ett imbecillt icke-argument? Är du missnöjd över att ingen gnäller över något som de brukar gnälla över, bara för att de inte kan gnälla över det här?
Man skulle kunna säga att det följer ett misogynt mönster av att ständigt och konsekvent väcka misstro mot offer för sexualbrott med hänvisning till alla möjliga smärre detaljer.

Citat:
Frågan är bara vad som har skett som ger upphov till vilka tecken.
Absolut. Och då blir det en fråga om rimlighetsbedömning utifrån övriga kända fakta.

Citat:
Oavsett vad som verkligen hände den där kvällen, så ljuger tjejen om flera saker.
Vad anser du att BO har ljugit om och på vilket sätt?

Citat:
Den enklaste och mest rimliga tolkningen till att hon ljuger om att hon inte kunde kliva ur sängen när han ville ha sex och hon inte, är att hon ville ha sex.
Varför uttryckte hon sig då avvisande mot GM i sms-konversationen precis innan? Varför anmälde hon då för våldtäkt precis efteråt, omvittnat traumatiserad, samt drev rättsprocessen vidare trots att det förstörde hennes liv?
Citera
2024-02-11, 12:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Rimligt förklarade av oss i efterhand, inte i materialet.

Där ser man.

Så vad är då den rimliga förklaringen t ex till att MÄ enligt egen utsago aldrig ska haft något som helst intresse för denne obehagliga, ångestframkallande, aggressive, inte så snälla V som har en skum vibe och som hon absolut inte vill ha sitt hem men ändå:
- Utbyter tusentals snappar med V
- Pratar om sitt dåliga förhållande med V och om att hon funderar på att göra slut
- Skickar urringad bild till V
- Berättar för V att hon gjort slut
- Bjuder in V för att sova över mitt i natten efter en fest
- Inte tar fram någon madrass innan V kommer
- Inte hämtar madrassen från källaren tillsammans med V när hon öppnar ytterporten
- Erbjuder V att sova på sängen
- Inte byter om från trosor och nattlinne trots att hon hade MINST 46 min på sig och trots att hon i konversation med Z skriver att hon borde göra det och får medhåll i frågan
Citera
2024-02-11, 13:11
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Här visar du din nivå.
Säger herrn som från första stund visat sig inkapabel att argumentera utan invektiv, personangrepp och ful debatteknik.
Citera
2024-02-11, 13:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, ditt lögnaktiga troll. Det där är inte ens i närheten av sant.
Lampan och dess ljus har inte beskrivits, därför kan ni inte bedöma den.
Det är ju ett fullkomligt debilt påstående att det kan göras utifrån att ingen beskrivit den.
Du är fullständigt sinnessjuk.
Man behöver inte beskriva en lampa. Funktionen är enkel - den var släckt och och han tände den. Det blev ljust - han har inte påstått att den inte fungerade eller var så svag att han inget såg - alltså kan du inte utgå från det.
Utan det var en lampa som fungerade som en lampa

Citat:
Både nattlinnet och bilden har beskrivits flera gånger, din kompletta idiot.
Som det äckliga svin du är så fortsätter du att ljuga och fantisera.

Detta är de beskrivningar som finns av nattlinnet - ditt ohederliga svin.

Målsägande

26/10
Hade du kläder på dig när detta hände?
Ja, jag hade nattlinne och trosor på mig.

27/10
Vad hade du på dig då.
Jag hade ett blått nattlinne och ett par trosor på mig.

Julia 27/10

Har hon berättat något om kläder, på honom, på henne? Vad hade de på sig när de gick och la sig? Hon berättade att hon hade på sig sitt nattlinne som hon brukar ha.

Har hon berättat om hon hade något under nattlinnet? Underkläder, byxor.
Underkläder hade hon. Men jag vet inte hon hade några byxor. Nattlinnet är ett sånt långt

Viking kan inte beskriva bilden - mer än att de inte var sexuella. Att han du läser in skit bilder om kvinnan inte bär burka är inte kvinnors fel.

Beskriv bilden.
Jag kan inte exakt beskriva vilken bild det var. Bilderna hon skickade hade hon kläder på sig
och de var inte öppet sexuella men de visade fortfarande väldigt mycket

Citat:
Tre lögner på tre stycken bara i det här inlägget bevisar att det är du.
Den som gång på gång ljuger och hittar på är du själv.
Senast redigerad av micro113 2024-02-11 kl. 13:27.
Citera
2024-02-11, 13:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man behöver inte beskriva en lampa.

En lampa i hemmiljö kan vara allt från en svag läslampa som nätt och jämt lyser upp en bok till något som fullkomligt lyser upp ett helt rum

Citat:
Både nattlinnet och bilden har beskrivits flera gånger, din kompletta idiot.

Citat:
Som det äckliga svin du är så fortsätter du att ljuga och fantisera.

Detta är de beskrivningar som finns av nattlinnet - ditt ohederliga svin.

Så han är en lögnare för att han säger att nattlinnet har beskrivits fler gånger....men sen nämnder du själv flera beskrivningar av nattlinnet?
Citera
2024-02-11, 13:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
En lampa i hemmiljö kan vara allt från en svag läslampa som nätt och jämt lyser upp en bok till något som fullkomligt lyser upp ett helt rum

Så han är en lögnare för att han säger att nattlinnet har beskrivits fler gånger....men sen nämnder du själv flera beskrivningar av nattlinnet?
Vilka är dessa "flera" .. som beskriver nattlinnet.
Citera
2024-02-11, 13:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vilka är dessa "flera" .. som beskriver nattlinnet.

Du gav ju flera exempel själv, är du helt från vettet?

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)
Citera
2024-02-11, 13:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Där ser man.

Så vad är då den rimliga förklaringen t ex till att MÄ enligt egen utsago aldrig ska haft något som helst intresse för denne obehagliga, ångestframkallande, aggressive, inte så snälla V som har en skum vibe och som hon absolut inte vill ha sitt hem men ändå:
- Utbyter tusentals snappar med V
Varifrån kommer den siffran?
Hittar du på igen?
Citera
2024-02-11, 13:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du gav ju flera exempel själv, är du helt från vettet?

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)
Vilka FLERA exempel gav jag?
Stolpa beskrivningar

För som vanligt ljuger du.
Två olika detaljer nämns av två olika personer och det är de ENDA beskrivande som finns av nattlinnet,

Blått och långt

Det är vad du kan veta om linnet, din jävla klappskalle som tydligen inte ens kan läsa.
Citera
2024-02-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Jag beskrev exakt hur det passar in. Vi kan ta det ett varv till.

Definition: "Tvång är att genom fysisk styrka, maktställning eller hot förmå någon till ett visst handlande.[1][2] Tvång är att åsidosätta någons fria vilja genom fysisk övermakt eller genom att via hot om övermakt få någon att göra något."

När GM handgripligen tar på BO:s kropp om och om igen, och tvingar in sin hand mellan hennes ben fast hon kniper, trots att hon försöker värja sig och puttar bort honom, så använder GM sin fysiska styrka för att förmå BO att tåla hans sexuella handlingar.

Hur detta kan vara oklart för dig är fullständigt obegripligt.

Jätteenkelt, det du förklarar har inte något med hans "fysiska övermakt" att göra. Det hade kunnat vara en tolvåring som är hälften så stark som C. Definitionen som du citerar kräver att det är hans fysiska styrka som är nyckeln till tvånget, men han har inte visat något sådant.

Citat:
Sedan väntar jag alltjämt på ditt svar: om du nu på något märkligt vis lyckas resonera dig fram till att ovanstående inte är att klassa som tvång, vad skulle du då kalla det?

Övertalning, tjatsex etc.
Citera
2024-02-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
.

Är du på något sätt avundsjuk för att V fick ligga medan du själv lever i celibat? För jag ser ingen anledning till att någon som är så totalt okunnig inom juridik helt plötsligt får för sig att enbart intressera sig för just det här fallet.
Citera
2024-02-11, 13:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Varifrån kommer den siffran?
Hittar du på igen?

Fup innehåller ju hundratals mellan dem och går bara ca 10 dagar bakåt i tiden, så det är mot bakgrund av det mönstret ganska safe att anta att det därmed finns tusentals.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in